نخستین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی هانگ ژو برگزار شد

نخستین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی هانگ ژو برگزار شد

صبح امروز و با حضور دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، نخستین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک با فدراسیون‌های ورزشی، به منظور ارائه خدمات فنی و تخصصی به تیم‌های اعزامی به بازی های آسیایی هانگ ژو با حضور مسئولین فدراسیون های کبدی و تنیس روی میز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  آکادمی ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی در ابتدای این جلسه گفت: طبق توافقات و هماهنگی های انجام گرفته در ستاد بازی های آسیایی هانگ ژو، آکادمی ملی المپیک به عنوان مرکز تمرینات برتر، طبق سنوات گذشته موظف به ارائه خدمات فنی و تخصصی به تیم های اعزامی به این بازی ها می باشد.
وی خطاب به مسئولین فدراسیون های کبدی و تنیس روی میز گفت: در این جلسه سعی داریم تا با هماهنگی و هم افزایی لازم و همچنین شناخت بیشتر شما عزیزان از ظرفیت های بالقوه در آکادمی ملی المپیک، برای آماده سازی تیم ها در زمینه هایی نظیر فضاهای ورزشی، روانشناسی ورزشی، سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی، پزشکی و پیشگیری از آسیب های ورزشی امکانات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
در ادامه محمدرضا اویسی معاونت آموزش و پژوهش، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی و دکتر مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک در خصوص ظرفیت های مراکز آکادمی از لحاظ نیروی انسانی کارشناس و تجهیزات سخت افزاری موجود و همچنین قابلیت برگزاری کارگاه های آموزشی توضیحاتی را ارائه کردند.
آمادگی برای حضور ثابت روانشناس ورزشی مجرب (جهت آماده سازی ذهنی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی)، امکانات فیزیوتراپی، انجام معاینات سلامت قلبی و عروقی، تغذیه ورزشی، تست های فانکشنال و اسکورینگ ورزشکاران از جهت ریسک آسیب و همچنین مانیتورینگ و تست های سنجش آمادگی جسمانی ورزشکاران از مهمترین موضوعاتی بود که در این بخش به آن اشاره شد.
در ادامه، عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ضمن اشاره به همکاری این فدراسیون با مراکز آکادمی در خصوص آماده سازی تیم های ملی کبدی آقایان و بانوان اعزامی به دوره گذشته بازی های آسیایی و موفقیت‌های به دست آمده در آن بازی ها گفت:  ورزشکاران کبدی کار، علاوه بر قوای جسمانی بالا، نیاز به تمرکز مناسب، چابکی، انعطاف پذیری، هوش بالا، سرعت و دقت دارند که این موضوع، بحث مراقبت بیشتر از این عزیزان را مطرح می کند.
وی افزود: تیم ملی کبدی در هر دو بخش آقایان و بانوان، همچون دوره گذشته بازی های آسیایی، نیازمند همکاری این مجموعه می باشند تا انشاالله با برنامه ریزی های لازم، بار دیگر موفق به کسب افتخار و بالا بردن پرچم خوشرنگ ایران عزیزمان شوند.
پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز که به نمایندگی از این فدراسیون در جلسه مذکور حضور یافته بود، ضمن ابراز رضایت از خدمات این آکادمی به ورزشکاران فدراسیون مربوطه گفت: تیم ملی تنیس روی میز، هم اکنون و به منظور آماده سازی بهتر ورزشکاران خود از کارشناسان آکادمی ملی المپیک در زمینه های بدنسازی و مربی مهارت های ذهنی کمال استفاده را می برد.
حسنی ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت و حمایت های کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک، این رشته ورزشی در بازی های آسیایی بیش از پیش بدرخشد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.