دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با همتای چینی خود

دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با همتای چینی خود

صبح امروز در حاشیه بازیهای المپیک زمستانی پکن دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش و کمیته المپیک چین دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این دیدار دکتر صالحی امیری ضمن اشاره به جایگاه ورزش چین در آسیا و جهان خواستار افزایش همکاریهای ورزشی دو کشور شد و گفت: روابط دوستانه دو کشور  ایران و چین قدمت  تاریخی دارد و این روابط  دوستانه در عرصه ورزشی هم باید گسترش یابد،البته جا دارد از سفیر محترم چین در تهران و همچنین  دست اندکاران سفارتتان که همکاری خوبی با کمیته ملی المپیک دارند تشکر کنم.

وی گفت:ایران و چین می توانند همکاری های دو جانبه ای در زمینه تبادل مربی،اردوی های مشترک و دوره های آموزشی داشته باشند و علاقمندیم از تجهیزات استاندارد ورزشی چین نیز بنا بر نیازمان استفاده کنیم و در رشته هایی که هر کدام مزیت بهتری داریم می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

در ادامه آقای گو ژونگ ون وزیر ورزش و کمیته  المپیک چین ضمن خیر مقدم به دکترسجادی و صالحی امیری عنوان داشت: از همکاریهای دو جانبه ورزشی  استقبال می کنیم، چین این آمادگی را دارد در تمامی زمینه همکاری خوبی با ورزش ایران داشته باشد بخصوص در مواردی که به آن اشاره داشته اید حتما مقدمات کار را فراهم می کنیم.

وی در خصوص ساختار ورزش چین ابراز داشت: پیش از این ورزش چین دو نوع ساختار داشت عملاً در مدیریت ورزش این کشور تداخل پیش می آمد اما در نهایت تصمیم گیری شد تا با یک تشکیلات اداره شود و در نهایت وظیفه عمومی در واقع همان ورزش های همگانی  و سازماندهی ظرفیت مردم توسط وزارت ورزش انجام شود اما بحث های قهرمانی و جنبش المپیک توسط کمیته ملی المپیک صورت پذیرد که پیش از این چنین ادغامی نبوده است.

ژونگ ون افزود:این اتفاق باعث گردید تا هر بخش کار خودش را انجام دهد،چین برای کشورهای دوست احترام زیادی قائل است و برای گسترش مناسبات ورزشی آمادگی کامل داریم.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.