مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ – قزاقستان؛کاروان ایران در خاک کشور میزبان با اقتدار قهرمان شد

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ – قزاقستان؛کاروان ایران در خاک کشور میزبان با اقتدار قهرمان شد

تیم‌های کاراته ایران مقتدرانه بالاتر از کشور میزبان عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی ( نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان طی روزهای ۲۷ آذرماه سال جاری تا اول دی ماه برگزار شد. در پایان کاروان ایران موفق شد با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۵ برنز و مجموع ۳۹ مدال بالاتر از کشور میزبان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

تیم قزاقستان و ژاپن به ترتیب دوم و سوم شدند.

نتایج مسابقات به شرح زیر است:


نتایج روز نخست:


*کاتای انفرادی نوجوانان

ساجده جهانشاهی پس از  قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه خودش راهی فینال شد و در این مرحله با امتیاز ۲۴:۲۲ کلیوچینک از کشور میزبان   را شکست داد و نخستین طلایی تیم ایران شد.


*کاتای انفرادی جوانان دختر

ملیکا عزتی پس از صعود به فینال موفق شد با امتیاز ۲۴:۵۴  سریار گارکرایسانگ از تایلند را از پیش رو برداشت و دومین طلایی ایران شد.

*کاتای انفرادی جوانان پسر

امیر حسن معین الدینی در فینال مسابقات مقابل رامادهان هازل از اندوزی امتیاز ۲۵:۲۰ را کسب کرد تا حریف با امتیاز ۲۵:۶۰ پیروز شود و نماینده ایران به مدال نقره رسید.


*کاتای تیمی جوانان پسر

در کاتای تیمی جوانان پسران نیز با ترکیب امیر حسن معین الدینی، ابوالفضل شیخ شجاعی و ابوالفضل فرامرز پور که با کسب نخست جایگاه گروهشان به مرحله فینال صعود کردند سومین طلای ایران با شکست تیم کویت کسب شد. تیم کاتای جوانان ایران با امتیاز ۲۴:۴۲ به مدال خوشرنگ طلا رسید.


*کومیته دختران

وزن ۵۴ - کیلوگرم فاطمه زهرا سعیدابادی با شکست نمایندگان اردن، اندونزی و قرقیزستان به فینال رسید. سعید آبادی در فینال نیز با نتیجه ۵ بر صفر سرن النجار از اردن را شکست داد و طلایی شد.


*کومیته پسران

در وزن ۵۲ - کیلوگرم، ابوالفضل همدجو با شکست حریفانی از هند و عربستان به فینال رسید و در این مرحله موسی علم تایری از کویت را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


در وزن ۷۰ - کیلوگرم علی موسوی با کسب دو پیروزی مقابل نمایندگان قرقیزستان و کویت به مرحله فینال رفت. موسوی در فینال موفق شد با هانتی عبداله القهتانی از عربستان را شکست دهد و طلایی دیگر برای ایران به دست آید.


در وزن ۷۰ + کیلوگرم پارسا محمدی در مسابقه نخست به دلیل عدم حضور حریفش روی تاتامی پیروز شد و در مبارزه دوم نماینده قرقیزستان را شکست داد و فینالیست شد. محمدی در فینال با نتیجه ۷ بر یک مغلوب ژانسولطان مایرزالی از قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.


در وزن ۵۷ - کیلوگرم شهداد پورسلیمانی که با شکست مقابل نماینده عربستان به دیدار رده بندی رفت با شکست ۲ بر یک کوتمان ساتیمکلو از قرقیزستان به مدال برنز رسید.


وزن ۶۳ - کیلوگرم علیرضا لفیطه پور در دور اول هنگ کنگ راشکست داد و در دور دوم در شرایطی که تا دو ثانیه اخر از حریف خود پیش بود ولی به دلیل ۴ اخطاره شدن هانسوکو و مغلوب حریف اردنی شد و به دیدار رده بندی رفت. لفیطه پور در رده بندی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب میخال آرامالیو از قرقیزستان شد و مدال برنز را از دست داد.


*کومیته دختران

وزن ۵۴ + کیلوگرم مائده زارع با شکست مقابل کاراته کاهای قرقیزستان و اردن راهی رده بندی شده بود با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب النورا ابرایموا از قرقیزستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

در وزن ۴۷- کیلوگرم، رومینا خادمی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب لن هاکوروس از اردن شد و مدال برنز را از دست داد.


*کاتای انفرادی نوجوانان

علی حاجی‌زاده که  با قرارگیری در رده دوم گروه به مرحله بعد صعود کرده بود در دیدار رده بندی موفق شد با امتیاز ۲۳.۶۸ نماینده اردن را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.



نتایج روز دوم:


*کاتا انفرادی رده امید دختران

حدیث جمال با امتیاز۲۲.۹۰ در جایگاه نخست گروه خود قرار گرفت و راهی فینال شد. جمال در فینال مسابقات نیز با امتیاز ۲۴.۲۲ لیارکوشکایبایوا از کشور میزبان را شکست داد و صاحب مدال خوشرنگ طلا شد.


