اتفاق تاریخی برای ژیمناستیک ایران؛ صعود به رده 24 رنکینگ جهانی

اتفاق تاریخی برای ژیمناستیک ایران؛ صعود به رده 24 رنکینگ جهانی
در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک، ژیمناستیک ایران برای اولین بار به رده بیست و چهارم دنیا صعود کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون ژیمناستیک، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک، ژیمناستیک ایران برای اولین بار به  رده بیست و چهارم دنیا صعود کرد. این صعود تاریخی در رنکینگ جهانی در شرایطی رخ داد که ژیمناستیک ایران توانسته در مسابقات مختلف بین المللی خودش را به سطح اول این رشته در دنیا نزدیک کند. این در حالیست که تا پیش از سال 96 هیچ رنکینگی برای ژیمناستیک ایران اعلام نمی‌شد؛ اما پس از گذشت یک سال از ریاست دکتر اینچه درگاهی  در فدراسیون ژیمناستیک و در پایان سال 96،  ایران در رنک 67 دنیا قرار گرفت.

پیش از این دکتر اینچه درگاهی به عنوان یکی از 20 مدیر برتر زن جهان انتخاب شده بود. در مسابقات کسب سهمیه المپیک هم برای اولین بار سعیدرضا کیخا در آستانه کسب این سهمیه قرار گرفت که در نهایت با اختلاف میلیمتری شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

شایان ذکر است که علی‌رغم مشکلات و موانع بسیاری که بر سر راه ژیمناستیک ایران وجود داشت در 4 سال گذشته ژیمناست‌های کشورمان مدال‌های باارزش بسیاری در میادین آسیایی و جهانی کسب کردند.
۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.