صرفه جویی 1 میلیارد دلاری توکیو2020 با عدم حضور تماشاگران

صرفه جویی 1 میلیارد دلاری توکیو2020 با عدم حضور تماشاگران
بر اساس گزارش ها، مقرر شده بود تا برگزاری مجدد بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیو بدون حضور تماشاگر بیش از یک میلیارد دلار صرفه جویی برای برگزارکنندگان ژاپنی در پی داشته باشد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کیودونیوز، کل هزینه برگزاری بازی‌ها که به دلیل همه‌گیری کووید19یک سال به تعویق افتاد، 150 میلیارد ین 2/1 میلیارد دلار کمتر از بودجه تعیین شده بود چراکه عدم حضور تماشاگران به معنای کاهش هزینه‌های نیروی کار و سایر موارد تلقی می گردید. آژانس ژاپنی کیودو نیوز گزارش داده است که البته هزینه ها به اندازه مورد انتظار نیز نبوده است. کاهش هزینه‌های ناشی از غیبت تماشاگران به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بیش از جبران ضررهای ناشی از فروش بلیت، حدود 90 میلیارد ین برابر با 800 میلیون دلار براورد شده است، به این معنی که بار اضافی برای مالیت دهندگان ژاپنی در پی نداشته باشد.
مجموع هزینه، تقسیم شده توسط کمیته سازماندهی، و دولت ژاپن و توکیو، برای المپیک و پارالمپیک که در میان محدودیت های شدید تابستان گذشته برگزار شد، می تواند کمتر از 1.5 تریلیون ین برابر با 6/17 میلیارد دلار باشد. توکیو 2020 در نتیجه پاندمی گسترده کرونا و تعویق یکساله رویداد بودجه کل را به 1.64 تریلیون ین (17.67 میلیارد دلار) از بودجه قبلی خود که 1.35 تریلیون ین (12.35 میلیارد دلار)بود؛ افزایش داد. از سوی دیگر این نگرانی نیز وجود داشت که عدم درآمد حاصل از فروش بلیت باعث کسری در درامد بازی‌ها شود و انتظار می رفت که فرمانداری کلانشهر توکیوهر گونه شکاف در بودجه را جبران نماید. به گزارش کیودو نیوز، انتظار می‌رود قراردادی درباره نحوه تقسیم کل هزینه میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تا پایان سال نیز منعقد شود.
 
۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.