سفر دکتر صالحی امیری به عراق برای عقد تفاهمنامه همکاری ورزشی؛رئیس کمیته ملی المپیک عراق:می توانیم با استفاده از ظرفیت های دو کشور باعث رشد بیشتر ورزش یکدیگر شد/صالحی امیری:این همکاری اثرات خود را رقابت های بین المللی خواهد گذاشت

سفر دکتر صالحی امیری به عراق برای عقد تفاهمنامه همکاری ورزشی؛رئیس کمیته ملی المپیک عراق:می توانیم با استفاده از ظرفیت های دو کشور باعث رشد بیشتر  ورزش یکدیگر شد/صالحی امیری:این همکاری اثرات خود را  رق

دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان  که جهت عقد تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور به عراق سفر کرده است پس از  بازدید از برخی اماکن ورزشی با رعد حمودی رئیس کمیته ملی المپیک این کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این دیدار رعد حمودی رئیس کمیته ملی المپیک عراق ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور دکتر صالحی امیری و هیئت همراه به کشورش افزود: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می توانیم با استفاده از ظرفیت های  خود شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش در هردو کشور باشیم و امیدوارم که کمیته های ملی المپیک دو کشور در راستای پیاده سازی بندها و مفاد تفاهم نامه تمام تلاش خود را بکار ببندند.
وی تصریح کرد:ایران در برخی رشته های ورزشی جزو قدرتهای جهانی محسوب شده و می تواند کمک بسزایی در رشد و ارتقا ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و برگزاری اردو های مشترک تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.
در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان  در نشست با حمودی رئیس کمیته ملی المپیک عراق گفت: کشور عراق  دوست و برادر ماست و آقای حمودی همانند برادری عزیز و قابل احترام برای رشد ورزش عراق بسیار دلسوزانه فعالیت می کند  و همین عشق و علاقه به رشد ورزش کشور برادر، ما را بر آن داشت تا بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در بسیاری از زمینه های ورزشی  باشیم.
وی افزود: شب گذشته کاراته ما در ازبکستان در رده های پایه قهرمان آسیا و همچنین  اخیرا وزنه برداری ما نایب قهرمان جهان شده است، کشتی ما نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و آنها هم اکنون برای برپایی اردوی مشترک در بغداد هستند.
وی ادامه داد: تیراندازی ، والیبال و بسکتبال ما و در بسیاری دیگر از رشته ها پتانسیل لازم را برای کمک و همراهی با  ورزش عراق را دارد وهدف از حضورمان در اینجا آشنایی با ظرفیت های شما بود تا با کمک و همکاری هم به امید خدا  در بازیهای آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید.
دکتر صالحی امیری افزود: علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو و کشور‌های اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف‌گذاری کرده ایم همچنین برای بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم جهش خوبی طراحی کرده ایم و بدون هیچ ملاحضه ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.
 رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست، آرمانهای قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست ورزش نزدیکی و برادری می آورد و اگر آمادگی داشته باشید ظرف یکی دو ماه آینده می توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های شما باشیم  تا تبادل های دو جانبه فنی بین رشته های مورد نظر صورت گیرد.
صالحی امیری ابراز داشت:از یک ماه آینده برای اجرای تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور و  بنا بر  درخواست فدراسیون های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم بخصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی نیز  امکان برگزاری دیدارها و اردو های مشترک را برای تیم های ملی بانوان دو کشور فراهم می آورد.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان افزود: همچنین دوره های آموزشی خاصی  در آکادمی ملی المپیک که اخیرا جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است داریم و می توانیم دوره های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش،مربیگیری پیشرفته و دوره های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین اساتید برایتان برگزار کنیم.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.