سیدمهدی هاشمی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی؛تا سه سال دیگر خودکفا می‌شویم

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی بعد از ظهر سه‌شنبه با حضور آیت‌الله حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری، محمدی‌زاده معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست، سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی، نواب، دبیر و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی تشکیل شد تا در خصوص پیشبرد هرچه بهتر این ورزش ارزشی به بحث و تبادل نظر بپردازند.
به‌گزارش روابط‌عمومی  کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد فدراسیون تیراندازی، چشم‌اندازها،‌ تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌ها، تفاهم‌نامه‌ها وبرنامه‌ها‌ی آموزشی و تفریحی به اعضای هیئت رئیسه حاضر در جلسه ارائه شد.
پس از ارائه گزارش، سیدمهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی با تقدیر از کسب مقام سوم توسط تیرانداز محجبه ایرانی گفت: در مسابقات جام‌جهانی تیراندازی چین که با حضور 57 کشور جهان برگزار شد، تیرانداز ایرانی موفق شد اولین مدال جهانی فدراسیون تیراندازی را به دست آورد.
وی در ادامه گفت: در مسابقات سیدنی نیز پنجم جهان شدیم و در مسابقات قطر موفق شدیم چهار مدال آسیایی بگیریم‌. این روند رو به رشد انفرادی و تیمی نشاندهنده این است که  برنامه‌ریزی صحیحی داشتیم و با دقت اجرا شده است.
سید‌مهدی هاشمی افزود: در روابط بین‌الملل فعال بوده‌ایم و تفاهم‌نامه همکاری با دو کشور ایتالیا و چین امضا شده است.
رییس فدراسیون تیراندازی در بیان برنامه‌های داخلی گفت: سایتی برای اهداف پروازی احداث شده و مجوز 10 باشگاه صادر شده است‌. از طرفی تقویت توان دفاعی کشور‌، حفظ ذخائر زیستی و حیات وحش با تغییر رویکرد علاقه‌مندان به تیراندازی از شکار موجودات زنده به تیراندازی به اهداف ورزشی نیز از اهداف بلند مدت است.
وی در خصوص حلال بودن شرط‌بندی تیراندازی در اسلام گفت: در جلد 11 صحیفه امام (ره) صفحه 40 روی شرط‌بندی در تیراندازی تاکید شده که ما هم در جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم از آنها خواستیم راهکارهایی برای عملی کردن این مسئله پیشنهاد دهند.
وی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در خصوص واردات و تولید سلاح و مهمات ورزشی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجوز واردات فشنگ خفیف کالیبر 22 و فشنگ اهداف پروازی را گرفتیم حدود 4 هزار قبضه سلاح اهداف پروازی و خفیف تفنگ و تپانچه نیاز داریم که تصمیم داریم تأمین کنیم.
سید‌مهدی هاشمی در‌باره عملیاتی کردن اصل 44 قانون اساسی در ورزش تیراندازی بیان داشت: با توجه به اصل 44، سلاح و مهمات ورزشی و غیر نظامی باید به بخش خصوصی واگذار شود. توافق کرده‌ایم همکاری لازم برای تولید و انتقال به بخش خصوصی انجام گیرد البته شاید نیاز باشد تا سه سال دیگر بخشی از سلاح و مهمات را از خارج از کشور تامین کنیم و پس از آن در خصوص نیازمندی های پر مصرف خودکفا می شویم.
رییس فدراسیون تیراندازی در پایان به بیان شرایط فعلی این ورزش و میزان مقبولیت آن بین مردم پرداخت و از حضور120 تیرانداز در رده سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در تیم ملی خبرداد.
وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ تیراندازی یکی از مهمترین مسائل این است که به قیمت مناسب سلاح در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم و اقداماتی از قبیل دادن وام برای خرید سلاح نیز در دست انجام داریم. نکته حائز اهمیت این است که با وجود هزینه‌های زیاد ورزش تیراندازی رغبت و گرایش در بین مردم وجود دارد و متقاضی برای این ورزش زیاد است.
پس  از پایان جلسه اعضای هیئت‌ریسه به بازدید از سالن 10 متر  و مسابقه تیراندازی با تفنگ و تپانچه پرداختند.
گفتنی است این جلسه با حضور آیت‌الله حائری‌شیرازی، محمدجواد محمدی‌زاده، سیدمهدی هاشمی، سردار رفیع‌نیا، سردار ناصح، مرضیه اکبرآبادی و نواب نوری، محمدهادی طهرانی و زهرا خاضعین برگزار گردید.   
۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۱:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.