آموزش و استعداد یابی در استانها و مدارس مهمترین هدف توسعه رشته های المپیکی بیس بال و سافت بال

آموزش و استعداد یابی در استانها و مدارس مهمترین هدف توسعه رشته های المپیکی بیس بال و سافت بال

رییس انجمن بیس بال و سافت بال کشور گفت: در سال 1400 در توسعه آموزش و استعدادیابی گامهای موثری برداشتیم و علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی متعدد و راه اندازی کمیته های استانی، در گسترش رشته پایه بیس بال 5 پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی، "هومن منصوریان" با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری 5 دوره آموزشی تخصصی المپیک سولیداریتی بیس بال و سافت بال و بیس بال 5 در استانهای بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گیلان و همدان با تدریس "آندره آ دی اوریا" مدرس حاذق و مجرب ایتالیایی، برپایی کلینیک تخصصی بیس بال 5 در استان خوزستان و راه اندازی کمیته بیس بال و سافت بال در استانهای آذربایجان شرقی،اردبیل، خوزستان و کردستان و همچنین اخذ مدرک مربیگری بین المللی توسط 3 مربی ایرانی به نامهای علیرضا صفوی،پیام شوکت صدری و ورشابیان از فعالیتهای بهینه سال گذشته بود.
وی حضور مدرس ایتالیایی در ایران را در توسعه و تعمیم بیس بال و سافت بال بسیار موثر و تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: با حمایت کمیته ملی المپیک و البته تعاملی که با فدراسیون جهانی داشتیم از یک مربی و مدرس کارنامه دار برای برگزاری دوره های المپیک سولیداریتی و به مدت 3 ماه بهره گرفتیم و در واقع اولین رشته ورزشی بودیم که مجوز بهره مندی 3 ماهه از این طرح تخصصی را داشتیم.
رییس انجمن بیس بال و سافت بال کشور در بحث استعدادیابی گفت: سال گذشته با همکاری فدراسیون دانش آموزشی و حمایتهای جناب "بابویی" برای 4 هزار معلم آموزش و پرورش کارگاه آموزشی بیس بال 5 برگزار کردیم و در 25 مدرسه کشور زمین بیس بال 5 طراحی شد، ضمن اینکه در شیراز دوره مربیگری درجه 3 بیس بال 5 بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردید و این دستاورد بسیار بزرگی برای استعدایابی و تقویت زیرساختها بود.
او اضافه کرد: با وجود گرانی لوازم و عدم تولید تجهیزات این رشته در ایران 300 توپ بیس بال و سافت بال به استانها بصورت رایگان، 20 بت بیس بال و یکسری لوازم و تجهیزات برای توسعه آموزش این رشته ها تخصیص دادیم.
وی با تاکید کرد: برگزاری مستمر لیگهای بیس بال و سافت بال و همچنین برپایی اولین دوره مسابقات بیس بال 5 رده های سنی پایه در دو بخش پسران و دختران از دیگر اهداف مهم ما در سال جاری است.
منصوریان اذعان داشت: در راستای تعامل با فدراسیون جهانی مجوز تاسیس آکادمی بیس بال غرب آسیا در ایران را گرفته ایم و برگزاری مسابقات سافت بال کشورهای اسلامی را گرفته ایم و کشورهای عراق و پاکستان آمادگی خود را برای شرکت در این رقابتها اعلام کرده اند و در صدد هستیم ترکیه و مالزی را هم ترغیب کنیم.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.