متین زارع با امتیاز ۲۳.۲۶ در جایگاه نخست گروه خود قرار گرفت و جواز حضور در فینال را کسب کرد. زارع در فینال امتیاز ۲۴.۲۶ را مقابل هین تاینگ یو از هنگ کنگ کسب کرد تا حریف با امتیاز ۲۴.۲۸ پیروز شود و زارع صاحب مدال نقره شد.


*کومیته دختران

در وزن ۵۹- کیلوگرم فاطمه بداق با نتیجه ۳ بر صفر سیتورا راسولوا از قرقیزستان را مغلوب کرد. بداق در بازی دوم نیز با نتیجه ۴ بر یک ویچکا لیک از کامبوج را شکست داد. بداق سومین بازی خود را نیز با برتری ۶ بر یک مقابل سز لایوت از هنگ کنگ پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. بداق در فینال نیز با اقتدار سنیا آرستوا از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و مدال طلا را تصاحب کرد.


در وزن ۵۹+ کیلوگرم سارینا فتحی در بازی نخست با نتیجه ۶ بر صفر آژار اروزالیو از قرقیزستان را شکست داد. فتحی در بازی دوم نیز در هانتی نوراله ناصر از اردن را شکست داد و راهی فینال شد. ملی پوش کشورمان در فینال نیز نماینده امارات را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


در وزن ۵۳- کیلوگرم ستایش نادری در هانتی مقابل لن منصور از اردن پیروز شد. نادری در بازی دوم سانی ایشیزوکا از هنگ کنگ را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. نادری در فینال با نتیجه یک بر صفر مغلوب بلا ساماشوا از قزاقستان شد  به مدال نقره رسید.


در وزن ۴۸- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند در بازی نخست با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب آلکنیت شریزات از قزاقستان شد. بیرانوند دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب اومیدا آیسوا از قرقیزستان شد. بیرانوند در دیدار رده بندی با برتری ۷ بر ۳ فرهان الوایاتی از اندونزی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.


*کومیته پسران

در وزن ۵۵- کیلوگرم محمد حسین شیر صفت با نتیجه ۵ بر صفر ایبراهیم باخیت از امارات را شکست داد. شیر صفت در مسابقاه دوم با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب سلطان اقهطانی از عربستان شد. شیر صفت در دیدار رده بندی با نتیجه ۶ بر صفر جاسف ماریانو از اندونزی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.


در وزن ۷۶+ کیلوگرم ابوالفضل نوری با نتیجه ۳ بر صفر عزیز مناسف از قزاستان را شکست داد. نوری در مرحله دوم هم عمر الباخت از عربستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. نوری در دیدار رده بندی با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب عمر الباخت از عربستان شد و مدال برنز را از دست داد.


در وزن ۶۸- کیلوگرم امیر رضا برزویی با نتیجه ۸ بر یک محمد الرومی از کویت را شکست داد. برزویی در بازی دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب آبلایخان چشرسوا از قزاقستان شد. برزویی در رده بندی بیشر آلفاوری از اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و مدال برنز مسابقات را کسب کرد.


در وزن ۷۶-کیلوگرم سعیداله یاری با نتیجه ۲ بر یک بافکوئر جاسم از کویت را از پیش رو برداشت اما در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب عبدالرحمان الحجرسی از عربستان شد و مدال برنز را از دست داد.


در وزن ۶۱- کیلوگرم امیر حسین بمان زاده با نتیجه ۹ بر صفر ویزیت باراتو از قرقیزستان را شکست داد. بمان زاده در مسابقاه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل اولژاس آلتینبک شکست خورد. بمان زاده در رده بندی نیز ۵ بر ۳ مغلوب سد الحلفی از کویت شد و مدال برنز را از دست داد.


نتایج روز سوم:


*کومیته دختران رده امید

در وزن ۶۱- کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در بازی نخست پمون میسو از فیلیپین را شکست داد. گلشاد بازی دوم را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر وود چومی از هنگ کنگ پشت سر گذاشت تا راهی فینال شود. در بازی فینال نیز موفق شد آسل کانای از کشور میزبان را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.


در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست هالا القدی از فلسطین را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد. حیدری در بازی دوم لاورا علیکول از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد و با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطیما خاسیف، نماینده امارات طلایی شد.


در وزن ۶۸+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی بازی نخست خود را با نتیجه ۸ بر صفر مقابل سامیک جویتا از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. خوشبختی در دیدار نهایی با الگا مالتسوا از قرقیزستان مبارزه کرد که در پایان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.


در وزن ۵۵- کیلوگرم زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر یک آمانگول دویسنبال از قزاقستان را شکست داد. بنیانی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده بندی شد. بنیانی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر ۵ از سد الیازیا ایسمایل از امارات عبور کرد و به مدال برنز رسید.


