تدوین روشهای انتخابی پاریس 2024 توسط هیات اجرایی IOC

تدوین روشهای انتخابی پاریس 2024 توسط هیات اجرایی IOC
هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک اصول سیستم تعیین صلاحیت یا همان نحوه برگزاری مسابقات انتخابی بازی های المپیک پاریس 2024 را تصویب و قوانین مربوط به تمام سیستم های صلاحیت را که اکنون توسط فدراسیون های بین المللی تعیین می شود ، مشخص کرد.
 
 
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از IOC؛ هر فدراسیون بین المللی قوانین ، مراحل و معیارهای صلاحیت ورزش خود را برای شرکت در بازی های المپیک ، همانطور که در آیین نامه 40 قانون منشور المپیک مقرر شده است ، تعیین می کند. صلاحیت هر ورزشکار منوط به انتخاب نهایی توسط هر کمیته ملی المپیک ، به توصیه فدراسیون ملی مربوطه خواهدبود. سیستم های تعیین صلاحیت باید مطابق با نحوه انتخابی مصوب توسط هیات اجرایی باشند. این سند شامل چندین اصل است تا اطمینان حاصل شود که فرصت های عادلانه و برابر برای همه ورزشکاران و تیم ها در دسترس خواهدبود و ارزش های اساسی مانند جهانی بودن ، برابری جنسیتی و عدم تبعیض حفظ و در عین حال مشارکت بهترین ورزشکاران جهان در بازی های المپیک صوت می پذیرد.
روش مسابقات انتخابی المپیک QSP اساس توسعه سیستم تعیین صلاحیت انفرادی برای هر یک از رشته های پاریس 2024 را فراهم می نماید. سیستم های انفرادی معیارهای دقیق صلاحیت و شایستگی ورزشکاران و تیم ها را تعیین می کند و پس از تایید هیات اجرایی IOC منتشر می شود. این موازین توسط هیات اجرایی EB IOC در اوایل سال 2022 تأیید و پنجره احراز صلاحیت نیز از ژوئن 2022 آغاز می شود. در همه ورزش ها ، سیستم های تعیین صلاحیت؛ مشارکت همه 206 کمیته ملی المپیک را با حداقل یک مرد و یک زن در کاروان خود در پاریس 2024 تضمین می کند. بنابراین با در نظر گرفتن این واقعیت که هیچ دوره انتخابی برای هر رشته ورزشی نمی تواند از 24 ماه تجاوز کند و همه رویدادهای انتخابی باید حداکثر تا 23 ژوئن 2024 به پایان برسند؛ هر سیستم تعیین صلاحیت باید از یک جدول زمانی مدونبرخوردار باشد. 
 
۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.