محمد ناظری خبر داد: پیگیری اردوی جهانی تیم ملی نجات غریق با حضور منتخبان اردوی اول

محمد ناظری خبر داد: پیگیری اردوی جهانی تیم ملی نجات غریق با حضور منتخبان اردوی اول
سرمربی تیم ملی نجات غریق با اشاره به برگزاری مرحله نخست اردوی آماده سازی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از پیگیری برنامه های آماده سازی با حضور ورزشکاران منتخب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون نجات غریق و غواصی، محمد ناظری با یادآوری اینکه مرحله نخست اردوی آماده سازی تیم ملی نجات غریق با حضور ۲۰ ورزشکار در بخش مردان برگزار شد، گفت: این ورزشکاران، منتخبان مسابقات قهرمانی کشور(آمل) و گلچینی از بهترین های نجات غریق کشور بودند که طی یک هفته در بوشهر تمرینات آماده سازی آنها را زیر نظر داشتیم.

وی در مورد روند پیگیری اردوی یک هفته ای تیم ملی نجات غریق خاطرنشان کرد: روزانه دو جلسه تمرینی برگزار کردیم، صبح ها به تمرین ساحلی اختصاص داشت و عصرها هم تمرین استخری برگزار کردیم. تمرینات ساحلی به دو ۹۰ متر و پرچم اختصاص داشت و تمرینات استخری هم شامل تمام موادی بود که قرار است در مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود.

سرمربی تیم ملی نجات غریق در مورد انتخاب بوشهر به عنوان میزبان اردوی آماده سازی تیم ملی یادآور شد: از آنجا که بخشی از تمرینات در ساحل پیگیری می شد لزوما باید شهر و منطقه ای برای اردو انتخاب می شد که به لحاظ سرما مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نکند. شمال کشور در این ایام برای تمرینات ساحلی سرد است به همین جهت ترجیح دادیم اردو را به جنوب کشور و بوشهر منتقل کنیم.

ناظری با بیان اینکه سه روز پایانی اردوی تیم ملی نجات غریق به رکوردگیری از اردونشینان اختصاص داشت، گفت: نتیجه این رکوردگیری برای انتخاب ۱۰ ورزشکار برتر جهت حضور در مرحله دوم اردو لحاظ خواهد شد. این اردو اوایل سال آینده به میزبانی بندرعباس برگزار می شود. مبنای کارمان این است که در پایان اردوی دوم ۶ نفر برتر برای حضور در اردوی سوم انتخاب کنیم.

 

نجات غریق
وی با اشاره به اینکه مسابقات نجات غریق قهرمانی جهان مهرماه سال آینده به میزبانی ایتالیا برگزار می شود و تیم ملی ایران در بخش مردان با ترکیب ۶ نفره در این رقابت ها شرکت خواهد داشت، گفت: فدراسیون بعد از ۸ سال اقدام به برگزاری مسابقات انتخابی و اردوی آماده سازی برای تعیین ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی کرده است. تا قبل از آن هم اردوی آماده سازی با حضور نفرات خیلی کمتری برگزار می شد. این اولین بار است که اردو با این تعداد ورزشکار برگزار شده است.

ناظری همچنین در مورد اردوی تیم ملی بانوان که همزمان در بوشهر پیگیری شد، گفت: ۸ ورزشکار که منتخب مسابقات قهرمانی کشور بودند به این اردو دعوت شدند که البته ۲ نفر از آنها به دلیل حضور خارج از کشور نتوانستند در محل اردو حاضر شوند.

وی تاکید کرد: در پایان اردوی بانوان که با حضور ۶ اردونشین و با شرایطی مشابه تیم مردان در بوشهر پیگیری شد وضعیت اردونشینان بر اساس تمرینات و رکوردگیری ها ارزیابی شد. قرار است با نظر مربیان مربوطه ۴ نفر برای حضور در اردوی دوم انتخاب شوند. این چهار نفر همراه با ۲ نفری که فرصت حضور در اردوی اول را پیدا نکردند در مرحله دوم حاضر خواهند شد.

سرمربی تیم ملی نجات غریق ابراز امیدواری کرد که اردوهای آماده سازی این تیم طبق پیش بینی ها دنبال شود تا ملی پوشان در بهترین شرایط ممکن عازم مسابقات جهانی شوند.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.