حسین المسلم در نشست با روسای فدراسیونها:تحریمها علیه ایران درست نیست

حسین المسلم در نشست با روسای فدراسیونها:تحریمها علیه ایران درست نیست
حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون بین المللی شنا، حیدر فرمان مدیر بازیهای آسیایی و دکتر صالحی امیری با روسای فدراسیونهای ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک دیدار و گفت و کو کردند .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست با حضور حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون بین المللی شنا ، حیدر فرمان مدیر بازیهای آسیایی و رئیس انجمن بین المللی کوراش ، دکتر صالحی امیری رییس ، دکتر سعیدی دبیرکل و اعضای هیات اجرایی و روسای فدراسیون ورزشی کشورمان عصر امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 
سیدرضا صالحی امیری در این نشست اظهار داشت:  از حضور حسین المسلم و حیدر فرمان، دو مقام عالی ورزش آسیا و جهان در ایران تشکر می‌کنم. آنها امروز برنامه فشرده‌ای داشتند از جمله دیدار با معاون اول رئیس جمهور، دیدار از موزه ملی ورزش، دیدار با وزیر ورزش و جوانان و دیدار با مجموعه مدیران و مربیان و نسل نوجوان شنا.
وی در ادامه افزود: ما اخیرا در تاشکند دیدارهای خوبی را با المسلم داشتیم. آقای المسلم و فرمان! باید بگویم این عزیزانی که امروز در این جلسه حاضر هستند صف اول ورزش قهرمانی ایران و پرچمدار افتخارات این کشور هستند و من و آقای سجادی، وزیر ورزش به داشتن این سرمایه‌ها افتخار می‌کنیم. 
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان یادآوری کرد: فدراسیون‌های ما ظرفیت‌های زیادی دارند و می‌توانند نقش زیادی در ورزش جهان داشته باشند. در شرایط سخت کرونا بدون یک روز تعطیلی اردوها را ادامه دادند و با کسب سهمیه راهی المپیک شدند.علی رغم همه محدودیت ها کاروان ایران با رنک اول در منطقه و چهارم آسیا به کار خود پایان داد.
وی افزود: تا دو‌ ماه دیگر کاروان ۵۰۰ نفره ایران به بازی‌های کشورهای آسیایی قونیه اعزام خواهد شد.‌ادوهای لازم نیز برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو انجام می‌شود و نهایتا برای المپیک پاریس آماده می شویم. مسیر سختی را طی کردیم ولی فدراسیون‌های ما عزم و ارده جدی برای درخشش در المپیک پاریس را دارند.
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال بیان کرد: به آقای المسلم و حیدرفرمان خوش آمد می گویم. قاره آسیا بیش از ۶۰ درصد جمعیت دنیا را دارد و تعداد زیادی کشور فعال در ورزش دارد. شما به عنوان یک فرد آسیایی و نفر اول شنای جهان قطعا با مشکلات دیپلماسی در ورزش دنیا آشنا هستید. 
او افزود: همه روسای فدراسیون های حاضر در این جلسه، افراد حرفه ای در ورزش هستند و سیاسی نیستند که راجع سیاست صحبت کنیم. حدود ۴۰ سال است که ما در دو جبهه می جنگیم، یکی با تحریم های آمریکا و دیگری با رقبا می جنگیم و کار بسیار سختی است.
حسین المسلم، مدیر کل شورای المپیک آسیا در دیدار با جمعی روسای فدراسیون‌های کشورمان اظهار داشت: از اینکه در ایران هستم خرسند هستم. در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ در تیم شنای کویت در ایران بودم و الان به عنوان نماینده یکی از بزرگترین فدراسیون‌های جهانی یعنی شنا اینجا هستم. بیشتر افراد حاضر را به عنوان دوستان خودم می‌شناسم. خوشحالم امروز در خصوص ورزش صحبت شد.
 
وی در ادامه افزود: امروز در جهان چالش‌های بزرگی داریم از جمله پاندومی کرونا، جنگ و همان‌طور که گفتید تحریم علیه ایران. امروز به عنوان یک مسئول ورزشی که سیاسی نیستم می گویم تحریم‌ها علیه ایران اصلا درست نیست. این برای دلخوشی شما نیست بلکه به آن به آن باور دارم.
 
مدیر کل شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد: در ابتدای حضورم در فدراسیون جهانی شنا و جنگ روسیه و‌اوکراین مکاتباتی دریافت کردم اما هیچ یک از ورزشکاران بلاروس و روسیه را تحریم نکردم و خطاب بهIOC گفتم سیاسی نیستم و رویکرد من به همه ورزشکاران ورزشی خواهد بود. ایران با همه چالش‌های پیش رو قهرمان پرور است و این نشان می‌دهد ورزش در ایران اهمیت بالایی دارد .
وی یادآوری کرد: باید وقتی از ایران در oca صحبت می‌شود باید ایرانی قوی هم در ایران و‌ هم در خارج از آن داشته باشیم. امروز صحبت از موضوع مدیران ورزشی ایران در میادین ورزشی است.مطمین باشید از طرف من حمایت می شوید ولی شما هم باید  پتانسیل و ظرفیت خود را در داخل و خارج از کشور نشان دهید.
 
