صالحی امیری در مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا: هزینه در ورزش سرمایه گذاری است

صالحی امیری در مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا: هزینه در ورزش سرمایه گذاری است

مراسم بدرقه کاروان تیم های ملی کاراته(عزم و ایمان) اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا-قزاقستان 2021 صبح امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور رئیس کمیته ملی المپیک،رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، سید رضا صالحی امیری در این مراسم گفت: از همین جا به تمام مربیان و ورزشکاران کاراته عرض سلام و اخلاص دارم. شما فراتر از ورزش قهرمانی ظاهر شدید. معتقدم کاراته آبروی ورزش ایران است.

وی تاکید کرد: کاراته یعنی غرور،غیرت،انسانیت، سلامت و نشاط ملی، سکوی قهرمانی، عزم و ایمان انسان های بزرگ و با فضیلت است. امروز نمایشی که طباطبایی برگزار کرد نشان دهنده این است کاراته می تواند پرچمدار معرفت و اخلاق و هم نوایی در ورزش کشور باشد.

وی افزود: امروز مجموعه دولت و مجلس در کنار شما هستند. وزیر اخلاق مدار با تمام توان در وزارت ورزش کنار شماست و باید احساس غرور کنید. نباید هیچ دغدغه ای داشته باشید. مهم تر اینکه مجلس را کنار خود دارید، به یاد ندارم نماینده تصمیم گیر  در مجلس کنار ورزش خاصی باشد، ولی امروز راستینه در کنار شما است.

صالحی امیری ادامه داد: طباطبایی دو ویژگی مهم اخلاق مداری و سخت کوشی دارد. در یک ماه اخیر زندگی خود را وقف کرد تا شرایط اعزام تیم را مهیا کند. در شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا، آمادگی تیم پیام مهم نفس حضور در مسابقات را دارد. حضور دختران ایران جدا از کسب نتیجه پیام مهمی دارد که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد. حضور کاروان باعث نشاط ملی خواهد شد. تمام بزرگان کشور بدانند هزینه در ورزش سرمایه گذاری است. اما بجای توجه به درمان، باید در ورزش سرمایه گذاری کنیم. اگر کاراته بدرخشد یک ملت احساس غرور می کند. امیدوارم مسیر بودجه در جهت ارتقاء ورزش باشد تا شاهد کاهش افسردگی باشیم. اصحاب رسانه لطفا این پیام را به مسئولان و مجلس منتقل کنید که محصول سرمایه گذاری در ورزش را در سال ۱۴۰۱ برداشت خواهید کرد.

وی ادامه داد: شرایط سختی را برای اعزام تیم ها سپری می کنیم. کمیته را مقصر ندانید، شرایط کشور سخت است. امروز چشم ما به بودجه مجلس است. سال ۱۴۰۱ سال مهمی است چرا که سه رویداد مهم‌ پیش رو داریم. نیازمند به پشتیبانی در سطح ملی داریم. امیدوارم این اتفاق برای ورزش رخ دهد. باور دارم کمیسیون فرهنگی مجلس این عزم را خواهد داشت.


صالحی امیر تاکید کرد: در المپیک توکیو اتفاق مهمی رخ داد ، پورشیب تا لحظه آخر کنار گنج زاده ماند، او طلا گرفت و سپس گنج زاده رای اول کمیسیون ورزشکاران شد. این پیام مهمی دارد که کاراته پرچمدار اخلاق است.

همچنین احمد راستینه در مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با همه ادب و تواضع در برابر ورزشکاران تعظیم میکنم. از اینکه عضو کوچکی از جامعه بزرگ کاراته هستم به خودم می بالم ‌ بر این باورم تلاش و افتخار آفرینی شما، این یادگاری را برایم ارزشمند خواهد کرد.

وی گفت: مجلس وظیفه دارد از ورزش کشور حمایت کند. سال گذشته گام های بلندی برای حمایت از ورزش برداشتیم. امیدوارم امسال هم در لایحه بودجه قدم های محکمی برای حمایت از ورزش و ورزشکاران برداریم‌. در این جلسه از مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و صالحی امیری می خواهم حمایت های مالی فوق العاده ای در اختیار رئیس فدراسیون کاراته قرار دهند تا حمایت خوبی از ورزشکاران این رشته شود.

