با حضور سفیر چین نخستین فستیوال ملی ووشو آغاز شد/ چانگ هوا: ووشو یکی از حلقه‌های مهم پیوند بین ایران و چین است

با حضور سفیر چین نخستین فستیوال ملی ووشو آغاز شد/ چانگ هوا: ووشو یکی از حلقه‌های مهم پیوند بین ایران و چین است

سفیر چین در ایران گفت: ووشو یکی از حلقه‌های مهم پیوند تبادلات بین ایران و چین است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، «چانگ هوا» سفیر چین در ایران ضمن حضور در محل برگزاری نخستین فستیوال ملی ووشو که در مجموعه بازار بزرگ ایران در حال برگزاری است، به صورت رسمی این رویداد را افتتاح کرد.

سفیر چین پس از گفت‌‎وگو با امیرصدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران و بازدید از محل برگزاری نخستین فستیوال ملی ووشو اظهار داشت: در جریان پارالمپیک زمستانی پکن، ایران نخستین دوره فستیوال ملی ووشو خود را برگزار می‌‎کند. بسیار خوشحالم که می‌بینم علاقه‌مندان به هنرهای ووشو از سراسر ایران در تهران جمع شده‌اند تا از طریق ووشو با دوستان خود آشنا شوند و مهارت بیاموزند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه هنرهای ووشو چین از سابقه طولانی برخوردار است، افزود: این یک میراث فرهنگی گرانبها است که به تدریج توسط ملت چین در زندگی طولانی مدت، تمرین و مبارزه توسعه یافته است. ووشو از نظر محتوا غنی، در شکل‌های متنوع و منحصر به فرد است. ووشو یک ورزش سنتی چینی و با ارزش اجتماعی گسترده و ویژگی‌های فرهنگی ملی است. ووشو از چین نشات گرفته و متعلق به جهان است. روزبه‌روز دوستان بیشتری از سراسر جهان، از جمله ایران، به فرهنگ سنتی چین، به ویژه ووشوی چینی علاقه‌مند می‌شوند.

چانگ هوا یادآور شد: چین و ایران هر دو دارای تمدن باستانی هستند و تاریخچه‌ای طولانی در تبادلات دوستانه دارند. اگرچه چین و ایران هزاران مایل از یکدیگر فاصله دارند، اما هنرهای رزمی ووشو به یکی از حلقه‌های مهم پیوند دهنده تبادلات فرهنگی بین دو کشور تبدیل شده است. در سال‌های اخیر ووشو در ایران رونق گرفته است و این ورزش‌ رزمی از محبوبیت بالایی در میان سالمندان، میانسالان و جوانان ایران برخوردار است. بسیاری از علاقه مندان به هنرهای رزمی ایرانی برای تحصیل و تمرین به چین آمده‌اند و ورزشکاران ایرانی در مسابقات مختلف بین‌المللی ورزش های رزمی به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

وی گفت: بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با موفقیت به پایان رسید. چین به طور کامل به تعهد خود برای میزبانی بازی‌های المپیک عمل کرده و یک المپیک کم مصرف، ایمن و شگفت‌انگیز را به جهان ارائه کرد که مورد تحسین جامعه جهانی قرار گرفت. این موفقیت مردم چین و نیز موفقیت مردم جهان است. پس از میزبانی موفقیت آمیز بازی‌های المپیک زمستانی پکن و پارالمپیک زمستانی، شهر هانگژو چین میزبان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سپتامبر ماه سال جاری خواهد بود. ووشو یکی از رشته‌های اصلی این بازی‌ها است.

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.