رئیس کمیته ملی المپیک ایالات متحده:"تحریم ورزشکاران المپیک زمستانی پکن 2022 راه حل رفع موانع حقوق بشری نیست"

رئیس کمیته ملی المپیک ایالات متحده:"تحریم ورزشکاران المپیک زمستانی پکن 2022 راه حل رفع موانع حقوق بشری نیست"
سوزان لیون، رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده مدعی شد تحریم بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 در پکن "راه حل مسائل حقوق بشر یا ژئوپلیتیک نیست".
 
 
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز،  قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی ماه گذشته اعلام کردند که تحریم دیپلماتیک پکن 2022 از سوی ایالات متحده در پاسخ به نقض حقوق بشر در چین به اندازه کافی پیش روی ندارد. سناتور مارشا بلکبرن از تنسی و تام کاتن از آرکانزاس خواستار عدم اعزام هیچ یک از ورزشکار به بازی ها شده بودند. در نامه‌ای که فاکس نیوز به دست آورده است، لیون این درخواست‌ها را رد کرد و تاکید کرد که تحریم‌های قبلی تأثیر کمی داشته است.
لیون نوشت: "تحریم ورزشکاران بازی های المپیک و پارالمپیک راه حلی برای حقوق بشر یا مسائل ژئوپلیتیک نیست. کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده با تحریم ورزشکاران مخالف است، چراکه نشان داده شده است که آنها تأثیر منفی بر ورزشکاران دارند در حالی که به طور مؤثر به مسائل جهانی رسیدگی نمی کنند". ایالات متحده در سنوات گذشته در اعتراض به حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، المپیک 1980 مسکو را تحریم کرد. تنها 65 کشور در بازی‌های پایتخت روسیه شرکت کردند - بزرگترین تحریم المپیک تا به امروز - اما رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده اذعان کرد این اقدام "هیچ منفعت دیپلماتیک" در پی نداشته است.
وی افزود: "در نتیجه، 461 ورزشکار آمریکایی؛ مشتمل بر نوجوانان و دانشجویان کالج هایی که تقریباً نماینده همه ایالت های ایالات متحده هستند، واجد شرایط رقابت در مسکو شدند تا فرصتی از آنها گرفته شود. بسیاری دیگر هرگز این شانس را نداشتند که در بازی‌های المپیک شرکت کنند. بدتر از آن، فداکاری آنها مسلماً هیچ سود دیپلماتیکی نداشت؛ اتحاد جماهیر شوروی یک دهه دیگر در افغانستان ماند". ایالات متحده از جمله کشورهایی است که تأیید کرده است در اعتراض به نقض حقوق بشر در چین، نمایندگان دولت را به پکن 2022 اعزام نخواهد کرد.
 
۱۹ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.