افتتاح آکادمی ووشو و درخواست میزبانی جوانان و بزرگسالان آسیا

افتتاح آکادمی ووشو و درخواست میزبانی جوانان و بزرگسالان آسیا
آکادمی ووشو جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین آکامی ووشو غرب آسیا یکشنبه 12 اردیبهشت و با حضور دکتر سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی رسماً افتتاح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک، آکادمی ووشو فردا ساعت 9 صبح و با حضور دکتر سعیدلو و معاونین سازمان تربیت بدنی، دکتر مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی و آسیایی، مسئولان بلندپایه کمیته ملی المپیک، مدیران ارشد وزارت نفت، خبرنگاران رسانه های گروهی و رؤسای فدراسیون مختلف افتتاح می شود.
آکادمی ووشو با مساحت 1700 متر مربع در ضلع شرقی مجموعه ورزشی آزادی تهران واقع شده است که کلنگ احداث این پروژه ملی مرداد ماه سال گذشته به زمین زده شد و فقط ظرف 7 ماه به مرحله به بهره برداری رسید که این مهم یک رکورد در ساخت و ساز چنین پروژه عظیمی محسوب می شود.
آکادمی ووشو دارای یک سالن اختصاصی برای انجام مسابقات و تمرینات به مساحت 700 متر مربع، سالن مجهز و حرفه ای بدنسازی، یک طبقه خوابگاه مجهز ورزشکاران به تفکیک برای آقایان و بانوان، 2 طبقه ساختمان اداری و یک سالن همایش و انفورماتیک است.
همچنین در حاشیه اجلاس گایسف و در دیدار دکتر مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو ایران با رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی ووشو درخواست میزبانی مسابقات ووشو قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیا در سال های 2011 و 2012 در ایران ارائه شد.
 در این نشست ویژه که چهارشنبه شب در دبی برگزار شد، رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان که علاوه بر هدایت ووشو غرب آسیا، عضو هیأت رئیسه آسیایی و جهانی نیز هست، از یوزای چینگ رئیس چینی فدراسیون جهانی و آسیایی ووشو و معاون کمیته بین المللی المیک (IOC) و همچنین وانگ شیائولین دبیرکل فدراسیون جهانی ووشو درخواست کرد، میزبانی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در سال 2011 و همچنین بزرگسالان آسیا در سال 2012 را به ایران واگذار نمایند و جزیره کیش را به عنوان محل برگزاری این مسابقات پیشنهاد نمود.
علی نژاد ابتدا در دیدار با وانگ شیائولین اعلام آمادگی میزبانی ایران و برگزاری مسابقات با هیأت اجرایی و داوران به طور مجزا برای آقایان و بانوان در سالن های جداگانه در دو نوبت صبح و عصر را ارائه کرد.
دبیرکل فدراسیون جهانی ووشو در پاسخ به این پیشنهاد از آمادگی ایران برای میزبانی رقابت های آسیایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: در بحث برگزاری مسابقات بانوان ما با مشکل مواجه هستیم چرا که در بخش ساندا فقط 5 داور بین المللی در سطح جهان داریم و این تعداد برای برگزاری مسابقات ساندای بانوان کافی نیست، به هر حال باید این این پیشنهاد را بررسی کنیم و با جناب یوزای چینگ و دیگر اعضای هیأت رئیسه مشورت نمائیم و نتیجه را اعلام کنیم.
وان شیائولین همچنین از ساخت اولین ساخت اولین آکادمی ووشو غرب آسیا در تهران ابراز خوشحالی کرد و گفت: این آکادمی می تواند برای آموزش ووشو در منطقه غرب آسیا یک جایگاه بین المللی باشد و متأسفیم که به دلیل شرکت در اجلاس (IOC) نمی توانیم در مراسم افتتاحیه شرکت کنیم.
اما رئیس فدراسیون ووشو کشورمان با یوزای چینگ رئیس فدراسیون جهانی ووشو نیز دیدار کرد و پیشنهاد میزبانی ایران را به وی ارائه نمود، یوزای چینگ هم ابراز خوشحالی کرد که شرایط این دیدار در دبی فراهم شده و از پیشنهاد ایران استقبال نمود و گفت: قطعاً این بحث مهم در جلسه هیأت رئیسه مطرح و بررسی خواهد شد.
علی نژاد همچنین با پاتریک خزانه دار بلژیکی فدراسیون جهانی ووشو نشست ویژه ای را برگزار نمود و در خصوص راهکارهای گسترش ووشو در جهان و بررسی مشکل ووشو در قاره افریقا و انتخاب مجمع برای این قاره بحث و تبادل نظر کرد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۰:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.