کارگاه آموزشی ملاحظات تغذیه ای و مکمل ها در رشته های ورزشی استقامتی برگزار شد

کارگاه آموزشی ملاحظات تغذیه ای و مکمل ها در رشته های ورزشی استقامتی برگزار شد

دپارتمان تغذیه ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک کارگاه آموزشی و یک روزه ملاحظات تغذیه‌ای و مکمل ها در رشته های ورزشی استقامتی را با هدف ارتقاء دانش، آگاهی و عملکرد ورزشکاران نخبه تیم های ملی وکادر فنی این تیم ها به اصول تغذیه ورزشی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر هادی عطارد مسئول دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک و مدیر کارگاه مذکور در خصوص مباحثی که در این کارگاه طی چهار بخش به شرکت کنندگان ارائه شد گفت: در بخش نخست که با تدریس شهزاد محمدیان مسئول دپارتمان تغذیه کمیته ملی پارالمپیک همراه بود، در خصوص نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا و کاربرد آنها، تغذیه ورزشی در زنان ورزشکار و ملاحظات و شرایط خاص ورزشکاران زن توضیحاتی به شرکت کنندگان ارائه شد.
در ادامه مصطفی نمکیان دبیر بخش تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان البرز و مربی تیم ملی جودو ناشنوایان در ارتباط با مکمل های مناسب برای ورزشکاران استقامتی و نحوه استفاده از آنها و همچنین تغذیه مناسب برای ورزشکاران در سفرهای ورزشی و ملاحظات ویژه آنها مطالبی را عنوان داشت.
مسئول دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک در ادامه افزود: مدرس بخش سوم این کارگاه دکتر محمد صمدی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بود که به بیان تغذیه کاربردی قبل، حین و بعد از رویدادهای ورزشی استقامتی و همچنین ترکیب بدنی و کنترل وزن پرداخت.
شایان ذکر است دکتر عطارد در بخش پایانی این کارگاه در خصوص مطالب کاربردی تغذیه در ورزشکاران استقامتی که در مقالات روز دنیا منتشر شده است توضیحاتی را ارائه کرد و در نهایت به جمع بندی مطالب ارائه شده به ویژه زمان بندی و نقش آن در پیشگیری و ریکاوری آسیب های ورزشی پرداخت.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.