*کومیته پسران رده امید

در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری ۲ بر یک اسد بک فوتو از ازبکستان را شکست داد. حیدری در دور دوم نیز با شکست ۶ بر صفر چنگ تانگ یو از چین تایپه راهی فینال شد. حیدری در بازی نهایی نیز  موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر محمد برناوی نماینده عربستان را مغلوب کند و دیگر طلایی ایران لقب گیرد.


در وزن ۸۴+ کیلوگرم، محسن صفرنژاد با شکست ۷ بر صفر دنیشروی آروسوران از مالزی در بازی نخست راهی فینال شد. صفرنژاد در بازی پایانی خود به مصاف اسفندیار یرکبک از قزاقستان رفت و با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت.


در وزن ۵۵- کیلوگرم محمدرضا سواری در بازی نخست، نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام ژولامان بیگابیل از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر شد. سواری موفق شد با شکست ۸ بر صفر ستاپونگ چانخت از تایلند صاحب مدال برنز شود.


در وزن ۶۷- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست محمود دایفلاح از فلسطین را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. کیانی در مسابقه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل محمد عبدالعزیز از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ یانگ چونگ از هنگ کنگ را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.


در وزن ۶۰- کیلوگرم مرتضی کریمی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل یوسف الصراف از کویت در سنشو پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری ۴ بر ۲ پیلای سیوانسان از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب پان چنگ هو از هنگ کنگ و راهی رده بندی شد. کریمی در این مرحله در هانتی مغلوب نور سلطان کالیو از قزاقستان شد ومدال برنز را از دست داد.


در وزن ۸۴- کیلوگرم امیر اسلامی در بازی نخست  با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کملبک کابلانبک از قزاقستان شد راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب محمد الملکی از عربستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.


نتایج روز چهارم:


*کاتای انفرادی؛

ابوالفضل شهرجردی در دیدار رده بندی با امتیاز  ۲۴.۷۲ چانگ چائو از چین تایپه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

فاطمه صادقی با امتیاز   ۲۵.۰۲ مغلوب ساکورا آلفورت نماینده فیلیپین شد تا مدال برنز را از دست بدهد.


*کومیته مردان


در وزن ۵۵- کیلوگرم، پوریا اقدسی در دیدار رده بندی با نتیجه ۱۰ بر یک نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.


در وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در رده بندی به مصاف تینگ چودوک از ویتنام رفت و با پیروزی ۳ بر یک به مدال برنز رسید.


*کومیته زنان

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در بازی رده بندی موفق شد سابینا زاخروا از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارد و برنزی شود.


در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور در مسابقه رده بندی به مصاف ماتیوانی موروگسان از مالزی رفت و با پیروزی ۴ بر صفر مدال برنز گرفت.


در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شائونگ گوشیا از چین تایپه شد و مدال برنز را از دست داد.


در وزن ۶۸+ کیلوگرم، لیلا برجعلی در دیدار رده بندی به مصاف یان هو کای از هنگ کنگ رفت و با پیروزی ۸ بر صفر به مدال برنز دست یافت.


نتایج روز پایانی:


*کاتای تیمی بانوان

ایران که در کاتای تیمی بانوان با کسب مقام دوم گروه خود به دیدار رده بندی راه یافته بود به مصاف قزاقستان رفت. تیم ایران با امتیاز ۲۴.۴۶موفق شد تیم قزاقستان که امتیاز ۲۳.۴۲ را کسب کرده بود شکست دهد و به مدال برنز برسد.


*کومیته تیمی بانوان

در دیدار رده بندی رقابت‌های کومیته تیمی، تیم ایران با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب تیم قزاقستان شد و مدال برنز را از دست داد. در این دیدار فاطمه سعادتی در بازی نخست با نتیجه ۲ بر صفر و معصومه محسنیان در بازی دوم با نتیجه ۸ بر ۴ از حریفان شکست خوردند.


*کاتای تیمی مردان

تیم ایران با ترکیب میلاد فرازمهر، ابوالفضل شهرجردی و علی زند مقابل تیم ژاپن امتیاز ۲۵.۰۲ را کسب کرد تا حریف با امتیاز ۲۶.۴۸ قهرمان شود و ملی پوشان عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند.


*کومیته انفرادی مردان

علی مسکینی نماینده ایران در وزن ۶۰- کیلوگرم، در مبارزه مقابل عبداله حمد از اردن با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد. مسکینی با این شکست به مدال نقره رسید.


در فینال وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب موفق شد در بازی نهایی مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود و مدال خوشرنگ طلا را کسب کند.


در فینال ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری با قبول شکست ۴ بر صفر برابر طارق حمدی از عربستان (نایب قهرمان المپیک توکیو) به مدال نقره رسید.


*کومیته انفرادی زنان

در فینال وزن  ۶۸- کیلوگرم بانوان مبینا حیدری نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب کایو سامویا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.


 کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده بود.

۱ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.