برگزاری مجمع انتخابات ریاست آنوک در سئول

برگزاری مجمع انتخابات ریاست آنوک در سئول
مجمع انتخاباتی رئیس آنوک (انجمن کمیته های ملی المپیک ANOC) به میزبانی کره جنوبی و در شهر سئول برگزار خواهدشد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آنوک، رای گیری برای انتخاب رئیس دائمی بعدی انجمن کمیته های ملی المپیک پس از اینکه پایتخت کره جنوبی حق میزبانی مجمع عمومی سال آینده را به دست آورد، در سئول برگزار می شود. پیشتر قرار بود سئول مجمع عمومی را در سال 2020 برگزار کند تا بدلیل پاندمی کووید19 به سال 2021 موکول شد و نهایتا به یونان نقل مکان کرد.
این نشست در پایتخت کره جنوبی قرار است نوید دهنده عصر جدیدی برای این سازمان باشد و برنده انتخابات ریاست جایگزین شیخ احمد الفهد الصباح در راس آن خواهدشد. شیخ احمد در سال 2018، علیرغم درخواست ده ها عضو ANOC برای ماندن وی، پس از متهم شدن به جعل در دادگاه سوئیس، از سمت خود کناره گیری کرد. وی ماه گذشته توسط دادگاه ژنو به 14 ماه حبس و 15 ماه تعلیق محکوم شد و پس از مجمع عمومی سال 2018 در توکیو، رابین میچل، نماینده فیجی، جایگزین شیخ قدرتمند کویتی شد.
میچل از آن زمان سرپرستی ریاست را برعهده گرفت و شیخ احمد به عنوان یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک "بصورت خودتعلیق" هنوز استعفای رسمی خود را ارائه نکرده است.  به نظر می رسد مردی که نقش کلیدی در ارتقای توماس باخ به ریاست کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال 2013 تلقی می شود، هیچ راه بازگشتی نخواهد داشت حتی اگر او در دادگاه تجدید نظر برای لغو محکومیت خود پیروز شود. در پایان مجمع عمومی، آلفرد امانوئل، دبیرکل کمیته المپیک سنت لوسیا، از ANOC خواست تا به وضعیت شیخ احمد پس از حکم دادگاه رسیدگی کند. ANOC طبق اساسنامه ملزم به برگزاری انتخابات در سال 2022 است و این روند را که قرار است به طور رسمی در سال آینده آغاز شود، ادامه می دهد. روبین میچل، یکی از اعضای هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک و یکی از متحدان مورد اعتماد باخ، طی گزارش خود به مجمع عمومی اعلام کرد که قصد دارد برای پست ریاست حضور یابد. 
 
۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.