دکتر نوروزی در جلسه شورای مدیران تاکید کرد؛عملکرد موفق فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۱۴۰۰

دکتر نوروزی در جلسه شورای مدیران تاکید کرد؛عملکرد موفق فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۱۴۰۰

جلسه شورای مدیران فدراسیون پزشکی ورزشی
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در آخرین جلسه شورای مدیران این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد که رویکرد این فدراسیون ارائه خدمات تخصصی در چارچوب قوانین و مقررات به جامعه ورزش و جوانان کشور است و در این راه به دور از تبلیغات غیر واقعی، امور تخصصی را پیگیری می نماید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در این جلسه که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در حالی روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ را سپری می نماییم که فدراسیون پزشکی ورزشی در اکثر قریب به اتفاق زمینه های تخصصی عملکرد در خور توجهی ارائه نمود و جا دارد به پاس یک سال زحمات و تلاش تمام مدیران و همکاران ستاد مرکزی و هیات های استانی و همچنین حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی الکمپیک و همراهی ادارات کل ورزش و جوانان صمیمانه از تمام این عزیزان قدردانی نمایم.

واکسیناسیون المپیکی ها و رصد شرایط کرونا در ورزش

دکتر نوروزی با اشاره به پاندمی کرونا و شرایطی که بر همه بخش ها از جمله ورزش کشور مستولی شده بود، تصریح کرد: همگان مشاهده کردند که چگونه فدراسیون پزشکی ورزشی در زمینه مقابله با کرونا در ورزش آستین های همت را بالا زد و به عنوان یار و یاور مدافعان سلامت و همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحنه حضور یافت و تا سرحد توان در جهت ایفای نقش برای پیشگیری از وارد آمدن کمترین خسارت به جامعه ورزش کشور قدم برداشت. به عنوان مثال در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم که واکسیناسیون قهرمانان المپیکی به موقع انجام شد و در ادامه در بازی های المپیک و دیگر رویدادها فعالیت های ضد کرونا فدراسیون با قدرت ادامه یافت.

وی با اشاره به رصد شرایط کرونا در ورزش توسط این فدراسیون، تاکید کرد: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها و پوشش پزشکی مسابقات از دیگر ابعاد فعالیت فدراسیون در سال جاری بود که به خوبی انجام شد.

پیگیری درمان و توانبخشی قهرمانان و ورزشکاران

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به پیگیری درمان ورزشکاران آسیب دیده، تصریح کرد: در این سال علاوه بر پیگیری درمانان قهرمانان و ملی پوشان ورزش کشور، مثل سنوات گذشته با جدیت و دقت درمان و فیزیوتراپی ورزشکاران آسیب دیده عضو کمیته خدمات درمانی فدراسیون، پیگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: با این حال نه تنها در بخش درمان که در تمام زمینه های تخصصی به وضع موجود بسنده نخواهیم کرد و تقویت و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری کمیته های تخصصی را مد نظر داریم.

سیر صعودی ساماندهی ورزشکاران

دکتر نوروزی در زمینه ساماندهی ورزشکاران، گفت: در شرایطی که پاندمی کرونا در ماه های پایانی سال ۹۸ و سال ۹۹ باعث کاهش چشمگیر جمعیت ورزشکاران سازمان یافته شده بود خوشبختانه در سال جاری و به دنبال واکسیناسیون گسترده و زحمات و همراهی همکارانمان در ادارات ورزش و هیات های پزشکی ورزشی، خوشحالم که اعلام نمایم روند عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی به چرخه اوج خود بازگشته است و امیدواریم در ماه های ابتدایی سال آینده با حفظ این روند، شرایط به پیش از پاندمی کرونا بازگردد.

رضایت از فعالیت های آموزشی و برنامه ریزی برای برگزاری کنگره پزشکی ورزشی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص فعالیت های آموزشی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت و پیگیری جدی برخی برنامه ها همچنان در دستور کار است و امیدواریم سال آینده با فروکش کردن پاندمی کرونا امکان برگزاری کنگره سراسری پزشکی ورزشی فراهم گردد که در این صورت فدراسیون برنامه دقیقی برای برگزاری هدفمند این کنگره خواهد داشت.

بازدید و ارزیابی عملکرد هیات های استانی

دکتر نوروزی با اشاره به عملکرد کمیته امور استان های فدراسیون، گفت: در این بخش در کنار تمام فعالیت های صورت گرفته و پیگیر قانونی روند امور ، کار ارزشمند دیگیر که صورت گرفت بازدید و ارزیابی کارشناسی عملکرد هیات های استانی بود که این مهم به خوبی در پیشبرد اهداف عالیه پزشکی ورزشی مثمر ثمر است.

انضباط مالی و اداری  مثال زدنی

دکتر نوروزی با اشاره به انضباط مالی و اداری این فدراسیون تصریح کرد: در این زمینه توفیقات بسیار ارزشمندی حاصل شد و خادمان پزشکی ورزشی مثل همیشه پاسداری از بیت المال و ارائه دقیق خدمات به جامعه ورزش کشور را با رعایت نظم و انضباط اداری پیگیری می نمایند.

نظارت بر سلامت باشگاه ها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی را از دیگر بخش های موفق این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ برشمرد و ابراز امیدواری کرد که فعالیت های این بخش نیز در سال اینده با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود.

پوشش پزشکی مسابقات و توسعه زیر ساخت ها

دکتر نوروزی ضمن ابراز رضایت از عملکرد کمیته پوشش پزشکی مسابقات این فدراسیون،   یادآور شد: در این زیمنه بازنگری بسیار خوبی صورت گرفت و کمیته پوشش پزشکی مسابقات بسیار بادقت تر و منظم تر از قبل، امور تخصصی خود را پیگیری می نماید.

وی همچنین از برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیر ساخت های فدراسیون در ستاد پزشکی ورزشی آزادی خبر داد و عنوان کرد: اطلاع رسانی لازم در این خصوص در اینده صورت خواهد گرفت.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.