سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛«اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران» در جلسه شورای نگهبان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛«اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران» در جلسه شورای نگهبان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان در مورد جزئیات تائید اساسنامه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: ذیل این کمیته، ۱۷ کمیسیون پیش بینی شده و حاوی احکام جزئی تری مثل نحوه انتخاب خزانه دار یا منابع درآمدی و یا عواید کمیته ملی جمهوری اسلامی ایران است.

اساسنامه کمیته ملی المپیک شامل اهداف، ماموریت‌ها و نحوه انتخاب اعضا است/ آرزوی موفقیت برای ورزشکاران

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرگزاری برنا، در رابطه با جزئیات تایید «اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران» گفت: اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران دو بار در رفت و آمد بین دولت و شورای نگهبان بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان مصوبه نهایی بررسی شد و خلاف شرع موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اساسنامه شامل اهداف و ماموریت های کمیته ملی المپیک است، افزود: وظایف و اختیارات کمیته، ارکان آن، مجمع عمومی، هیات اجرایی، رئیس و ... در اساسنامه ذکر شده است.

او ادامه داد: ترکیب اعضای مجمع عمومی در این اساسنامه ذکر شده و وظایف و اختیارات مجمع عمومی کمیته تعیین تکلیف شده است، ترتیبات جلسات عمومی مجمع اعم از عادی و فوق العاده هم مشخص شده است، هم چنین ترکیب هیات اجرایی و دوره فعالیت آنها و در آخر وظایف آنها در مواد اساسنامه ذکر شده است.

دکتر طحان نظیف خاطرنشان کرد: وظایف و اختیارات رئیس کمیته ملی المپیک و دبیرکل هم در اساسنامه آورده شده است، همچنین وظایف مرکز نظارت بر تیم های ملی هم در اساسنامه کمیته ملی المپیک مشخص است.

دکتر طحان نظیف تصریح کرد: ذیل این کمیته، ۱۷ کمیسیون پیش بینی شده و حاوی احکام جزئی تری مثل نحوه انتخاب خزانه دار یا منابع درآمدی و یا عواید کمیته ملی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران کشور گفت: آرزوی ما این است که شاهد موفقیت های روزافزون ورزشکاران کشورمان باشیم و امید است افتخار آفرینی هایی که ورزشکاران عزیز داشتند، همواره تکرار شود و این موفقیت ها در آینده بیشتر هم شود و در پی آن دل مردم ایران، جامعه ورزشی و دوستداران ورزش کشورمان شاد شود و مردم شاهد این باشند که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی هر روز بالا رفته و به اهتزاز در آید.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.