چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد

چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد

چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان،رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ چهل ونهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان،دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک،اعضای هیات اجرایی و  مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد که دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و عضو هیات اجرایی و حمیده عباسعلی عضو مجمع به صورت وبینار در آن شرکت کردند.
مجمع با پخش تلاوتی از  قرآن کریم و سرود مقدس جمهوری اسلامی  آغاز شد،طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به وزیر ورزش و جوانان،رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای مجمع ابراز داشت: حضور اعضای مجمع  را به خانه خودشان خوش آمد میگویم. دکتر کیکاوس  سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین در مجمع حضور دارند برای ایشان و سایرین آرزوی سلامتی داریم.
دکتر سید رضا صالحی امیری در ابتدای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: وظیفه دارم از همه عزیزان که انسان های با فضلیتی هستید قدردانی کنم، باید از همه کسانی که برای توسعه ورزش تلاش می کنند، قدردانی کنیم؛از روسای فدراسیون هایی که در مجمع حضور دارند و آنهایی که امکان حضور نداشتند تشکر می کنم چرا که این عزیزان همگی برای توسعه ورزش تلاش می کنند.
وی ادامه داد: اصول موفقیت مدیران و سازمان ها با برنامه‌ریزی استراتژیک امکان پذیر است. باید بیشترین انعطاف را در مقابل هم داشته باشیم و موانع کاذب را برداریم وانتظار انسجام و هم افزایی داشته باشیم.
وی افزود:  روز اول در همین سالن عنوان کردم که راه تداوم ورزش پذیرش عدم انشقاق در ورزش است. در چهار سال گذشته بدون انحراف حرکت کردیم و بدون حاشیه در متن حرکت کردیم. از تمامی حاشیه ها بدون چون و چرا پرهیز کردیم  چراکه اگر وفاق و همدلی نباشد، انشقاق ایجاد می شود.
صالحی امیری همچنین گفت: ما در چهار سال گذشته آینده نگری را سرلوحه خود قرار دادیم. ما بیش از مدال به اخلاق نیازداریم. در گام دیگر همه امکانات و ظرفیت ها را به کار بستیم تا موزه ملی ورزش را ایجاد کنیم و تاریخ ورزش را به آیندگان نشان دهیم. تاریخ شفاهی ورزش و بانک اطلاعاتی ورزش را رونمایی کردیم ودیپلماسی ورزش را برای کاهش تهدیدها و افزایش فرصت ها راه انداختیم و بیش از ۱۵۰  دیدار در قالب تاریخ شفاهی داشتیم.
صالحی امیری در مورد افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: منابع مالی را افزایش دادیم‌ . در سال ۹۶ با بودجه ۴۴ میلیاردی کار  را شروع کردیم اما الان بودجه را به مرز ۲۰۰ میلیارد رساندیم اما هنوز برای اینکه بودجه را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم راه درازی داریم. شفاف سازی و قانون مداری را سرلوحه کار قرار دادیم و همه چیز شفاف در سایت کمیته ملی المپیک منتشر کردیم تا همه از گردش مالی در کمیته ملی المپیک اطلاع داشته باشند.امکانات آکادمی ملی المپیک بازسازی شد و خدمات رایگان به فدراسیون ها دادیم‌.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما فعال کردن کمیسیون ها و بهره گیری از بازوان مشورتی افراد متخصص حاضر در کمیسیون ها بود.
دکترصالحی امیری گفت: تلاش کردم در کلیه مسائل عادلانه بیندشم و از خودمحوری پرهیز کردم،  خودبرتر بینی و منیت را بزرگترین عوامل سقوط مدیریت می دانم و با صراحت اعلام میکنم هیچ تصمیمی را بدون مشورت نگرفتم، قبول داریم که شاید گاهی بهترین تصمیم را اتخاذ نکردیم اما هرآنچه بوده تصمیم جمع بوده است.
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد دیگر اقدامات انجام شده در کمیته ملی المپیک طی چهارسال اظهار کرد: همگرایی و ارتباط با رسانه ها را به عنوان یک اولویت برای خود تعریف کردیم و رکن چهارم قرار دادیم. در تمامی رویدادها حضور فعال داشتند. همچنین پیشکسوتان را ریشه تنومند قهرمانی می شناسیم. ساخت و رونمایی از تندیس ها، کمک مالی به آنها را در دستور کار قرار  دادیم.   
دکتر صالحی امیری  تصریح کرد: من در این دوره چهار ساله تلاش کردم از مسیر دیانت و صداقت خارج نشوم اما قطعا لغزش هایی داشتم. تلاش کردم در همه مسائل عدالت را رعایت کنم. تلاش کردم  منافع و مصالح ملی و حق فدراسیون ها را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار  دهم. هیچ کدام از همکاران خودم را براساس گرایش های سیاسی انتخاب نکردم.
ارائه گزارش مالی کمیته ملی المپیک بخش بعدی مجمع بود که احمد بابایی، مدیر امور مالی کمیته ملی المپیک به ارائه آن پرداخت.در ادامه  گزارش حسابرس مورد تایید اعضاء قرار گرفت.
 دکتر صالحی امیری در ادامه مجمع در مورد تعیین تاریخ انتخابات گفت: اساسنامه اشکالات زیادی داشت، راجع به سرپرست کاروان یک کلمه نیامده بود و همه چیز اصلاح شد و از شخص من خیلی انرژی گرفت.؛ ۱۲ مرتبه بین ما و IOC رفت و برگشت و بین ما و دولت اساسنامه یک سال رفت و برگشت در نهایت دی ماه به ما ابلاغ شد، خواستیم مجمع را اسفند بگذاریم که بندی آوردند که این نامه باید تایید شود و گفتند چون اساسنامه تغییر کرده آیین نامه هم باید تغییر کند.
وی افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که آیین نامه را مصوب کنید در دو ، سه روز بعد برای کمیته بین المللی المپیک ارسال کنیم. به محض پاسخ، به دنبال برگزاری انتخابات باشیم اما زودتر از خرداد نمی شود که با رای اعضای مجمع مصوب شد.
در ادامه در خصوص برگزاری مجمع در سه ماهه نخست سال آینده(بهار) 1401 و یا بعد از بازیهای آسیایی هانگژو مهر ماه سال 1401 رای گیری بعمل آمد که ۱۷ نفر به برگزاری انتخابات در فصل بهار و ۲۲ نفر به برگزاری آن بعد از بازی‌های آسیایی رای دادند و به این ترتیب انتخابات کمیته ملی المپیک به بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو موکول شد.
 در ادامه برای حضور افتخاری فدراسیون های بدنسازی و پرورش اندام، اتومبیلرانی، کونگ فو و انجمن ورزش های رزمی در مجمع کمیته  رای گیری شد که با اکثریت اعضا موافقت شد.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.