تاخیر IOC در تصمیم گیری برای سرنوشت رشته تیراندازی

تاخیر IOC در تصمیم گیری برای سرنوشت رشته تیراندازی
کمیته بین المللی المپیک تصمیم گیری در مورد برنامه تیراندازی برای پاریس 2024 را به دلیل اختلاف بین فدراسیون بین المللی این ورزش ISSF و کمیته ورزشکاران آن بر سر تغییرات پیشنهادی در قالب مسابقات به تعویق انداخت.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، کریستف دی کپر، مدیر کل IOC، در نامه‌ای به ISSF ، گفت که کمیسیون برنامه المپیک تایید برنامه تیراندازی در بازی‌ها را تا نشست بعدی آن که قرار است در بهار برگزار شود، به تعویق انداخته است. از جمله دلایل ذکر شده توسط دی کپر، اجازه دادن به "بهبود ارتباطات، تعامل و هماهنگی با کمیته ورزشکاران مربوطه و کمیته فنی برای اطمینان از اجماع رضایت بخش در مورد یک فرمت رقابتی توافق شده" عنوان شده است.
 
کمیته ورزشکاران و کمیته فنی مخالفت خود را با پیشنهاد رهبری ISSF اعلام کرده و خواستار آن شده اند که قالب برگزاری مسابقات در پاریس 2024 مانند توکیو 2020 باشد. فدراسیون بین المللی تیراندازی قصد دارد بخش نیمه نهایی را به هر یک از رویدادهای خود در برنامه المپیک با تغییر قابل توجهی نسبت به فرمت فعلی اضافه کند که شامل یک دور مقدماتی و یک فینال با هشت ورزشکار است. بنا بر تصمیم اخیر؛ فقط رویداد نیمه نهایی و فینال پخش خواهد شد که به زعم کمیته ورزشکاران تعداد ورزشکاران و کشورهایی که در پوشش تلویزیونی حضور دارند کاهش می یابد. کمیته ورزشکاران ISSF به ریاست کیمبرلی رود، قهرمان آمریکایی سه دوره المپیک ، اعلام کرده است که تغییرات انجام شده توسط فدراسیون بین المللی به این ورزش "آسیب می رساند".
 
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.