المسلم تاکید کرد: وقتی دو ایرانی برای پست های بین المللی باهم رقابت می‌کنند شما چه انتظاری دارید. مکاتبات و رایزنی‌های زیادی انجام می شود وقتی پای نامزد های ایرانی وسط می آید. انتخابات ها در ایران انجام می شود اما افراد در شورای المپیک آسیا بی اطلاع هستند و باید به آنها اطلاع دهیم چه روندی در کشور دارد اتفاق می افتد. همه شما با فضای سیاست آشنایی دارید و می دانید در انتخابات ها چطور کار می کنند. اگر برای همه پست ها اقدام کنید، الباقی جمع به شما اعتماد نمی کنند. 
او افزود: وقتی یک فرد برای تمام پست ها از ریاست گرفته تا نایب رییس و دبیر کل و هیات اجرایی و کمیته ها نامزد می شود، چطور باید اورا به کشورهایی چون کره جنوبی و ژاپن معرفی کنیم؟ از  انتخابات اطلاع دارید و  یک طرف شما هستید و یک طرف من هستم. شورای المپیک آسیا اثبات کرده رویکردش نسبت به ایران مثبت است و این را نه درحرف بلکه در عمل ثابت کرده است.  به عنوان دوست شما می گویم جهان با شرایط بدتر مواجه می شود و متاسفانه نقطه بد این است بودجه ورزش در خیلی کشورها قطع  می شوند. به عنوان بخشی از جنبش المپیک، شما هم این مسئله را در کشور خود لمس خواهید کرد و باید متحد تر از قبل باشید.
 
المسلم با بیان اینکه تقویم شلوغی تا المپیک پاریس در پیش روی ورزش است، گفت: برای موفقیت در این شرایط باید به عنوان یک تیم متحد عمل کنید. بازی‌های کشورهای اسلامی پلی برای سایر رویدادها است و بعد از آن بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم. ۱۲۰۰ ورزشکار برای حضور در این بازی‌ها آماده می‌شوند. در بحث جوانگرایی ژاپن،کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان کار می کنند. در ازبکستان و قزاقستان هزینه زیادی انجام شده و یکی از بزرگترین دهکده‌ها را برای جوانان را تاسیس کردند. شما تاریخچه خوبی دارید ولی سایر کشورها هم بیکار نیستند و دارند کار می‌کنند. باید با این واقعیت رو به رو شوید که تحریم بر بودجه ورزش تاثیر دارد و توصیه می‌کنم همه با هم و در قالب یک تیم حرکت کنید.
 
وی یادآوری کرد: صالحی‌امیری فعالیت های زیادی داشته و در هر بار بازدید از ایران نقطه جدیدی را می‌بینم و یک رهبری خوب در پیش دارید و توصیه می کنم با همین روش ادامه دهید.برای گرفتن میزبانی شرایط بهتری را نسبت به گذشته دارید و به عنوان فدراسیون خودم و oca می‌گویم آمادگی دادن هر گونه میزبانی به ایران را داریم.
 
المسلم با اشاره به حضور در ایران گفت: اولین نقطه قوت ما این است که اولین  فدراسیون بین المللی هستیم که هم بحث سلامت و نجات جان انسان ها را دنبال می کنیم. به ایران آمدم که این فعالیت ها  را ادامه دهیم. با دولت ایران، وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون صحبت کردیم تا طرح شنا برای همه را اجرا کنیم.  از گفت و گو با آقای مخبر بسیار خرسندم که این پروژه قرار است در ایران انجام شود. هزاران کودکی که در این برنامه حاضر می شوند، از تمام این برنامه خوشحال خواهند شد. خرسندم در ایران حضور پیدا کردم و در برنامه ای که در جزیره کیش و تهران خواهیم داشت آشنایی با رشته های ایرانی از جمله زورخانه را خواهیم داشت‌. 
 
او با اشاره به انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد:   مستقیم از لوزان به تهران آمدم و متوجه شدم ایران در آگوست انتخابات کمیته ملی المپیک را دارد. در صحبت ها و مباحث خودم این سوال را پرسیدم چگونه دوران گذشته را با الان مقایسه می کنید. همگی با این موافق بودید، علی رغم چالش ها، آورده های مطلوبی با رهبری خوب در کمیته ملی المپیک در ورزش انجام شده است. امیدوارم ورزشکاران شنا به زودی صاحب مدال شوند.
 
حیدر فرمان ، مدیر بازیهای اسیایی شورای المپیک آسیا نیز در این نشست اظهار داشت:خیلی خوشحالم که در ایران و در جمع شما هستم. می‌دانم چه شرایطی دارید ولی باید موضوع را سازماندهی کنید. در خصوص میزبانی از خیلی از کشورها برتر هستید. در خصوص مدیریت و زیر ساخت ها علی رغم تحریم و مشکلات با این مدیریت، سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است. 
 
وی در ادامه افزود: نمی‌توان به فدراسیون‌های آسیایی و‌قاره ای درخواست داد همین ماه آینده یک میزبانی را به ایران بدهند. ما در کنار فدراسیون قاره ای و بین المللی کمک خواهیم کرد.
 
مدیرکل برگزاری رویدادهای آسیایی خاطرنشان کرد: ما با رویکرد باز از شما حمایت می کنیم و از فدراسیون‌های قاره و آسیا می‌خواهیم به شما کمک کنند. مطمئن هستم توانا هستید و مشکلی در اسکان، ترانسفر و زیر ساخت‌ها ندارید و غذاهای خوبی دارید به طوری که چاق هم می شوید.
 
در این نشست روسای فدراسیونهای ورزشی در خصوص حمایت بیشتر شورای المپیک آسیا در کسب کرسیهای آسیایی و جهانی و حمایت از ورزشکارن ایرانی در خواست های خود را ارئه نمودند . 
 
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.