کارگاه غیرحضوری بازگشت به ورزش (Return to Sport) برگزار شد

کارگاه غیرحضوری بازگشت به ورزش (Return to Sport) برگزار شد

توسط بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک و با حضور اساتید صاحب نام در این حوزه، کارگاه غیرحضوری بازگشت به ورزش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، ناصر پیروردی زاده مسئول بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی و مدیر کارگاه بازگشت به ورزش در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به آگاهی کم برخی مربیان و ورزشکاران به موضوع بازگشت به ورزش پس از آسیب دیدگی، بخش تمرینات برتر ضمن طراحی و برنامه ریزی های لازم، اقدام به برگزاری کارگاهی در این زمینه ویژه علاقمندان به این مبحث کرد.

وی در خصوص شرکت کنندگان این کارگاه گفت: فیزیوتراپیست ها، ورزشکاران و مربیان ملی و باشگاهی، دانشجویان فوق لیسانس و دکترای فیزیولوژی ورزش و بیومکانیک ورزشی، به همراه تعدادی از  فیزیوتراپ های مرکز تیم های ملی فوتبال، 45 شرکت کننده این کارگاه را که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره عالی مربیگری بدنساز آکادمی برخوردار بود تشکیل دادند.

ناصر پیروردی‌زاده در رابطه با اساتید و مباحثی که در این کارگاه کاملاً کاربردی به شرکت کنندگان  ارائه شد گفت: چهار نفر از اساتید صاحب نام در این کارگاه کار تدریس را به عهده داشتند.

در بخش نخست امین شفیع پور دانشجوی دکترای رشته آسیب شناسی ورزشی، درباره مفهوم، تعاریف و فازهای مختلفی که در موضوع بازگشت به ورزش به کار می رود، بررسی معیارها و شاخص های ارزیابی بازگشت به ورزش، تست های موثر و ویژگی هایی که این تست ها برای بازگشت به ورزش دارند و در نهایت نحوه طراحی جدول مربوط به ابتدای آسیب دیدگی تا بازگشت به ورزش توضیحاتی را ارائه کرد.

پیروردی زاده افزود: در ادامه دکتر علیرضا شهاب مدیر مرکز فیزیوتراپی تیم های ملی فوتبال و از بهترین های این رشته، درباره آشنایی با آسیب های متداول در ورزشکاران، آسیب های پاتوکنزیولوژی و کنزیوپاتولوژی، دیدگاه های درمانی و مدیریت درمان و همچنین ارزیابی ضایعات عضلانی و اسکلتی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دکتر شهاب در ادامه و در خصوص شرح حال گیری یک مربی ورزشی برای اینکه ورزشکار خود را به میادین ورزشی برگرداند مباحثی را مطرح کرد و در خصوص تشکیل یک پرونده پزشکی کامل برای ورزشکار آسیب دیده توضیحاتی را ارائه کرد.

 بحث و بررسی در رابطه با شناخت و روند التیام، شناخت تمرینات مناسب برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی با توجه به نوع آسیب، انواع و فازهای روند التیام و واسطه های شیمیایی در این روند و در نهایت عواملی که باعث اختلال در روند ترمیم آسیب دیدگی ورزشکار می شوند از دیگر موضوعاتی بود که دکتر شهاب به آنها پرداخت.

مسئول بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک در خصوص مباحثی که در سومین بخش از کارگاه مذکور به شرکت کنندگان ارائه شد گفت: دکتر مجدالدین مستعان از متخصصین و کارشناسان مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک، در این بخش درباره ملاحظات روانشناختی آسیب، آموزش و تمرین مهارت های روانشناختی برای برخورد با آسیب، عوامل روانی آسیب های ورزشی که منجر به استرس، اضطراب، ناامیدی و افسردگی می شود و تکنیک های بر طرف کننده آنها مباحثی را مطرح کرد.

ناصر پیروردی زاده، مدیر کارگاه غیرحضوری بازگشت به ورزش در پایان ابراز داشت: دکتر حمید طباطبایی دکترای آسیب شناسی ورزشی و مدیر رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و عضو هیأت علمی این دانشگاه به عنوان آخرین مدرس، به بیان اصول طراحی تمرینات پس از آسیب ورزشی، طراحی تمرینات قدرتی، سرعتی، پلیومترک و ثبات و پایداری پس از آسیب به بیان توضیحاتی کامل پرداخت.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.