با همکاری کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران؛سمینار گفتمان حکمرانی در ورزش برگزار شد

با همکاری کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران؛سمینار گفتمان حکمرانی در ورزش برگزار شد

دکتر سید محمد مقیمی (رئیس دانشگاه تهران) به عنوان یکی از سخنرانان سمینار گفتمان حکمرانی مطلوب در ورزش که از صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد، با رویکرد ورزش به بیان توضیحاتی در رابطه با حکمرانی خوب_ نیاز اصلی جامعه انقلابی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر مقیمی در ابتدای صحبت های خود ضمن قدردانی از ابتکار دانشکده علوم ورزش و تندرستی دانشگاه تهران و کمیته ملی المپیک در برگزاری سمینار مذکور، کمک به شکل گیری، عملیاتی شدن و فرهنگی شدن حکمرانی در ورزش را از مهمترین وظایف دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: ما هم اکنون شاهد شروع به کار دانشکده حکمرانی با شکل گیری رشته های مرتبط به آن در دانشگاه تهران هستیم که یکی از بزرگترین شرکای استراتژیک ما در این زمینه بی شک کمیته ملی المپیک است که امیدوارم سمینار امروز نقطه عطفی برای همکاری های بیشتر ما باشد.
وی در خصوص شکل گیری حکمرانی در ورزش، به بیان توضیحاتی در رابطه با دو حوزه و شاخصه اصلی آن یعنی حوزه ساختاری و حوزه کارکردی پرداخت و اظهار داشت: آنچه مسلم است تا زمانی که ساختارها شکل نگیرد کارکردها نیز نظم پیدا نخواهند کرد.
دکتر مقیمی در ادامه گفت: در ادبیات حکمرانی روابط به صورت افقی هستند و کلیه ذینفعان در موقعیتی برابر قرار می گیرند. نوع روابط در ادبیات حکمرانی با توافق اجماع صورت می پذیرد.
وی ضمن اشاره به الگو بودن و اثرگذاری ورزشکاران در جامعه ابراز داشت: روابط سنتی غیر منعطف دیگر پاسخگوی ارتباطات سازمانی نیست. ما شاهد هدر رفتن سرمایه های زیادی در ورزش هستیم. مدیران و تمامی اثرگذاران در ورزش باید با ادبیات و گفتمان حکمرانی عمل کنند.
رئیس دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه باید فضای اعتماد سازی بین حاکمیت و مردم شکل بگیرد گفت: حکمرانی به ما می آموزد تا نگاهمان را از دستوری به تفاهمی و توافقی تغییر بدهیم و برای تمامی ذینفعان، تعادل و توازن ایجاد کنیم.
شایان ذکر است دکتر سید رضا صالحی امیری، دکتر سید نصرالله سجادی، دکتر علی اصغر پور عزت، دکتر عباسعلی گایینی، دکتر حسین آقایی نیا، دکتر محمد مهدی کرمی، دکتر مهرزاد حمیدی و دکتر حسین راغفر از دیگر سخنرانان این سمینار بودند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.