وی افزود: انتخاب عنوان «عزم و ایمان» برای کاروان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بسیار با معنی است. کاراته جز رشته های متعهد در دنیا است و در کشور هم کاراته جز بهترین رشته های ورزشی است. عزم، اراده و تعهد را در ورزش کاراته بارها دیده ایم و به قهرمانان این رشته ورزشی افتخار می‌کنیم.

رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به ورزشکاران اعزامی گفت: امروز که پرچمدار عزم و ایمان هستید وظیفه دارم نکته ای بگویم. امروز مکتب حاج قاسم به مکتبی‌ جهانی تبدیل شده است‌. حاج قاسم از فردیت خود عبور کرد و به میدان آمد و از جان خودش دست کشید تا امنیت امروز کشور و جامعه اسلامی تامین شود‌.

وی ادامه داد: خوشبختانه قهرمانان ورزشی که سال ها تلاش می‌کنند تمام هستی خود را به میدان بیاورند و از آرامش و استراحت خود بگذرند تا برای کشور افتخار آفرینی کنند، متعصی از مکتب حاج قاسم هستند. به وجود تک تک شما افتخار میکنم و یقین دارم که کاراته پرچمدار شور و هیجان در کشور خواهد بود. مطمئنم تلاش ها و موفقیت شما در مسابقات پیش رو، فرصت جدیدی برای ایجاد تحول در کاراته ایران خواهد بود.

راستینه تاکید کرد: فدراسیون تیم کاملی را اعزام می‌کند و به طباطبایی تبریک می گویم. جزو معدود دفعاتی‌ است که یک کاروان به صورت کامل اعزام می شود، امیدوارم این حرکت، آغاز تحولی جدیدی باشد. برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مدال های شما لبخند را بر لبان مردم شریف ایران بنشاند.

در خاتمه سید حسن طباطبایی در مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از صالحی امیری که همیشه حامی ورزش کاراته است تشکر می کنم. همچنین از احمد راستینه،نماینده مجلس که او نیز حامی کاراته است و دان ۷ کاراته دارد. از همه اساتید و مربیان حاضر در جلسه که گرمابخش مراسم امروز ما بودند نیز تشکر می کنم.
طباطبایی افزود: حدود سه دوره است که مسابقات تیم های پایه در کشور برگزار نمی شد و در مسابقات آسیایی و جهان غایب بودند. دلیل این بود که جمعیت بزرگی باید اعزام میشد. در دوران گذشته بحث المپیک بود و سپس این شرایط کرونا بود که باعث لغو مسابقات آسیایی شد.
وی تاکید کرد: اگر کمک جامعه بزرگ کاراته نبود، این اعزام کاری سخت و نشدنی بود. ضمن اینکه تأکید می کنم این اعزام بسیار کیفی است. تقریبا پس از شرایط کرونا، اردوها به صورت مرتب برگزار شد و ملی پوشان با تمام مشکلات و سختی ها، عاشقانه در اردوها حضور یافتند و در کنار مربیان مصمم خود با تمام وجود تمرین کردند.

طباطبایی ادامه داد: از همه مربیانی که خالصانه با کمترین امکانات تیم را آماده کردند تشکر می کنم. ان‌شاء الله با مدال های رنگارنگ و موفقیت کاروانی که «عزم و ایمان» نام گذاری شده است با عزم راسخ و ایمان، یک نتیجه تاریخی برای کاراته کشورمان رقم خواهیم زد.

رییس فدراسیون کاراته در ادامه اظهار داشت: مربیان موتور متحرک هر رشته ورزشی هستند که ورزشکاران را با کم ترین امکانات برای حضور در صحنه های بزرگ بین المللی آماده می کنند. امیدوارم نتیجه خوبی رقم بخورد و پرچم کشور را بارها در قزاقستان به اهتزاز درآوریم.

گفتنی است:اعضای تیم های ملی کاراته ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با پرواز اختصاصی راهی آلماتی قزاقستان خواهند شد.

طبق توافقات صورت گرفته میان فدراسیون کاراته و هواپیمایی "کیش ایر" مقرر شد که نفرات اعزامی به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ساعت ۴ بامداد چهارشنبه ۲۴ آذرماه با پرواز اختصاصی تهران را به مقصد آلماتی قزاقستان ترک کنند.

کاروان تیم های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ، با عنوان "عزم و ایمان" حضور خواهد یافت.

 

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از بیست و هفتم آذر تا اول دی ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود. ایران با بیش از یکصد ورزشکار، مربی و داور در این رقابت ها حضور دارد.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.