در پایان اجلاس دبی؛ساواته وارد رشته های رسمی اسپورت اکورد شد

در پایان اجلاس اسپورت اکورد (گایسف سابق) فدراسیون بین المللی ساواته به عنوان یکی از اعضای رسمی این تشکیلات جهانی پذیرفته شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این اجلاس که با حضور اعضای هیات رئیسه اسپورت اکورد و اعضای مجمع در دبی برگزار شد، ساواته و فدراسیون بین المللی این رشته رزمی با کسب اکثریت قریب به اتفاق آرای اعضای مجمع، رسما به عضویت عالیترین تشکیلات جهانی ورزش پس از کمیته بین المللی المپیک پذیرفته شد.

ساواته در سال 1386 پس از کسب عضویت رسمی در فدراسیون بین المللی، توسط حمیدرضا حصارکی در ایران پایه گذاری شد.

پیش از این در حاشیه مسابقات جهانی 2009 به میزبانی صربستان، با حکم رئیس فدراسیون بین المللی ساواته، حصارکی و الکساندر والنیر از بلژیک به عنوان مسئول پیگیری روند عضویت ساواته در اسپورت اکورد منصوب شده بودند.
یل لودوگو، رئیس فدراسیون بین المللی ساواته پس از عضویت این فدراسیون در اسپورت اکورد پیامی را خطاب به تمامی کشورهای عضو صادر کرد.

در متن پیام رئیس فدراسیون بین المللی ساواته آمده است:

مفتخرم تا ورود ساواته به اسپورت اکورد(گایسف) را به اطلاع شما برسانم.

هنگامی که به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی انتخاب شدم، در آن زمان اعلام کردم هدف اصلی ام کسب رسمیت در اسپورت اکورد است که در این میان30  آوریل، مجمع عمومی اسپورت اکورد با اکثریت آرا رای به عضویت ساواته داد.

این لحظه ای تاریخی برای ساواته است زیرا خصوصیات ورزشی و تعلیم و تربیتی ساواته مورد تایید یک سازمان اصلی جهانی ورزش قرار گرفت.

این تایید ناشی از تلاش سخت کوشانه تمامی علاقمندان ساواته، مسوولان، مربیان و ورزشکاران است که هرکدام به سهم خود تلاش کردند تا ارزشهای ساواته را به نمایش بگذارند.

در مدت زمانی اندک فدراسیون بین المللی گامهای بزرگی برداشته است و امروز ساواته مورد تایید فدراسیون بین المللی ورزش دانشجویی قرار دارد و نخستین دوره مسابقات جهانی ساواته دانشجویان در سال 2010 در شهر نانت برگزار خواهد شد البته ما اهداف مهم دیگری نیز داریم که آن حضور در المپیک است و تلاشمان برای رسیدن به این مهم ادامه دارد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۴:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.