دکتر کیکاوس سعیدی:مجموعه ظرفیت آکادمی ملی المپیک در اختیار فدراسیون‌های ورزشی است

دکتر کیکاوس سعیدی:مجموعه ظرفیت آکادمی ملی المپیک در اختیار فدراسیون‌های ورزشی است

به منظور ارائه خدمات فنی و مشاوره های علمی و تخصصی به رشته های اعزامی به رویدادهای سال آتی، دومین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک با فدراسیون‌های ورزشی، با حضور دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، مسئولین فدراسیون های ووشو، کاراته، بوکس و هندبال و همچنین مدیران مراکز آکادمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، با عنایت به تصمیم شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک به عنوان مرجع ارائه خدمات فنی و تخصصی به تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی اعزامی به این بازی ها انتخاب و این آکادمی، ضمن برگزاری نشست هایی مشترک با مسئولین فدراسیون های ورزشی در خصوص نحوه ارائه این خدمات به تیم های مربوطه به بحث و تبادل نظر می پردازند.
در همین راستا و پس از برگزاری جلسه ای که با حضور مسئولین فدراسیون های کبدی و تنیس روی میز در تاریخ 18 بهمن ماه برگزار شد، دومین جلسه هماهنگی آکادمی با فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی با حضور روسای فدراسیون های بوکس و هندبال و نواب رئیس فدراسیون های ووشو و کاراته برگزار شد.  
دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در ابتدای این نشست ضمن اشاره به سیاست های شورای راهبردی آکادمی ملی المپیک مبنی بر اینکه این مجموعه با ظرفیت های موجود و بروز رسانی شده، باید به پایگاهی برای آماده سازی تیم های ملی تبدیل شود گفت: هدف ما از برگزاری این نشست ها این است که فدراسیون ها را از امکانات بالقوه موجود در آکادمی بیشتر مطلع کنیم و در خصوص تاریخ و نحوه ارائه خدمات تخصصی  این مجموعه به تیم های اعزامی به بازی های آسیایی به یک اجماعی برسیم.
ظرفیت های بزرگی از جمله خدمات روانشناسی، بخش آمادگی جسمانی، خدمات پزشکی ورزشی و پیشگیری از آسیب های ورزشی، فضاهای تخصصی و تمرینی، اقامتی و آموزشی در آکادمی موجود است و آکادمی در میزبانی از اردوهای آماده سازی تیم های ملی اعزامی به این بازی ها آمادگی کامل دارد.
وی خطاب به مسئولین فدراسیون های حاضر در این نشست گفت: قصد ما مداخله در مباحث فنی و برنامه های تمرینی تیم های ورزشی نیست. ما با هدف برطرف کردن خلأهایی که در رویدادهای مهم بین المللی مانند المپیک توکیو با آن مواجه بودیم، تصمیم گرفته ایم تا ضمن ارائه کمک و مشورت های فنی، تیم ها را در کسب نتایج مطلوب در رویدادهای پیش رو یاری کنیم.
در ادامه این نشست دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی و دکتر مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک، توضیحاتی را در رابطه با ظرفیت های موجود در این مراکز نظیر دپارتمان های قلب و ورزش و پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی، فیزیوتراپی، بیومکانیک ورزشی و فیزیولوژی ورزش به حاضرین ارائه دادند و از آمادگی این مراکز با وجود کارشناسان متخصص در حوزه‌های مذکور، برای ارائه خدمات به تیم های ملی خبر دادند.
علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، محسن آشوری نایب رئیس فدراسیون کاراته، زهرا ناطقی نایب رئیس بانوان و مجید ملکی مدیر تیم های ملی ووشو در ادامه این نشست ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این نشست هماهنگی، توضیحاتی را در خصوص مسابقات پیش رو و نیازهای فدراسیون های مربوطه برای آماده سازی هر چه بهتر این تیم ها به مدیران آکادمی ملی المپیک ارائه کردند.   
لازم به ذکر است محمدرضا اویسی معاونت آموزش و پژوهش و سید علیرضا محسنی سرپرست معاونت اجرایی آکادمی ملی المپیک از دیگر حاضرین این نشست بودند که به بیان نکاتی نظیر آمادگی آکادمی در برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی و کمک به کم کردن دغدغه تیم های ملی جهت حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی هانگ ژو و دیگر رویدادهای مهم پیش روی ورزش ایران پرداختند.

۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.