صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک؛با حضور دکتر قالیباف آیین رونمایی از سردیس طلایه داران بازی های آسیایی برگزار شد

صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک؛با حضور دکتر قالیباف آیین رونمایی از سردیس طلایه داران بازی های آسیایی برگزار شد
مراسم رونمایی از سردیس طلایه داران بازی های آسیایی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز(سه شنبه ۲ آذرماه) در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان و دکتر باقر زاده نایب رئیس کمیته، دکتر مهدی علی نژاد، ژاله فرامرزیان ، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، دکتر سپیده گلیجانی مقدم مدیر موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک، دکتر سید محسن میر مشاور و مدیر حوزه ریاست کمیته، اعضای هیات اجرایی، برخی از مدیران و معاونین ورزشی، روسای فدراسیون ها و جمعی از قهرمانان، پیشکسوتان ورزش ایران زمین برگزار و  از سردیس علی باغبانباشی، تیمور غیاثی، میر رسول رئیسی، هوشنگ کارگرنژاد و مدال آور پارالمپیک کشورمان راضیه شیر محمدی رونمایی با حضور  خانواده شان عزیزان رونمایی  شد.

پیش از آغاز مراسم دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از موزه ملی ورزش بازدید کردند.

 

بازدید از موزه

در ابتدای مراسم دکتر صالحی امیری ضمن عرض خیر مقدم به رییس مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان خانه ملت، شهردار مشهد ،روسای فدراسیونها، قهرمانان ،پیشکسوتان و مدعوین اظهار داشت :  امروز یک پیام را خواهیم داد و آن این است که ایران زمین همیشه طلایه دار قهرمانان و بزرگان بوده و خواهد بود.ورزش در بطن خود قهرمانان و پهلوانان بزرگی دارد.ما امروز اینجا هستیم تا خدمات و تلاش های یک قرن قهرمانی های  قهرمانان ایران زمین را به رخ بکشیم و باور داریم که ورزش ایران تبار و تاریخ چند هزار ساله دارد.
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به محدودیت های ناشی از کرونا ، افزود : کاش این محدودیت ها نبود و ما می توانستیم تندیس صدها ورزشکار مان را در مجموعه ورزشی آزادی رونمایی می کردیم تا جهانیان‌به عظمت ورزش ایران زمین پی ببرند .
 صالحی امیری در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به اهمیت و ارزش شهدا در نظام جمهوری اسلامی افزود : امنیت امروز ما مدیون خون شهدا است.  
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار داشت: تاکید ما بر ورزش از ۱۰ منظر مورد اهمیت و بررسی است ؛ ورزش عرصه قدرت نرم نظام است ، ورزش ایران زمین عامل اعتلای هویت و غرور ایرانی است وقتی قهرمان ما پرچم ما را به دوش می کشد و سرود ما در میادین قهرمانی طنین انداز می شود ،  باعث غرور ملی  است. موضوع دیگر انسجام و نشاط ملی ناشی از ورزش است.
وی گفت: جامعه به دلیل فشارهای روحی و روانی به نشاط و امید نیاز دارد و تاکید مقام معظم رهبری بر امید است و امید با ورزش ایجاد می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: ورزش عرصه رقابت ستاره ها و  کانون تولید سرمایه است.  کمک مومنانه در ورزش موج می‌زند و این نشان می‌دهد ورزش ایران سرمایه فرهنگی زیادی را با خود حمل می‌کند. میلیون‌ها جوان در  ورزش حضور دارند  و اشتغال در ورزش امر بسیار مهمی است ،با داشتن 3 میلیون و 800 هزار ورزشکار در این کشور سرمایه انسانی در ورزش موج می زند  و ورزش نقش اساسی در احیای سبک زندکی اسلامی دارد .
وی خاطرنشان کرد: ما از فضای قهرمانی به فضای پهلوانی پیش می رویم ورزش عرصه اصلی اسطوره سازی برای نسل‌های آینده است. امروز جوانان ما از این قهرمانان الگو می‌گیرند.
صالحی‌امیری تاکید کرد: امروز به نمایندگی از اهالی ورزش یک پیام را منتقل می‌کنیم و آن این است که به حمایت نمایندگان مجلس و دولت و رییس مجلس نیاز داریم این نیاز شخصی نیست بلکه نیاز ملی است. تقاضا داریم موانع توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برداشته شود. به قهرمانان، زیر‌ساخت‌ها و مهارت آموزی اهالی ورزش توجه شود.
وی  گفت: بعد از انقلاب دولت ها در حد توان به ورزش کمک کردند.در سال گذشته مجلس کمک جدی کرد اما نیاز به حمایت بیشتر داریم.راه و مسیر توسعه ورزش ایران از مجلس شورای اسلامی می گذرد و به نمایندگی از بزرگان تقاضا دارم در برنامه های ۱۴۰۱ ورزش را در اولویت قرار دهند.
 رئیس کمیته ملی المپیک در پایان به تاسیس موزه ملی ورزش با بیش از 2500 اثر از قهرمانان و راه اندازی دپارتمان تاریخ شفاهی و خاطرات 100 ساله ورزشکاران و افتخارآفرینان این سرزمین  که تا پیش از این در سینه این عزیزان حبس  بود و امروز در بیش از 100 ویدیو و کتاب به نمایش در آمده است اشاره کرد و گفت : هر ماه یک تالار از مشاهیر این سرزمن افتتاح می شود که در مجموع 10 تالار پیش بینی شده که امروز تالار طلایه داران بازیهای آسیایی به دست رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح و از سردیس قهرمانان آن رونمایی خواهد شد.
در ادامه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و غفور کارگری نایب رئیس مردان کمیته ملی پارالمپیک ضمن قدردانی از حمایت های مجلس شورای اسلامی  مطالبی را عنوان کردند.
در ادامه این مراسم دکتر محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج گفت : این  هفته را که یادآور رشادت‌ها و شهامت بزرگ مردانی برای دفاع از این کشور بوده است گرامی می داریم و آن  را به همه دریادلان بسیجی تبریک می گوییم .

