توماس باخ در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن: "ماموریت بازی های المپیک گرد هم آوردن ما در رقابتی مسالمت آمیز است"

توماس باخ در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن: "ماموریت بازی های المپیک  گرد هم آوردن ما در رقابتی مسالمت آمیز است"
 
مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 پس از اعلام رسمی ژی پینگ، رئیس جمهور چین، با سخنرانی توماس باخ، رئیس IOC و حضور جمعی از مقامات بلندپایه بین المللی ادامه یافت.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت IOC؛ توماس باخ در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از میزبانی چین گفت: "سال نو مبارک! بهترین آرزوها برای سال ببر (سال نو چینی). امسال نیز سال المپیک است. هم سال ببر و هم سال المپیک نشانه همت بلند، شجاعت و قدرت است. امروز، به لطف این همت، چین یک کشور ورزش زمستانی است. بیش از 300 میلیون نفر در حدود 2000 پیست اسکی و پیست یخ به ورزش های زمستانی می پردازند. این دستاورد خارق العاده، عصر جدیدی را برای ورزش های زمستانی جهان باز می کند و مشارکت جهانی را به سطوح جدیدی ارتقا خواهد داد و به سود مردم چین و همچنین علاقه مندان به ورزش های زمستانی در سراسر جهان خواهد بود. ما فقط می‌توانیم این فصل جدید در تاریخ ورزش را بنویسیم، زیرا میزبانان مهربانمان هستند - مردم چین که از صمیم قلب از آنها برای استقبال گرم از همه ما تشکر می‌کنیم". 
 
توماس باخ در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به شرایط پاندمی کرونا در سراسر جهان و تحت تاثیر قرارگرفتن بسیاری از مردم و نیز تقدیر از تلاشهای داوطلبان حاضر در بازی ها؛ خطاب به ورزشکاران و المپین ها اظهارداشت: " شما پس از غلبه بر چالش های بسیار به اینجا رسیده اید، در حالی که در شرایط عدم اطمینان زیادی زندگی می کنید. اما اکنون لحظه شما فرا رسیده است: لحظه ای که آرزویش را داشته اید - لحظه ای که همه ما در آرزوی آن بوده ایم. شما ورزشکاران المپیک - اگر همه ما به قوانین یکسان و به یکدیگر احترام بگذاریم، نشان خواهید داد که جهان چگونه خواهد بود. هیچ تبعیضی به هر دلیلی وجود نخواهد داشت. این ماموریت بازی های المپیک است: گرد هم آوردن ما در رقابت مسالمت آمیز. همیشه در حال ساختن پل ها (نشانه اتصال و همبستگی)، برچیدن دیوارها؛ اتحاد نوع بشر در عین تنوع همه ما. این ماموریت به قوت توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت می شود. باشد که این رویداد شما را تشویق کند که سریعتر پیش بروید، هدف گذاری والاتری داشته باشید و با هم قوی تر شوید".
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.