سرمربی تیم ملی هندبال وارد ایران شد / وویویچ نظاره‌گر رقابت‌های لیگ برتر هندبال

سرمربی تیم ملی هندبال وارد ایران شد / وویویچ نظاره‌گر رقابت‌های لیگ برتر هندبال

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون هندبال، وسلین وویویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران صبح امروز (شنبه) وارد ایران شد تا پیش از شروع اردوهای تیم ملی نظاره‌گر دیدارهای لیگ برتر هندبال باشد.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران با استقبال سید حسن افتخاری رئیس هیئت هندبال استان اصفهان و مهدی قشقایی‌راد سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران مستقیما وارد شهر اصفهان شد تا دیدارهای تیم‌های لیگ برتر هندبال از نزدیک تماشا کند.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران اهل مونته‌نگرو و متولد ۱۹۶۱ میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه او دیده می‌شود و آخرین تجربه مربیگری او به سال ۲۰۲۱ در باشگاه مطرح واردار مقدونیه باز می گردد.

کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی ۲۰۰۰ با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۲ و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال ۲۰۰۵، کسب قهرمانی اروپا با تیم ملی نوجوانان صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۴، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۰۵ با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته‌نگرو و کسب مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی از جمله مهم‌ترین عناوین وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری ملی است.

وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد. حضور در باشگاه‌های مطرح دنیا از جمله واردار مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می شود. قهرمانی در باشگاه‌های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و همچنین قهرمانی در باشگاه‌های اروپا با همین تیم، سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و دو قهرمانی در جام باشگاه‌های مقدونیه با تیم واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در دو فصل پیاپی با تیم زاگرب و قهرمانی در جام پادشاهی قطر از دستاوردهای این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می‌آیند.

وی همچنین در دوران بازیگری خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ و مدال برنز سئول ۱۹۸۸ را بدست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۲ را نیز به گردن آویخته است. ووجوویچ عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی اروپا و دو قهرمانی باشگاه‌های اروپا را نیز در دوران ورزش حرفه‌ای خود بدست آورده است.

حضور به مدت شش سال در باشگاه بارسلونا نقطه عطفی در دوران بازیگری وسلین وویوویچ به شمار می‌آید.



این مربی مطرح دنیای هندبال در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب و در سال ۱۹۸۶ نیز به عنوان برترین ورزشکار کشور یوگوسلاوی شناخته شد.



تیم ملی هندبال ایران تحت هدایت وسلین ووجوویچ، خود را برای حضور در سه رویداد مهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کند.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.