رییس کنفدراسیون راگبی آسیا:حمایت وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک باعث شد تا میزبانی غرب آسیا را به ایران بدهیم

رییس کنفدراسیون راگبی آسیا:حمایت وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک باعث شد تا میزبانی غرب آسیا را به ایران بدهیم
 فیس عبدالله رییس کنفدراسیون راگبی در نشست خبری ضمن تقدیر از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک عنوان داشت :حمایت دکتر سجادی و صالحی امیری انگیزه ما را در دادن میزبانی مسابقات راگبی غرب آسیا به ایران بیشتر کرد و طی وبیناری که شب گذشته با دیگر اعضای راگبی آسیا داشتم موافقت آنها را نیز برای میزبانی غرب آسیا در ایران گرفته و امیدوارم بخوبی از این فرصت استفاده نماید.
 وی در ادامه افزود:برای سومین بار است که به ایران سفر میکنم راگبی شما در این سالها رشد خوبی داشته است ولی هنوز میزبانی رقابت‌های بین المللی را بر عهده نداشت که امیدوارم برای ماه (می) اردیبهشت که دو ماه دیگر است بتوانید شرایط و امکانات خوبی را برای میزبانی غرب آسیا فراهم نماید.
فیس عبدالله خاطر نشان کرد:راگبی ایران باید حضور بیشتری در مسابقات بین المللی داشته باشد و داوران و مربیان هم باید بیشتر در عرصه بین المللی حضور یابند این امر خیلی باعث رشد راگبی شما خواهد شد چرا که کسب مدال نقره و برنز توسط تیم ملی مردان و زنان خود بیانگر رشد و پتانسیل راگبی ایران است.
رییس کنفدراسیون آسیا در خصوص وضعیت راگبی قاره گفت:راگبی در برخی کشورهایی آسیایی بصورت فدراسیون،برخی کمیته،برخی اتحادیه و انجمن فعالیت می کند ولی برای ما مهم رشد متوازن این رشته در تمام آسیاست و بصورت مالی و ارایه خدمات به آنها کمک می کنیم بخصوص که در بازیهای اسیایی،المپیک بزرگسالان و آسیایی جوانان راگبی حضور دارد و به همین دلیل فرصت خوبی است برای حضور ایران که البته برنامه ریزی و حمایت لازم را می طلبد ، در واقع رشد هر رشته ای بطور مستقیم به رشد داوری و مربیگری آن بستگی دارد.
وی اظهار داشت: ما برای اعزام مدرس برای برگزاری دوره های آموزشی داوری و مربیگری در ایران آمادگی داریم بخصوص که تاکید بسیاری بر برابری جنسیتی داشته و ایران با توجه به دارا بودن تیم مردان و زنان جایگاه خاصی در بین کشورهای منطقه برای ما دارد.
سپس میر مهدی حسینی رییس انجمن راگبی گفت: برنامه خوبی برای رشد این رشته داریم و درخواست برای اعزام مدرس داشتیم ولی با توجه به حمایت وزیر ورزش جهت در اختیار داشتن یک زمین اختصاصی و دیگر امکانات در سال های پیش رو بیشتر از راگبی ایران خواهید شناخت.
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.