درخشش کشتی گیران ایران در جهان همچنان ادامه دارد؛ محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع بهترین کشتی گیران سال 2021

درخشش کشتی گیران ایران در جهان همچنان ادامه دارد؛ محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع بهترین کشتی گیران سال 2021
اتحادیه جهانی کشتی در سایت رسمی خود اسم سه کشتی گیر در کشتی آزاد، فرنگی و زنان را بعنوان بهترین کشتی گیران در سال 2021 میلادی از لحاظ عملکرد اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون کشتی، طبق گزارش اتحادیه جهانی محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی و امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بهترین عملکرد را در میان کشتی گیران تمامی کشورهای دنیا در سال 2021 داشته اند و برنده جایزه ی این عنوان شده اند و این نشان دهنده جهش و پیشرفت کشتی ایران در میادین جهانی است.
اتحادیه جهانی کشتی در مورد محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع گفته است: گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه ی خود وارد سال 2021 شد، این کشتی گیر 25 ساله که به "مرد یخی" معروف است، تمام معادلات را بهم زد و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و جهانی نروژ سال 2021 را به پایان رساند.
همچنین زارع در سن 20 سالگی، سال بسیار پرباری را پشت سرگذاشت، وی یک مدال برنز در المپیک توکیو را بدست آورد و توانست از سد کشتی گیران مطرحی همچون طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که سابقه مدال طلای المپیک و جهان را دارند گذر کند و عنوان قهرمانی جهانی را از آن خود کند.
البته اتحادیه جهانی لقبی را به امیرحسین زارع نداده است اما این کشتی گیر با حرکتی پس از قهرمانی رقابت های جهانی نروژ انجام داد، لقب پادشاه سنگین وزن را برای خود انتخاب کرده است.

۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.