آغاز دوره فنی مربیگری شمشیربازی "همبستگی المپیک"

آغاز دوره فنی مربیگری شمشیربازی "همبستگی المپیک"
از سوی سولیداریتی کمیته ملی المپیک دوره فنی مربیگری شمشیربازی "همبستگی المپیک" ویژه مربیان فدراسیون شمشیربازی با برگزاری مراسم افتتاحیه ای در حضور دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شمشیربازی و همچنین پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، دوره فنی مربیگری شمشیربازی "همبستگی المپیک" آغاز شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در جریان برگزاری این مراسم دکتر کیکاوس سعیدی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری این دوره و خوش آمدگویی به مدرس فدراسیون جهانی، از پیمان فخری به عنوان پایه گذار سابر نوین در کشور یاد کرد و گفت: پس از المپیک ریو، ما شاهد روند درخشش این رشته ورزشی پر افتخار که در دو المپیک گذشته به کسب مدال نیز نزدیک شد بودیم. 
وی افزود: مطمئناً چنانچه در المپیک توکیو با مشکلات داوری مواجه نمی شدیم، تیم ملی شمشیربازی ما در این بازی ها بر روی سکو قرار می گرفت. این موضوع نشان دهنده همیت و تلاش کلیه عوامل فدراسیون و در رأس آن دکتر باقرزاده است که با مدیریت خوب و جهت دهی مناسب، این رشته ورزشی را به موفقیت در تمامی عرصه های بین المللی رسانده است.
دکتر سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در پایان اظهار داشت: قطعاً این دوره فنی با حضور مربی با دانش، خبره و با تجربه ای که کار تدریس را بر عهده خواهد داشت، با فرآیند و نتایج خوبی همراه خواهد بود.
در ادامه، دکتر فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شمشیربازی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، از تلاش های پیمان فخری سرمربی پیشین تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به عنوان کسی که باعث درخشش، پیشرفت و ارتقاء جایگاه شمشیربازی ایران در دنیا شد تقدیر کرد.
وی با اشاره به صحبت های اخیر علیشر عثمانوف رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی که از ایران به عنوان یکی از چهار تیم برتر دنیا و الگویی برای پیشرفت دیگر کشورها در این رشته ورزشی نام برده بود، ابراز داشت: جایگاه شمشیربازی ما به حدی رسیده است که مسئولین ورزش کشور را مجاب به پرداخت بودجه ای تقریباً برابر با دیگر رشته های ورزشی مطرح کرده است. 
دکتر باقرزاده در پایان، ضمن قدردانی از حمایت های رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک از این رشته ورزشی، خطاب به مربیان شرکت کننده در این دوره گفت: امیدوارم از این دوره فنی و سطح بالا نهایت استفاده را برده و از آموخته های خود برای پیشرفت شمشیربازی و تربیت نیروهای جوان بهره کامل را ببرید.
پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه دوره فنی مربیگری شمشیربازی "همبستگی المپیک" از دوره مذکور به عنوان فرصتی طلایی برای مربیان شمشیربازی کشور نام برد و گفت: کلید موفقیت در مربیگری، مدرک و رزومه شما نیست بلکه تلاش، پشتکار و توانایی های شما است که باعث خواهد شد تا به جایگاه مناسب برسید.
وی در خصوص معرفی مدرس این دوره گفت: آقای پیس تسکی، جزو عنوان داران و مربیان بزرگ روس است که در بین شاگردان او چندین قهرمان جهان و المپیک حضور دارند.
در ادامه بوریس پیس تسکی اهل روسیه و مدرس فدراسیون جهانی شمشیربازی (با سابقه ای 60 ساله در این رشته ورزشی) که پیش از این نیز به ایران سفر کرده بود، ایران را کشوری زیبا عنوان کرد و گفت: من در رفت و آمدهای خود به ایران، متوجه پیشرفت کشور شما شده ام و نتایج کار ورزشکارانی نظیر عابدینی، پاکدامن و رهبری که همگی شاگردان پیمان فخری هستند نیز نشان می دهد که شمشیربازی شما هم از این قائده مستثنی نیست. 
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه مربیان خانم نیز در این دوره حضور دارند اظهار داشت: بدون اتکاء به جوانان نمی توان در این رشته ورزشی پیشرفت کرد. از خصوصیات این رشته ورزشی این است که علاوه بر تلاش و سخت کوشی، برای موفقیت باید گذشت و فداکاری داشت. 
شایان ذکر است در جریان این مراسم، دکتر سارا مهرانی مدیر واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک و محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی، در خصوص نحوه برگزاری این دوره که بر مبنای برنامه های از پیش مدون شده و با رویکرد واحد همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزار می شود توضیحاتی را به حاضرین ارائه کردند.
گفتنی است این دوره از سوی واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک از صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز و تا 10 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.