اردستانی: رقابتهای آسیایی گوانگ ژوی چین میدان سختی برای بوچیای ایران است

با توجه به اینکه رقابتهای آسیایی گوانگ ژوی چین را در پیش رو داریم از اردیبهشت ماه اردوهای آمادگی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛"عباس اردستانی" رئیس انجمن بوچیا جانبازان و معلولان در این باره اظهار داشت: رقابتهای آسیایی گوانگ ژوی چین با حضور قهرمانان جهان برگزار می شود و به همین دلیل ملی پوشان ما کار سختی را در پیش رو خواهند داشت و ما از اردیبهشت ماه اردوهای آمادگی را در پیش خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: کشورهایی نظیر هنگ کنگ، کره جنوبی و چین تایپه از قدرت های اول این رشته در دنیا محسوب می‌شوند و نزدیک به 20 سال است که این رشته را به صورت مداوم ادامه داده اند. بوچیا در ایران از رشته های نوپا به شمار می آید و تنها 4 سال است که کار خود را آغاز کرده و همین مسأله دستیابی به مدال را در رقابتهای برون مرزی برای ما سخت کرده است.
اردستانی تصریح کرد: بوچیا رشته ای است که فعالیت های جسمانی بسیار کمی دارد اما همانند یک بازی شطرنج ملی پوشان تنها از نظر تکنیک و فعالیتهای فکری و ذهنی با آن درگیر هستند ولی تجربه و حضور بازیکنان ما در رقابتهای بین المللی بسیار کم بوده است.
رئیس انجمن بوچیا تاکید کرد: البته سرمایه گذاری های بسیاری برای دستیابی به جایگاه بهتر ملی پوشان کشورمان در استان ها انجام شده و با توجه به انگیزه و همتی که در آنها سراغ دارم تا چند سال آینده قطعا به مدالهای ارزشمندی در سطح  آسیا و جهان دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به اینکه این رشته نیازمند توجه بیشتر اسپانسرها برای برگزاری رقابتهای لیگ و قهرمان کشوری هستند گفت: سخت ترین معلولیت ها در این رشته به میدان می روند و در صورت توجه بیشتر روحیه و انگیزه آنها مضاعف می شود. من امیدوارم که با حمایتهای مسئولین مثل همیشه بتوانیم این معلولان را با روحیه بهتر حمایت کنیم.
اردستانی در پایان، در خصوص عملکرد این رشته در سالی که گذشت افزود: خوشبختانه ملی پوشان ما در رقابتهای آسیایی جوانان در توکیو، با کسب 3 مدال برنز به کشور بازگشتند ضمن اینکه در رقابتهای قهرمانی کشور در تهران 7 تیم از آقایان و 9 تیم بانوان در این پیکارها با هم به رقابت پرداختند و این موجب خرسندی است. 

۳۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.