همایش یکسان سازی مدرسان داوری اسکیت برای نخستین بار برگزار شد

همایش یکسان سازی مدرسان داوری اسکیت برای نخستین بار برگزار شد

همایش یکسان سازی مدرسان داوری اسکیت به منظور ارتقاء و توسعه مشارکت مدرسان داوری و یکسان سازی روش تدریس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون اسکیت، سه شنبه ۱۴ دی ماه برای اولین بار و پس از برگزاری همایش یکسان سازی مدرسان مربیگری اسکیت این بار  “همایش یکسان سازی مدرسان داوری اسکیت” با حضور فضلی سرپرست فدراسیون و سخنرانی باقرنیا رییس انجمن حقوق ورزشی و دکتر کامکاری استاد دانشگاه و روانشناس با ارائه مطالب علمی در حوزه های حقوق ورزشی و روانشناسی داوری، با شرکت ۳۱ نفر از مدرسان داوری سراسر کشور در سالن جلسات فدراسیون اسکیت برگزار شد.
این همایش به منظور ارتقاء و توسعه مشارکت مدرسان داوری اسکیت و یکسان سازی روش تدریس برگزار شد و فضلی سرپرست فدراسیون ضمن بیان ضرورت برگزاری این همایش اظهار کرد: مدیریت و اداره مطلوب هر رویداد ورزشی وابستگی جدی به داوران و قضاوت کنندگان آن دارد، این طرح فرصتی است برای ارتقای کیفیت داوران ایرانی تا زمینه های حضورشان در رویدادهای بین المللی و جهانی اسکیت بیش از گذشته فراهم گردد.

وی افزود: داوران موفق، با مسائل و مصائب خاصی در روند رشد خود مواجه می شوند و مانند هر موفقیتی به دانش و تجربه توأم با تطابق نیاز دارند و همچنین در روند رشد و توسعه ورزش ها و اصلاح قوانین موثرند.
عتیقه چی دبیر کل فدراسیون که خود از داوران بین المللی اسکیت است نیز در خصوص نقش داوران اظهار کرد: به داوران و امور داوری نگاه ویژه ای باید داشت، داوری از اهمیت بالایی برخوردار هست و این موضوع نیاز به مدیریت و نگاه حرفه ای دارد.

وی افزود: یک ورزشکار، یک تیم و یا یک باشگاه در طول یک فصل برای نتیجه زحماتشان به میدان می آیند که این داور است که سرنوشت زحمات آنان را می تواند به نتیجه برساند یا سهوا به دلیل حرفه ای نبودن در نتیجه تأثیر گذار باشد و باید در سطح فدراسیون و در سطح کلان، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و …. برنامه ریزی ویژه ای داشت تا بتوان بهترین داورها، در رقابت های ورشی حضور داشته باشند.
در پایان این همایش نیز گواهینامه های مدرسان داوری اسکیت به آنان اهدا شد.

در این همایش که برای نخستین بار با دعوت از مدرسان استانهای کشور برگزار شد، هنرجو نایب رییس، وفاخواه نایب رییس بانوان فدراسیون اسکیت، سمانه دهقان عضو انجمن حقوق ورزشی نیز حضور داشتند.

۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.