 

رونمایی از سردیس قهرمانان با حضور دکتر قالیباف
وی گفت: باید هفته ادبیات را هم به همه فرهنگ دوستان و ادبیات دوستان  و اساتید این عرصه تبریک بگوییم و خدا قوت و خسته نباشید به قهرمانان و مدیرانی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نظام اسلامی افتخار آفرینی کردند و پارالمپیکی هایی که خوش درخشیدند و به همه قهرمانانی که شادی و نشاط را هدیه کردند تبریک می گوییم.
دکتر قالیباف افزود : دکتر صالحی امیری به همه ضرورت ها دقیق اشاره کردند ، بحث ورزش موضوع و پدیده چند جانبه است ، از یک منظر صنعت است ، از منظری دیگر پدیده مهم اجتماعی است  ، ورزش در همه سطوح می درخشد ، کمتر پدیده ای را می توانیم پیدا کنیم که در ورزش درگیر نباشد لذا از این جهت سرمایه گذاری در عرصه ورزش هزینه نیست بلکه  سرمایه گذاری است هم برای امروز و هم برای آینده .
وی افزود : هزینه های سرسام آوری در آسیب های اجتماعی پدید می آید که تنها با ورزش می توان با آن مقابله کرد ، هر کجا توفیق خدمت داشتم ، از امر ورزش غفلت نکردم و سعی کردم نگاه حداکثری نسبت به این موضوع داسته باشم .
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتما در مجلس  به عنوان نمایندگان مردم عزیزمان در خدمت ورزش ، از ورزش همگانی تا قهرمانی که لازم و ملزوم هم هستند در چارچوب وظایف نمایندگی رسیدگی می کنیم .
وی افزود: مواردی که  اشکالاتی را ایجاد کرده ، بررسی می کنیم  ، من و همه همکاران با همه تلاش،  آنها را حل و فصل می کنیم و امیدواریم که در عرصه ملی جهانی ، المپیک و … بیشتر بدرخشیم ، این استعداد. در کشور وجود دارد و مشکل ما در داشتن برنامه مدون است که می توان با ظرفیت های موجود به سکوهای بیشتر صعود کرد .
وی گفت یکی از ویژگی های موفقیت در هر عرصه ای ، جنبه مردمی  آن است ، هرچه شرایط را سخت تر کنیم خلاقیت از بین می رود و استعدادها کشته می شود و ظرفیت های منابع انسانی را هم از دست می دهیم .
قالیباف افزود: مهم است که ما در هر جا هستیم روحیه سیستم های سخت دولت محوری را کمرنگ  و شرایط رو تسهیل کنیم .
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: از باب شهروندی وظیفه است که از شهدای طرقبه و مرحوم باغبانباشی که فرزند آن خطه هستند یاد کنم .
در پایان با حضور دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک   از سردیس علی باغبانباشی، تیمور غیاثی، میر رسول رئیسی، هوشنگ کارگرنژاد و مدال آور پارالمپیک کشورمان راضیه شیر محمدی رونمایی شد.

۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.