رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان اعزامی به مسابقات جهانی؛در ورزش هر کجا به بانوان اعتماد کردیم جواب گرفتیم

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان اعزامی به مسابقات جهانی؛در ورزش هر کجا به بانوان اعتماد کردیم جواب گرفتیم
 
مراسم بدرقه بانوان تاریخ‌ساز هندبال ایران به مسابقات قهرمانی جهان با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون هندبال، مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان ایران به رقابت‌‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسپانیا یکشنبه شب با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، میترا نوری، افسانه دهقانی و مرتضی حسن‌پور از از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی هندبال بانوان و همچنین اصحاب رسانه در خانه هندبال فدراسیون برگزار شد.
 
 در ابتدای این مراسم پس از خیر مقدم به حاضرین پیام دکتر حسن مصطفی رئیس فدراسیون بین‌المللی هندبال برای موفقیت بانوان هندبالیست ایران در کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان خوانده شد. مصطفی در این پیام، نخستین حضور تیم ملی هندبال زنان را در مسابقات جهانی صمیمانه تبریک گفته بود و آن را دستاوردی تاریخی خواند که می‌تواند زمینه‌ساز رشد ملی‌پوشان باشد.
 
در ادامه این مراسم علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ضمن خیر مقدم به حاضرین در سخنانی اظهار کرد: وعده وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مبنی بر پرداخت پاداش به اعضای تیم ملی زنان در صورت صعود به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا امروز محقق شد.
 
 پاکدل با اشاره به برگزاری تنها دو اردوی تدارکاتی برای تیم ملی بانوان افزود: تیم‌های اروپایی از ماه‌ها قبل در تورنمنت‌های مختلف حضور یافته‌اند و به همین دلیل برای آمادگی بازیکنان با قزاقستان و ازبکستان برای برگزاری دیدار دوستانه صحبت کردیم، اما موافقت نکردند و فقط سوریه آماده این دیدار تدارکاتی بود که این بازی به تیم ملی کمک چندانی نمی‌کرد.
 
رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: تنها کشوری هستیم که با حجاب کامل در مسابقات قهرمانی جهان بازی می‌کنیم و این امر باعث افتخار است. همچنین به درخواست عزت‌الله رزم‌گر مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان، از فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی مردان خواستیم تا در بحث فنی به تیم ملی هندبال زنان مشاوره دهد و او هم در اردوی ملی‌پوشان حضور داشت.
 
در ادامه این مراسم خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران در سخنانی اظهار کرد: با وجود کمبود حامی مالی، تیم ملی را راهی مسابقات قهرمانی جهان کردیم. حضور در این مسابقات روزنه‌ امید است و امیدوارم در دوره بعد هم بتوانیم جهانی شویم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان از هندبال زنان حمایت ویژه‌ای کند. بازیکنان در شرایط سخت تمرین کرده و امیدوارم بتوانند در مسابقات قهرمانی جهان افتخارآفرینی کنند.
 
در بخش دیگری از این مراسم مریم یوسفی ملی‌پوش هندبال بانوان به نمایندگی از تیم ملی هندبال بانوان ایران ضمن قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته از ملی‌پوشان ایران درخواست حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 را به وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک مطرح نمود.
 
وی افزود: برای بار اول تاریخ‌ساز شدیم و توانستیم سهمیه قهرمانی جهان را کسب کنیم و با حمایت وزارت ورزش به مسابقات جهانی می‌رویم. حضور ما با حجاب اسلامی در این رقابت‌ها بسیار ارزشمند است و امیدوارم نتیجه قابل قبولی به دست آوریم. بازیکنان تیم ملی بسیار زحمت کشیدند و چشم‌انداز بلندی داریم و آرزوی ما حضور در المپیک است. اگر به بازیکنان هندبال بها داده شود می‌توانند در عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی به مدال برسند.
 
دکتر مریم کاظمی‌پور معاون وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: بهترین آرزوها را برای دختران هندبالیست داریم و امیدوارم که در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشند. تشکر می‌کنم از مجموعه فدراسیون برای همه زحماتی که برای تیم بانوان کشیده تا به این مرحله رسیده است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشحالیم که بانوان ما در هدفی که داشتند موفق بودند و توانستند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهانی را بگیرند. قطعا بانوان می‌توانند همپای تیم هندبال مردان افتخارآفرینی کنند و به صورت مداوم در مسابقات جهانی حضور داشته باشند. ظرفیت چند تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی وجود دارد و حضور تیم‌ ملی هندبال زنان اولین تیم‌ در مسابقات جهانی است که‌ حضور یافته و امیدوارم با حمایت کمیته ملی المپیک در بازی‌های آسیایی به روی آنها باز شود.
 
