با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک نخستین نشست کمیسیون ورزشکاران برگزار شد

با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک نخستین نشست کمیسیون ورزشکاران برگزار شد
نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با حضور دکتر رضا صالحی امیری رئیس، خانم طاهره طاهریان نایب رئیس و دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک عصر امروز (یکشنبه ۷ آذر) در محل سالن استاد فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای نشست دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: بر این باورم که هویت ورزش ایران با قهرمانان و پیشکسوتان تشکیل می‌شود و  در همین جا هم باید از حمایت‌های شما ورزشکاران تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: تلاش ما بر این بود که چند کار اساسی انجام دهیم. ابتدا ۱۵ برنامه تعریف کردیم. قول دادیم وفاق و وحدت را تعریف و از حاشیه دوری کنیم و الان به این برنامه وفادارم. گاهی به من انتقاد می‌شد که این میزان از همراهی با عقب نشینی همراه است، ولی من معتقدم برای رسیدن به اهداف بزرگ باید از اهداف کوچک آغاز کرد.

صالحی امیری افزود بر دیپلماسی ورزشی تاکید و ۱۵۰ جلسه با مقامات ارشد جهان داشتیم و هدف ما نیز تولید فرصت جدید برای ورزش قهرمانی و رفع تهدید برای ورزش قهرمانی کشور است. بیشترین انرژی من در دیپلماسی ورزش کاهش تهدید و بعد از آن تولید فرصت است. وی گفت تعهد کردیم منابع مالی کمیته را ارتقا دهیم از ۳۳ میلیارد در سال ۹۶ به نزدیک ۲۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۰ رسیده است که تقریبا ۶ برابر است.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: از امروز مسئولیت پیگیری امور قهرمانان را به کمیسیون می‌دهیم.  به ما بنویسید و بعد از تاییدیه در کمیسیون به هیات اجرایی می‌رود و ۳.۵ میلیارد تومان نیز به پیشکسوتان کمک کردیم.

صالحی امیری  یادآوری کرد: توجه به مباحث قانونمند کردن و شفاف سازی از دیگر برنامه‌ها بود. در کمیته ملی المپیک هیچ چیز محرمانه نداریم و ابلاغ می‌کنم که مدیران ما هر اطلاعاتی که کمیسیون خواست را باید در اختیار آن‌ها قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: همه خدمات در کمیته ملی المپیک رایگان است. تمام خدمات به قهرمانان و ورزشکاران باید رایگان انجام شود. تمام این اقدامات وظیفه ما است و منتی بر سر کسی نداریم.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: هر کسی نماینده شما باشد زبان شما در هیات اجرایی است و باید در انتخاب دقت کنید. کمیسیون ورزشکاران در کمیته صاحبخانه است و نگاه آن‌ها فقط مشورتی نیست و باید کمک باشد.

وی گفت :استخدام ورزشکاران در هیات اجرایی به تصویب رسید و در این دوره متعهد هستیم تعدادی از قهرمانان را به عنوان مدیران آینده به کار گیریم، ما باید از این کرسی‌ها خداحافظی کنیم و نسل جدید وارد مدیریت شوند، ولی باید با با منطق مناسب و طی کردن فرایند‌ها باشد.

دکتر صالحی امیری  تاکید کرد: باور دارم آینده کمیته باید در وجود و حضور قهرمانان باشد و این موضوع شدنی است. مصوبه‌ای در هیئت اجرایی برای به کار گیری ۱۰ نفر از قهرمانان مصوب کردیم که این سهم کوچکی است و شما باید سایر دستگاه‌ها را نیز درگیر کنید.

وی گفت: هر ورزشکاری که قرار است در کمیته ملی المپیک به کار گرفته شود باید مسیر آن از کمسیون ورزشکاران طی شود.

 رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر دعوت از مسئولانی که توان کمک به ورزش کشور را دارند، گفت: پیشنهاد می‌کنم در جلسه اول خود کمیسیون ورزشکاران، وزیر ورزش را دعوت کنید.

دکتر صالحی امیری ادامه داد: تا الان عامدانه و آگاهانه در هیچ جلسه کمیسیون نبودم و صراحتا اعلام می‌کنم در کمیسیون دخالت نداشته و ندارم و نخواهم داشت و همه شما بدون هیچ تفاوتی برای من عزیز هستید.

 وی گفت: آیین‌نامه انتخاب چهار ورزشکار توسط رئیس کمیته ملی المپیک از عبارت مشورتی استفاده کرده که مشورت به معنی الزام نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: چهار نفر را خودم انتخاب نکردم با آقای سعیدی و خانم طاهریان صحبت کردم، چون آیین نامه می‌گوید برای رعایت تعادل و انصاف جنسیتی، باید دو نفر بانو حضور داشته باشد و  نفرات معرفی شدند و من امضا کردم.  

صالحی امیری افزود: وظیفه کمیته این نیست به هر اعتراضی پاسخ دهد، اما اعتراضات منطقی پاسخ می‌دهم.

وی در پایان گفت: کمیته با تمام امکانات و اختیارات در کنار کمیسیون ورزشکاران خواهد بود و ان را به عنوان یک رسالت ثابت تعریف کرده است.

در ادامه و در زمان رای گیری برای انتخاب رئیس و نائب رئیس کمیسیون ورزشکاران، دکتر صالحی امیری به منظور نشان دادن بی طرفی کمیته ملی المپیک نشست را ترک کرد.

در این بخش از نشست خانم طاهره طاهریان با تشکر از حضور ورزشکاران در این نشست گفت : کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین ارکان کمیته بین المللی المپیک(IOC) است که شما ورزشکاران باید تلاش کنید تا  عضو آن شوید .
وی با تشکر از زحمات چند ساله آرش میراسماعیلی و هادی ساعی خطاب به اعضاء کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت : با مطالعه دقیق دستورالعمل کمیسیون شرایطی را برای آموزش در سطح کشور فراهم کنید چون بر اجرای این دستور العمل ها IOC و NOC تاکید زیادی دارند.
طاهریان افزود: دستور جلسات و دستور العمل های کمیسیون ورزشکاران  در دبیرخانه شورای راهبردی بایگانی می شود.
وی گفت : دیگر ورزشکاران به شما اعتماد کردند و رای دادند‏ ، با جدیت در جلسات کمیسیون ورزشکاران حضور پیدا کنید و بدانید  حتی یک غیبت به ضرر ورزشکاران و عزیزانی است که به شما رای دادند.

خانم طاهریان در پایان گفت : بار دیگر تاکید می کنم که توجه داشته باشید کمیته بین المللی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران و زنان اهمیت زیادی قائل است.

در ادامه  پس از رای گیری سجاد گنج زاده بعنوان رئیس و نجمه خدمتی بعنوان نایب رئیسی کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدند.

در این بخش از نشست اعضاء کمیسیون احکام خود را از خانم طاهره طاهریان نایب رئیس و دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک دریافت کردند.

در ادامه نشست کمیسیون ورزشکاران با حضور اعضای این کمیسیون و بدون حضور مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد.

۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۷:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.