استاد بزرگ شطرنج:تکرار عنوان سومی بازیهای دوحه سخت است

استاد بزرگ شطرنج:تکرار عنوان سومی بازیهای دوحه سخت است
جدال برای کسب عنوان سومی آسیا با حضور کشورهای قزاقستان، ویتنام و ازبکستان بسیار سخت است بخصوص که نحوه برگزاری رقابتها کمی تغییر کرده است.

الشن مرادی ،استاد بزرگ و عضو تیم ملی شطرنج کشورمان با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی المپیک گفت:ما در بازیهای آسیایی دوحه در قسمت تیمی مختلط موفق به کسب مدال برنز شدیم ولی در بازیهای گوانگژو، با توجه به برخی تغییرات به وجود آمده در آن، خیلی سخت است که بتوانیم برنزمان را تکرار کنیم چرا که اینبار مسابقات شطرنج آسیا بصورت مجزا در دو قسمت مردان و زنان برگزار می شود.
وی ادامه داد:در آسیا باید این واقعیت را بپذیریم که فاصله زیادی با چین و هند داریم،در واقع مقامهای اولی و دومی برای این دو کشور است اما جدال اصلی بر روی همان مدال برنز و عنوان سومی است که ایران قزاقستان، ویتنام و ازبکستان مدعیان اصلی آن هستند به همین دلیل بسیاری از کشورها که شانسی برای خود در کسب مدال طلا نمی بینند مثل خود ما بر روی همان مدال برنز تمرکز کنند.
استاد بزرگ شطرنج در خاتمه ضمن اشاره به این نکته که هنوز نمی داند برای حضور در گوانگژو به اردو دعوت خواهد شد یا نه، تصریح کرد:ایران شطرنج بازام خوبی در آسیا و حتی جهان دارد و غالبا در رقابتهای آسیایی و جهانی مقتدارانه ظاهر می شویم. در بازیهای آسیایی گوانگژو هم می توانیم به مدال دوره قبلی دست پیدا کنیم البته من فکر می کنم باید به نوعی مشکل پرداخت حقوق بچه ها در اردو برطرف شود آنها با تمرکز بیتری در تمرینات ظهر می شوند نکته قابل توجه آنکه هنوز حکم عنوان سومی ما در بازیهای دوحه بدستمان نرسیده و نمی دانیم اصلا این حکم را به فدراسیون دادند که به تحویل بدهند یا نه.
 
۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۰:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.