در ادامه مراسم وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی مجدد از حضور بانوان هندبالیست ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: اولا وظیفه دارم از ریاست فدراسیون تشکر کنم که کارهای ارزشمند و برنامه محوری دارند. دوما می‌خواستم با کاظمی‌پور معاون وزارت و ورزش هم بیشتر آشنا شوید. در فدراسیون‌هایی حضور داشته و علم ورزشی می‌داند.
 
وزیر ورزش و جوانان افزود: حضور بانوان ورزشکار با حجاب اسلامی در مسابقات جهانی یک برگ برنده برای کشور است. امروز گردهم آمدیم که به این حضور بانوان در مسابقات جهانی رسمیت ببخشیم و بگوییم دعای خیر مردم بدرقه راه شما است. شاید انتظاری نباشد اینکه بخواهیم نتیجه خاصی در اولین حضور خود بگیرید، اما همین حضور بانوان با حجاب اسلامی یک برگ برنده برای کشور است و چشم همه دنیا به عملکرد شما خواهد بود. من وظیفه دارم در این مراسم‌ها حاضر شوم. بخشی از اصول تعلیم و تربیت این سندیت و رسمیت دادن به حضور شما در مسابقات جهانی است. 
 
دکتر سجادی خاطر نشان کرد: ما چشم انتظار نتایج خوب شما هستیم. انتظار زیادی از شما نداریم اما حضور، نظم و انضباط و لباس آراسته برای ما افتخار و برگ برنده است. در کنار آن‌ها اگر ببرید و یا خوب بازی کنید باعث خوشحالی ما است. فارغ از هر نتیجه‌ای استقبال خوبی در فرودگاه از شما خواهیم داشت. برای شما آرزوی موفقیت دارم. خوشحالیم که بانوان ما در هدفی که داشتند موفق بودند و توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را بگیرند. قطعا بانوان می‌توانند همپای تیم هندبال مردان افتخارآفرینی کنند و به صورت مداوم در مسابقات جهانی حضور داشته باشند.
 
وزیر ورزش و جوانان افزود: افزایش سهمیه بانوان در مسابقات برون مرزی انتظار داخلی و بین‌المللی است که ما نیز تلاش می‌کنیم در مسابقات آسیایی و المپیک شرایط این افزایش سهمیه را فراهم کنیم. بهترین آرزوها را برای دختران هندبالیست داریم و امیدوارم که در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشند. از مجموعه فدراسیون و ریاست فدراسیون هندبال برای همه زحماتی که برای تیم بانوان کشیده تشکر می‌کنم. آقای دکتر پاکدل اقدامات ارزشمندی را در فدراسیون هندبال انجام داده‌اند و مدیر برنامه‌محوری هستند.
 
دکتر سجادی همچنین به کسب کرسی‌های مهم در فدراسیون هندبال آسیا اشاره کرد و گفت: کسب دو کرسی بین‌المللی توسط فدراسیون هندبال اتفاق بزرگی است و قطعا می‌تواند به توسعه این رشته در کشور کمک کند.
 
در ادامه این مراسم دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: دختران  ملی‌پوش هندبال ایران با حضور در مسابقات قهرمانی جهان تاریخ‌ساز شدند. رئیس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است. 
 
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در برنامه ۱۰ ساله‌ای که داریم باید تعداد اعزامی دختران و پسران به بازی‌های آسیایی را به هم نزدیک کنیم. باید این عدد برای دوره بعدی تغییر کند و به ورزشکاران اعتماد کنیم و آن‌ها را به عرصه‌های جهانی و آسیایی بفرستیم.
 
دکتر صالحی امیری افزود: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رییس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است.
 
گفتنی است وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک پیش از کسب مجوز جهانی قول پرداخت پاداش به ملی پوشان را داده بودند که در پایان این مراسم این پاداش را پرداخت کردند.
 
هم‌چنین مجموعه "نافه" و مجموعه "مای" نیز در این مراسم هدایایی را به اعضای تیم ملی هندبال بانوان جمهوری اسلامی ایران اهدا نمودند.
 
تیم ملی هندبال زنان برای اولین‌بار در تاریخ با کسب عنوان چهارمی آسیا، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. این تیم دهم آذر عازم اسپانیا خواهد شد و با نروژ، رومانی و قزاقستان هم‌گروه است.
۷ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.