با حضور دکتر صالحی امیری؛مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

با حضور دکتر صالحی امیری؛مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، مراسم تجلیل از قهرمانان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی کشتی نروژ صبح امروز (چهارشنبه 28 مهر) در سالن دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این مراسم دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امیر عباس لشکری رئیس مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی علی نژاد معاونت قهرمانی و توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک،دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان به همراه جمع دیگری از مسئولین و قهرمانان برگزارشد.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم عنوان کرد: از شخصیت علمی و فرهیخته دکتر طهرانچی قدردانی می‌کنم چرا که تجلیل از قهرمانان نام‌آور ایران زمین در آستانه مبعث رسول اکرم(ص) کار ارزشمندی است.

وی افزود: المپیک توکیو در شرایطی آغاز شد که ما حدود یک سال و نیم بدلیل شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز بودیم و در سخت‌ترین شرایط تمرینات را به صورت انفرادی و جمعی با رعایت پروتکل‌های سخت بهداشتی برگزار کردیم. از طرف دیگر با شرایط سخت اقتصادی روبه‌رو بودیم. در این مسیر سخت، دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش کشور کمک جدی کرده است و دانشگاه علوم تحقیقات با گشاده‌رویی فضاهای خوب و استاندارد در اختیار تیم‌های ورزشی قرار داد.

وی ادامه داد:از طرف دیگر در این شرایط سخت اتفاقاتی برای ما افتاد که خارج از دسترس ما بود. نمونه آن بهمن عسگری که به دلیل یک اتفاق ناخواسته امکان حضور در المپیک را از دست داد و سهراب مرادی شانس طلایی ما در وزنه برداری بود که به دلیل حادثه در المپیک حضور نداشت؛ همچنین حمیده عباسعلی در  مسابقات دچار آسیب شد. از طرف دیگر فضای روانی حاکم  که تا مدتها نمی‌دانستیم المپیک برگزار می‌شود یا خیر هم مزید بر علت بود حتی ژاپنی‌ها هم نمی‌دانستند و ما در این شرایط بلاتکلیفی باید ورزشکاران را آماده می‌کردیم که بر روند کاری آنها هم تاثیر می‌گذاشت.

دکتر صالحی امیری  گفت: با این وضعیت در المپیک کارنامه خوبی کسب کردیم و در آسیا رتبه چهارم را بدست آوردیم و در منطقه نیز به رتبه اول رسیدیم. ما در این وضعیت به این نتایج دست پیدا کردیم؛ کشورهای مثل ترکیه، قطر، بحرین، عمان و... پایین‌تر از ما بودند؛ در آسیای میانه که همیشه ازبکستان و قزاقستان پیش‌رو بودند در این رقابت‌ها افت کردند. در این شرایط سخت نتیجه‌ای که کاروان ورزشی ایران به دست آورد قابل قبول بود.
وی تاکید کرد:در این میان کار پارالمپیک سخت تر بود که علاوه بر این مشکلات، به لحاظ جسمانی هم شرایط سختی داشتند. سکوی قهرمانی نقطه آغاز است و باید این قهرمانان را حمایت کنیم. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی شروع کننده این مسیر بوده و به ورزش کشور کمک شایانی کرده است، ما در حال حاضرقهرمانان طلایی داریم که باید در این مسیر مورد حمایت قرار بگیرند. حسن یزدانی به شخصیت تختی نزدیک شده است و به یک چهره مردمی تبدیل شده است.

تقدیر از دانشجویان مدال آور المپیک و پارالمپیک

همچنین مهدی علی نژاد نیز گفت: در این مراسم من هم از سوی حوزه وزارت ورزش و هم شورای عالی دانشگاه آزاد توفیق حضور پیدا کردم. یکی از موضوعاتی که کمیته ملی المپیک به آن تاکید دارد این است که ورزشکاران را برای زندگی آماده کنیم نه برای یک دوره کوتاه مدت قهرمانی. این مسیر باید از طریق آموزش انجام شود و دانشگاه آزاد به خوبی توانسته این کار را انجام دهد.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد ورزشکاران ما را به خوبی تربیت کرده که بتوانند بعد از دوره قهرمانی هم فعالیت کنند.‌امروز خیلی از مدیران ورزشی ما از دانشگاه آزاد اسلامی راه و رسم ورزشی و مدیریت را آموختند. باعث افتخار است که هر سه مدال‌آور طلایی المپیک از دانشجویان این دانشگاه هستند. در دانشگاه آزاد در رشته‌های سرمایه‌گذاری شد که مزیت نسبی کشور دارند، به این معنی که رشته‌هایی که در عرصه بین‌المللی صاحب سکو می‌شوند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 در ادامه رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و امیرمحمد یزدانی  هم مطالبی را عنوان کردند.

در پایان مراسم نیز از قهرمانان و ورزشکاران مدال‌آور دانشگاه آزاد در رویدادهای المپیک و پارالمپیک 2021 و مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی قهرمانی جهان 2021 تجلیل شد.

۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.