رده هشتمی جهان، پایانی خوش برای تلاش ملی پوشان در آفریقای جنوبی/ تاریخ سازی مردان پاورلیفتینگ ایران تکمیل شد

رده هشتمی جهان، پایانی خوش برای تلاش ملی پوشان در آفریقای جنوبی/ تاریخ سازی مردان پاورلیفتینگ ایران تکمیل شد
تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در پایان مسابقات جهانی 2022 آفریقای جنوبی برای نخستین بار در جمع 10 تیم برتر جهان قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در پایان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک 2022 به میزبانی شهر سان سیتی آفریقای جنوبی، تیم ملی ایران توانست با حضور 5 ورزشکار در رده هشتم جدول بایستد.
 
در این رقابت ها مهرداد ظفری در دسته 59 کیلوگرم با کسب مدال برنز مجموع جهان تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار چنین افتخاری را به دست آورد. همچنین او دو مدال برنز هم در پرس سینه و ددلیفت کسب کرد. در دسته 66 کیلوگرم احمدرضا بابا احمدی به مدال برنز حرکت ددلیفت دست یافت و در مجموع به مقام ششم جهان دست یافت. در ادامه مسابقات نیز مهدی طهماسبی در 93 کیلوگرم هشتم، مهرداد اکبری در 105 کیلوگرم پانزدهم و مهدی مافی غلامی در 120+ کیلوگرم هفتم شدند.
 
اما در جدول امتیازی مسابقات که با حضور 44 کشور از سراسر جهان برگزار شد، ایران با 21 امتیاز در رده هشتم جهان قرار گرفت؛ در حالی که پیش از این هیچ وقت تیم ملی کشورمان صاحب رتبه تک رقمی در مسابقات جهانی نشده بود. تیم های آمریکا، فرانسه و سوئد به ترتیب بر سکوهای اول تا سوم تیمی ایستادند.
 
همچنین ایران یکی از 12 تیمی بود که در بخش مردان موفق به کسب مدال در بخش مجموع شد. از سوی دیگر این برای نخستین بار است که ایران بیش از یک مدال جهانی در همه بخش ها به دست می آورد.
 
بدین ترتیب مردان پاورلیفتینگ ایران با کسب 4 مدال برنز و کسب رده هشتمی جهان بهترین نتیجه تاریخ را برای این رشته رقم زدند. تیم ملی ایران در دوره قبلی حضور خود در مسابقات جهانی کلاسیک در سال 2018 به میزبانی کانادا، به مقام شانزدهمی دنیا دست یافته بود و در این دوره با 8 پله صعود در رده هشتم قرار گرفت.
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.