تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران جهانی شد

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران جهانی شد
 
تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران با کسب پیروزی مقابل تیم هندبال هند جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۵ _ ۲۴ مقابل هند به پیروزی رسید و برای اولین بار در تاریخ هندبال جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را بدست آورد.
 
ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ تن به شکست داد اما در نیمه دوم نتیجه را جبران نمودند و در نهایت ۲۵ _ ۲۴ مقابل هند به پیروزی رسیدند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.
 
دختران هندبال ایران که تاکنون با سه پیروزی مقابل ازبکستان، قزاقستان و هند و با ۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند علاوه بر قطعی شدن مدال سهمیه جهانی را هم گرفتند.
 
تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود باید چهارشنبه  سوم فروردین از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف سوریه برود تا تکلیف رده‌بندی تیم‌ها مشخص شود.
 
مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان دختر از ۲۷ اسفند تا ۵ فروردین به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. در این مسابقات ۵ تیم حضور دارند که دو تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب خواهند کرد.
 
پیس از این تیم‌های ملی هندبال مردان و زنان ایران در رده بزرگسالان و تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورده بودند.
۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.