برگزاری پنجاه و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک؛اعضای هیات اجرایی بصورت دوره ای از اردوها بازدید می کنند/ شرکت سرمایه گذاری مجری خدمت رسانی به اردوهای تیم ملی شد

برگزاری پنجاه و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک؛اعضای هیات اجرایی بصورت دوره ای از اردوها بازدید می کنند/ شرکت سرمایه گذاری مجری خدمت رسانی به اردوهای تیم ملی شد
پنجاه و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک روز گذشته با موضوع تصمیم گیری در مورد بودجه سال جاری، گزارش پیشرفت برنامه های تدارکاتی ، برنامه ریزی برای بازدید اعضاء هیئت اجرایی از اردوهای تدارکاتی و همچنین بررسی وضعیت شرکت سرمایه گذاری المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پنجاه و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح روز گذشته با حضور ریاست، دبیر کل و اعضاء محترم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در محل کمیته تشکیل شد که در ابتدای این جلسه  دبیرکل در رابطه با اولویت های بودجه و اختصاص آن با توجه به حجم کارها و فعالیت فدراسیون ها برای حضور موفق در بازیهای آسیایی گوانگجو و لزوم حمایت از فدراسیون ها برای کسب مدال بیشتر در این دوره از بازیها توضیحات لازم را ارائه نمودند.

 در ادامه نشست ، مهندس علی آبادی رئیس کمیته با تاکید بر اینکه حضور موفق ورزشکاران در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی از جمله اهداف اساسی و نقطه عطف ورزش کشور در سال جاری به حساب می آید اظهار داشت: کمیته تدارکاتی با جدیت تمام نظارت لازم را بر اجرای برنامه های تدارکاتی فدراسیونها داشته باشد و از طریق کمیته های علمی، پزشکی، تدارکاتی، تغذیه، روانشناسی و فرهنگی زمینه لازم را برای اجرای هر چه بهتر برنامه های تدارکاتی فدراسیون ها به وجود آورد و چنانچه مسائل و مشکلاتی برای فدراسیون ها وجود داشت اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام لازم به عمل آید.

وی یادآور شد:  اجرای تقویم تدارکاتی و نظارت بر برنامه های مصوب تدارکاتی از جمله وظایفی است که اعضاء هیئت اجرایی باید به آن بپردازند. در این راستا مقرر شد اعضاء محترم هیئت اجرایی بر اساس برنامه ای که توسط دبیرکل کمیته تنظیم می شود هفته ای دو بازدید از اردوهای تدارکاتی داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات فدراسیون ها و تیم های حاضر در اردو آشنا و گزارش کمبودها را اعلام فرمایند.

در این نشست با توجه به لزوم پیگیری برنامه های تدارکاتی فدراسیون ها برای حضور هرچه موفق تر در بازیهای گوانگجو مقرر شد مجدداٌ از فدراسیون های کاندیدا دعوت به عمل آید تا درجلسات هیئت اجرایی شرکت و گزارشی از وضعیت  فنی تیم های اعزامی را ارائه نمایند؛ بدین ترتیب که هر هفته از مسئولین دو فدراسیون دعوت به عمل آید تا در راستای برنامه ریزیهای مربوطه هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

در رابطه با وضعیت شرکت سرمایه گذای با توجه به مقررات جاری کشور و باتوجه به اینکه تمام تدابیر و اقداماتی که با امنیت ملی، شأن و جایگاه بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشد از شمول بسیاری از ضوابط؛ مقررات و روش های عام و معمول در سطح کشور خارج و در محدود خاص خود بررسی و مورد مداقه قرار می گیرد و موضوعات مرتبط با تیم های ملی نیز از این قاعده کلی تبعیت می نماید و از آن جمله واگذاری مسئولیت خدمات رسانی به تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران به شرکت سرمایه گذاری کمیته ملی المپیک می باشد که به ادله ذیل نمی تواند از روش برگزاری مناقصه عمومی متابعت نماید:

-    اولویت اول تمامی شرکت ها و مجموعه های خدماتی حاضر در مناقصه ها، تحصیل درآمد و سود موردنظر آنان است در حالی که اولویت اول کمیته ملی المپیک تأمین نیازهای جسمی و روحی اعضاء تیم های ملی جهت رسیدن به هدف بدون نگاه به درآمد می باشد.

-    داشتن صلاحیت علمی و تجربی و به ویژه تخصص تغذیه ورزشی برای ورزشکاران رشته های متعدد و کاملاٌ متفاوت از شروط ضروری است که شرکت های موجود در سطح کشور فاقد این ویژگی هستند.

-     دوپینگ و مصرف داروها و مواد نیروزای ممنوعه یکی از زشت ترین عمل ها در سطح دنیا و دون شأن نمایندگان ورزشی کشور (قهرمانان ملی) است. مجموعه های خدماتی عمومی نمی توانند متعهد شوند که تمامی موارد را رعایت خواهند کرد و پاسخگویی در این مسئله بسیار پیچیده است.

-    همانطور که نیروهای مرتبط با موضوع امنیت ملی اجازه نمی دهند رقیب از شیوه و امکانات آنها مطلع گردد. لازم است در سطح رقبای ورزشی نیز روشها، تکنیک ها و تاکتیک ها از دید رقبا محفوظ بماند.

-    حضور مربیان و افراد متخصص خارجی در اردوگاه های تیم های ملی و مسائل جانبی حضور این افراد و چگونگی ارتباط آنان از دغدغه های مهم است.

-    جامع، کامل و واحد بودن طرح ها و برنامه ها، بدون لحاظ اجرای هماهنگ و سازگار آنها توسط مجریانی که مورد اعتماد نباشند، قابل تصور نیست و اموری چون حفظ محیط امن و آرامش برای تمرین و استراحت آنان و نیز رعایت بهداشت روحی و روانی قهرمانان ملی، بر اهمیت موضوع می افزاید و شرکت های عمومی فاقد توان تأمین چنین شرایط ضروری هستند.

-    لزوم حفظ و نگهداری صحیح امکانات و تجهیزات بسیار گران قیمت و صرف هزینه های عمده در ابعاد مختلف، توجه به صرفه جویی اندک (احتمالی) در امر برگزاری مناقصه عمومی را فاقد ارزش نشان می دهد.

-    انتظار رعایت اصول و مبانی فرهنگی و توجه به مباحث اجتماعی که برای کمیته ملی حایز اهمیت زیادی است از شرکت های خدماتی عمومی دور از واقعیت است.

در پایان این نشست مصوب گردید: با پرهیز از تنگ نظری و نگرش سلیقه ای و غیرحرفه ای، اعلام می گردد که بایدها و نبایدها، جهت گیری ها و اولویت ها، رعایت اصول و قواعد کلی تخصصی و درنظر داشتن فرهنگ و مبانی ارزشی در راستای رسیدن به اهداف ملی، به کارگیری واحد خدماتی ویژه و دارای شرایط لازم را ضروری می نماید. لذا واگذاری مسئولیت خدمات رسانی به تیم های ملی با عنایت به ادله فوق نمی تواند از رورش برگزاری مناقصه عمومی تبعیت نماید.

در این نشست مهندس محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده دبیر کل، مهندس قدمی، محمود خسروی‌وفا، سید مهدی هاشمی، مهدی کرباسیان، محمود مشحون، شاهرخ شهنازی و  خانم رباب شهریان حضور داشتند.


۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.