کارگاه مبانی تمرینات حس عمقی و کاربرد آن در تمرین برگزار شد

کارگاه مبانی تمرینات حس عمقی و کاربرد آن در تمرین برگزار شد
 
 
بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک، کارگاه تخصصی و کاربردی مبانی تمرینات حس عمقی و کاربرد آن در تمرین را برای نخستین بار در کشور برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، بررسی ها و مطالعات نشان دهنده این موضوع مهم است که نقش علم در پیشرفت عملکرد و سلامت ورزشکاران از جایگاه بالایی برخوردار است و ورزشکارانی که از جدیدترین متد علمی، جهت ارتقای عملکرد خود استفاده می کنند، به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنند.
ناصر پیروردی زاده مسئول بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و مدیر کارگاه مذکور، حس عمقی(Proprioception)  را توانایی بدن به حس کردن حرکات بین مفاصل و موقعیت مفصل عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع کاربردی، کارگاهی با عنوان مبانی تمرینات حس عمقی و کار برد آن در تمرین به جهت ارتقاء سطح علمی و آشنایی بیشتر مربیان و ورزشکاران با این تمرینات برگزار شد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که متأسفانه در کارگاه های آموزشی ویژه ورزشکاران، کمتر به موضوع تمرینات حس عمقی پرداخته می شود افزود: تمرینات حس عمقی به منظور بهبود قابلیت افزایش تحریک پذیری مفاصل ، تاندون ها و لیگامان ها به ورزشکاران ارائه می شود و این تمرینات چه جهت پیشگیری از آسیب دیدگی و چه پس از بروز آسیب در ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
از مهمترین موضوعاتی که توسط دکتر پژمان معتمدی و دکتر مصطفی زارعی مدرسین این کارگاه به شرکت کنندگان ارائه شد، می توان به این موارد اشاره کرد: تأثیر گیرنده های حسی عمقی در تعادل استاتیک و داینامیک، طراحی تمرین برای بهبود  حس عمقی و تأثیر گیرنده های حسی عمقی در تمرینات قدرتی.
شایان ذکر است در کارگاه مذکور که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی ملی المپیک برخوردار بود، 49 نفر از علاقمندان به مبحث تمرینات حس عمقی حضور داشتند.
۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.