کارگاه بیومکانیک ورزشی و پیشگیری از آسیب(ACL) برگزار شد

کارگاه بیومکانیک ورزشی و پیشگیری از آسیب(ACL)  برگزار شد

کارگاه غیرحضوری و یک روزه بیومکانیک ورزشی و پیشگیری از آسیب (ACL) توسط مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک و با حضور 41 نفر از علاقمندان به این مبحث برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، مهدی چراغی مدیر کارگاه مذکور در خصوص برگزاری این کارگاه غیرحضوری گفت: یکی از اهداف مهم بیومکانیک ورزشی، علاوه بر افزایش عملکرد، کاهش و پیشگیری از آسیب می باشد که خود می تواند عمر قهرمانی ورزشکار را افزایش داده و فرصت های بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد.
وی افزود: آسیب رباط صلیبی ACL یکی از شایع ترین آسیب های ورزشی بوده که سالانه تعداد زیادی از ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی به دلیل پارگی ACL دوره بازگشت طولانی مدت (بیش از 6 ماه) را باید تجربه کنند که در نتیجه از ورزش و رقابت دور بوده و درآمدی نیز نخواهند داشت.
مهدی چراغی مسئول بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک در ادامه اظهار داشت: یکی از راه های موثر پیشگیری از این آسیب، استفاده از رویکرد بیومکانیکی در شناخت مکانیزم های آسیب و ارایه توصیه های لازم جهت کاهش ریسک آسیب می باشد.
در این کارگاه که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی برخوردار بود سعی شد مباحثی نظیر آناتومی کاربردی، تفاوت های جنسیتی، کمبودهای عصبی- عضلانی و مکانیزم های آسیب ACL مطرح شود و در ادامه چند آزمون تشخیصی بیومکانیکی ساده، کاربردی و قابل اجرا برای مربیان معرفی شد. و در نهایت روش های گرم کردن مناسب و نقش عضلات مرکزی به منظور کاهش نرخ آسیب ACL تدریس شد.
مهدی چراغی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با معرفی قابلیت های بیومکانیک ورزشی، جامعه ورزشی بیش از پیش از ابزار علم بیومکانیک ورزشی در تمرینات قهرمانی و سلامتی بهره برده و تمرینات بهینه تری را شاهد باشیم.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.