برگزاری وبینار آنلاین شرایط اقلیمی توسط آنوک و IOC

برگزاری وبینار آنلاین شرایط اقلیمی توسط آنوک و IOC
انجمن کمیته‌های ملی المپیک، آنوک، میزبان یک سمینار آنلاین مشترک با کمیته بین‌المللی المپیک برای تشویق سازمان‌ها بمنظور پیوستن به چارچوب اقدام سازمان‌های ورزشی برای شرایط اقلیمی شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، آنوک اعلام کرده است 50 کمیته ملی المپیک  در این وبینار شرکت کردند. جولی دافوس، مدیر ارشد پایداری IOC و نیلز هولمگارد، مدیر ارشد همبستگی المپیک، این کارگاه آنلاین را رهبری کردند. در این وبینار چگونگی تأثیر ورزش توسط تغییرات آب و هوایی، پیامدهای آن بر سلامت ورزشکاران، آسیب به سطوح و زیرساخت های بازی، و لغو یا رها شدن رویدادهای ورزشی، تشریح شد.
کاهش بارش نزولات آسمانی از جمله برف طبیعی در پیست‌های اسکی و افزایش هزینه‌های اقدامات انطباق با آب و هوا از دیگر تأثیرات بر رویدادهای ورزشی عنوان گردید.  این وبینار از سازمان‌های ورزشی خواست تا برای کاهش تأثیرات آب و هوایی خود برنامه‌ریزی و اقدام و تشویق به «کاهش، آموزش و تأثیرگذاری» را ارائه نمایند.
در این نشست توضیحاتی در مورد چارچوب اقدام ورزش سازمان ملل برای آب و هوا نیز ارائه گردید. این چارچوب که در سال 2018 ایجاد شد، سازمان‌های ورزشی را ملزم به انجام اقدامات مشخصی مانند اندازه‌گیری، کاهش و گزارش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌کند. از اهداف این چارچوب کاهش 50 درصدی انتشار کربن تا سال 2030 و دستیابی به صفر خالص است.
 
۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.