با حضور جمعی از مسئولان،مدیران و پیشکسوتان ورزش کشور؛ از سردیس خانم طاهره طاهریان رونمایی شد

با حضور جمعی از مسئولان،مدیران و پیشکسوتان ورزش کشور؛ از سردیس خانم طاهره طاهریان رونمایی شد
مراسم رونمایی از سردیس خانم طاهره طاهریان چهره ماندگار ورزش بانوان کشور صبح امروز چهارشنبه 29 دی ماه با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و جمعی از روسای فدراسیون ها و پیشکسوتان ورزش کشور در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم که با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، خانم طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، علیرضا رحیمی،مجید شایسته، دکتر گائینی،رضا قراخانلو،مهدی علی‌نژاد، علی رغبتی ، مهین فرهادی زاد، عبدالحمید احمدی، سعید فائقی،علی دادگر،محسن رضوانی،شعبانی بهار،حسن طباطبایی، هاشم صیامی، مهدی گودرزی، حسن رنگرز، مهرداد سراجی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و جمع دیگری از معاونین، مسئولین ، مدیران و هم دوره ای های سرکار خانم طاهریان برگزار شد، ازسردیس خانم طاهره طاهریان به پاس پنج دهه خدمات ارزنده برای ورزش کشور بخصوص ورزش قهرمانی بانوان تجلیل بعمل آمد.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، ضمن خیرمقدم به حضار اظهار کرد: امروز روز تاریخی برای زنان ایران زمین، روزی تاریخی برای زنان ورزش ایران، روزی تاریخی برای مفهموم اخلاق ، انسانیت، همدلی و فضیلت است.
وی در ادامه به قرائت دست‌نوشته‌ای خطاب به ورزش زنان و طاهره طاهریان پرداخت.

دکتر صالحی افزود: همواره سرمایه انسانی در یک انسان خاص در حد اعلا متجلی و به سرمایه نهادین تبدیل می شود. در میان زنان تاثیرگذار ورزش ایران نام خانم طاهریان می‌درخشد و من بارها وی را بانوی اول ورزش ایران نامیدم‌. وی همواره دنبال توسعه ورزش زنان بود.

وی ادامه داد: زنان ایران زمین همواره منشا غرور و عزت کشور بوده، هستند و خواهند بود. اگر طاهریان در ورزش ایران درخشید در کنار وی یک خانواده موفق حضور داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به ورزشکاران و قهرمانان زن ورزش ایران گفت: نقش ورزش زنان آن‌گونه که باید دیده نشده، امروز افتتاح تالار چهره‌های ماندگار ورزش ایران را اعلام می‌کنیم. نسل جدید باید در سراسر کشور بدانند که اگر مسیر این اسوه‌ها را دنبال کنند، به مقصد می‌رسند. امروز متعلق به زنان ایران‌زمین و تاثیرگذاران در ورزش قهرمانی بانوان ماست.

وی ادامه تاکید کرد: خانم طاهریان به نمایندگی از ورزش زنان این‌جاست و بانوان جلوه‌ای از غرور و عزت ملی ما هستند. قهرمانان و دختران ما که امروز در سکوها می‌درخشند، بدانند انسان‌های زیادی مشقت‌های زیادی خوردند تا این موفقیت‌ها کسب شود. این مسیر (تجلیل از چهره های ماندگار ورزش) را تداوم خواهیم داد و با تقدیر از امثال آقای هاشمی‌طبا و مرحوم اکبر ترکان به سرمنزل مقصود می‌رسانیم.

در ادامه محمود خسروی وفا ضمن قدردانی از رئیس کمیته ملی المپیک به پاس برگزاری این مراسم گفت: ورزش بانوان طی دهه‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است.
وی تصریح کرد: نباید فقط شرایط امروز ورزشکاران در ورزش بانوان مورد توجه قرار داد. باید توجه داشت که در گذشته ورزش بانوان چه وضعیتی داشته و چه مسیری را طی کرده است.
خسروی وفا به نقش خانم طاهریان در این مسیر اشاره کرد و یادآور شد: خانم طاهریان از زندگی خود برای ورزش بانوان گذاشت. وی در حوزه پارالمپیک هم فعالیت‌هایی داشت و نتایج تلاش‌ها و برنامه‌های او ماندگار بوده است. خانم طاهریان فقط یک مدیر نبود، یک مادر نمونه هم بوده است.
وی تأکید کرد: بانوان باید سهم منصفانه ای در ورزش داشته باشند. بحث درصد نیست. بخش قابل توجهی از جامعه متشکل از بانوان هستند و باید به نسل مدیریتی آنها توجه داشت.

در ادامه دکترمهین فرهادی زاد، مهندس مجید شایسته، دکترسعید فائقی،دکتر حسن رنگرز، دکتر فرزانه ترکان، ذکتر عبدالحمید احمدی، دکتر غلامرضا عزیزی و جعفر صافی به  پاس پنج دهه تلاش خالصانه و ارزشمند خانم طاهریان به جامعه ورزش کشور،بخصوص توسعه ورزش قهرمانی بانوان مطالبی را عنوان و از ایشان قدردانی کردند.

خانم طاهریان
 طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه  ضمن تشکر از صالحی امیری که برگزارکننده این مراسم بود و دیگر مدیران حاضر در مراسم گفت: از ریاست کمیته به دلیل خلق نونگری در کمیته تشکر می کنم و همچنین تشکر ویژه ای دارم از آقای خسرو ی وفا به دلیل همراهی و رعایت عدالت جنسیتی در ورزش معلولان قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه نمی خواهم امروز در مورد عملکرد کمیته صحبت کنم چون اصلا ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: اما باید تاکید کنم که راه اندازی موزه ملی ورزش، توجه به تاریخ شفاهی و تشکیل و فعال کردن کمیسیون ها و بهره مندی از 210 بازوی مشاورتی متخصص بدون اینکه بار مالی برای کمیته داشته باشند از دستاوردهای مهم کمیته بوده است.

طاهریان با اشاره برگزاری مراسم امروز تاکید کرد: باید بگویم آنچه در ورزش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته حاصل تلاش همه بانوان بوده و البته همراهی خانواده مرحوم هاشمی و مدیران کل ورزش همه استان ها و شهرستان ها که در توسعه ورزش بانوان تاثیر گذار بوده است. در این میان بنده به عنوان خدمتگزار فعالیت کرده ام.
وی تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک در ورزش بانوان فعالیت کرده، به همین دلیل برای این مراسم و اینکه اولین مدیر زن برای برگزاری آن باشم، مقاومت زیادی کردم. امیدوارم این روند در مورد دیگر مدیران زن هم ادامه داشته باشد.

رونمایی از سردیس خانم طاهریان
در ادامه مراسم از کتاب تاریخ شفاهی تحولات ورزش زنان در ایران با عنوان "حضور ماندگار" که گفتگو با  خانم طاهره طاهریان  بود ، رونمایی شد.
در پایان نیز با حضور دکتر صالحی امیری و خسروی وفا از سردیس خانم طاهریان رونمایی شد.

۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.