بوکس و وزنه برداری پشت دربهای لس آنجلس 2028 تا کالبدشکافی

بوکس و وزنه برداری پشت دربهای لس آنجلس 2028 تا کالبدشکافی
طی نشست اخیر هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، تعداد رشته ها و فدراسیون های بین المللی حاضر در بازی های المپیک مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفتند و بر اساس تصمیمات اخذشده؛ رشته های بوکس و وزنه برداری از برنامه اصلی بازی های لس آنجلس 2028 کنارگذاشته شدند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  IOC، فهرست ورزش‌هایی که قرار است در برنامه ورزشی اولیه بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس گنجانده شوند، توسط هیئت اجرایی  کمیته بین‌المللی المپیک به انضمام روندی که برای بررسی و نهایی شدن رشته های المپیکی اتخاذ خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بیست و هشت رشته ورزشی، از جمله اسکیت‌برد، صعود ورزشی و موج‌سواری، برای حضور در برنامه ورزشی اولیه LA28 در جلسه IOC مورخ فوریه 2022 پیشنهاد خواهندشد.  مسیری برای بوکس، وزنه برداری و پنج گانه مدرن برای حضور طور بالقوه در برنامه ورزشی اولیه LA28 در جلسه IOC در سال 2023 بررسی خواهدشد.
همچنین، بر اساس تصویب IOC،  امکان افزودن رشته های دیگر توسط LA28 بعنوان پیشنهاد ورزش های اضافی در سال 2023 صورت خواهد پذیرفت. فرآیندی برای نهایی کردن رشته‌ها و مواد در هر ورزش برای ایجاد اطمینان اولیه برای ورزشکاران، کمیته‌های ملی المپیک، فدراسیونهای بین المللی و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک نیز ایجاد خواهد گردید. هیات اجرایی IOC از همه توصیه‌های کمیسیون برنامه المپیک  که سؤالات ورزشی خاص و همچنین تأثیر بر هزینه و پیچیدگی کلی بازی‌ها را در نظر می‌گرفت؛ حمایت کرد.
بوکس، وزنه‌برداری و پنجگانه مدرن ممکن است به طور بالقوه در برنامه ورزشی اولیه LA28 توسط جلسه IOC در سال 2023 گنجانده شوند، مشروط بر آنکه فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه رضایت هیات اجرایی را اخذ نموده باشند که مشتمل بر موارد ذیل است:  فدراسیون بین المللی بوکس، آیبا، باید نشان دهد که با موفقیت به نگرانی‌های جاری پیرامون حاکمیت، شفافیت و پایداری مالی، و یکپارچگی فرآیندهای داوری رسیدگی کرده است. فدراسیون بین المللی وزنه برداری و رهبری آینده آن نیز باید انتقال خود را به سمت انطباق و تغییر مؤثر فرهنگ نشان دهند. علاوه بر این، این نهاد می بایست با موفقیت از وقوع تاریخی دوپینگ در این ورزش عبور کرده و از یکپارچگی، استحکام و استقلال کامل برنامه ضد دوپینگ اطمینان حاصل نمایند.
 
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.