دکتر نوروزی تاکید کرد؛آموزش و فرهنگسازی سرلوحه کار مبارزه با دوپینگ / قانونمندی ایران نادو

دکتر نوروزی تاکید کرد؛آموزش و فرهنگسازی سرلوحه کار مبارزه با دوپینگ / قانونمندی ایران نادو

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(ایران نادو) تاکید کرد: مبارزه با دوپینگ در کشورمان کاملا قانونمند و به دور از هر گونه اغماض است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در دوره آموزشی و بازآموزی فرآیند نمونه گیری در کنترل دوپینگ که هم اکنون در محل آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، ضمن ارائه توصیه ها و یادآوری نکات مهم در زمینه مبارزه با دوپینگ برای شرکت کنندگان گفت: نباید این گونه تصور شود که مبارزه با دوپینگ صرف نمونه گیری است. افسر کنترل دوپینگ باید اطلاعات کامل و جامعی از روند مبارزه با دوپینگ داشته باشد.

دبیر کل ایران نادو ادامه داد: اشراف نسبت به لیست مواد و روش های ممنوعه سال، آشنایی با ساختار مبارزه با دوپینگ در وادا و ایران نادو، تسلط کامل بر مجموعه قوانین نمونه گیری و به طور کلی پروسه مبارزه با دوپینگ برای یک افسر کنترل دوپینگ(DCO) ضروری است.

دکتر نوروزی با تاکید بر این که فعالیت ایران نادو کاملا قانونمند و مستقل انجام می شود تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با دقت تمام و بدون هیچ گونه اغماضی فعالیت های مبارزه با دوپینگ را پیگیری می کند و ارائه آموزش های لازم به شیوه های مختلف به ورزشکاران و فرهنگسازی مبارزه با دوپینگ، از جمله اولویت ها و سرلوحه کار ایران نادو است.

 دکتر نوروزی با اشاره به سامانه آدامز آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تصریح کرد: تمام کشور های دنیا در زمینه مبارزه با دوپینگ به ویژه فرآیند نمونه گیری را در این سامانه بارگزاری می کنند و تمام آرای صادر شده در نادوهای کشورهای جهان توسط وادا کنترل و رصد می شود.

دکتر نوروزی همچنین در خصوص توفیقات ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: خوشحالیم که اعلام نماییم پس از دو سال بررسی عملکرد و فعالیت های ایران نادو توسط وادا، در نهایت عملکرد این ستاد مورد قبول آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار گرفت. این در حالی بود که چند کشور به دلیل عدم انطباق با قوانین مورد تایید وادا فعالیتشان در زمینه مبارزه با دوپینگ تعلیق شد.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.