اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک

* "ریتا سوبووو" که همچنین رئیس کمیته ملی المپیک اندونزی می باشد دکترای افتخاری را از سوی دانشگاه ایالت سامارانگ جاوه مرکزی دریافت کرد. این دکترا به پاس تشریک ارزشمندش نسبت به ورزش به ورزش از سال 1987 به وی اعطاء شد.
* فردریک ولیعهد دانمارک در این هفته برای جلسه اطلاعاتی پیرامون ساختار و خدمات کمیته بین المللی المپیک در لوزان بود. ژاگ روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک با او ملاقات کرد.
کمیسیون ها
* کمیته بین المللی المپیک از طریق کمیسیون پزشکی خود فصل نامه طب ورزشی انگلستان (BISM) که آخرین اطلاعات را پیرامون طب ورزشی زیر پوشش دارد مورد حمایت قرار می دهد. بدین ترتیب شماره ـ 3 از مجموعه 44 که در ماه فوریه 2010 منتشر شد به ورزش برای همه و پیشگیری آسیب دیدگی برای همه اختصاص داشت. یک مقاله نیز به ویژه به راگبی، ورزشی که اخیراً در برنامه المپیک برای بازیهای 2016 ریودو ژانیرو گنجانده شده می پردازد. این نشریه را در پایگاه وب: www.bmj.com مورد مطالعه قرار دهید.
* کمیته بین المللی المپیک اخیراً ترکیب کمیسیون های خود را برای سال 2010 مخابره نموده است.
فدراسیون بین المللی ورزش های تابستانی
* انجمن بین المللی فدراسیون های دوومیدانی، IAAF، اعلام نموده است که تعداد 161 فدراسیون از213 فدراسیون عضو برای شرکت در روز جهانی دوومیدانی 2010 که حفاظت زیست محیطی را امضاء کردند برگزیده شدند. انجمن مذکور بمنظور ارتقاء سطح آگاهی میان نسل جوان از مسائل برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست از فدراسیون های عضو خود دعوت بعمل می آورد تا طرح سبز را در گرامیداشت این "روز" که باید در تعطیلات آخر هفته 15 و 16 مه برگزار شود منظور نمایند.
* کارگاهی با موضوع "فوریت های پزشکی در ورزش" بتازگی در دفتر مرکزی بنیاد پدرو فراندیز در آلکوبنداس، مادرید (اسپانیا) برگزار شد. بیش از 30 مقام ورزشی و پزشکی در این دوره شرکت کردند. هدف از برگزاری این کارگاه ارتقاء سطح آگاهی از عملیات پیشگیری هم در جریان مسابقه وهم در کوران تمرین بوده است. بنیاد پدرو فراندیز به مطالعه و ترویج بسکتبال با همکاری تنگاتنگ با فدراسیون
بین المللی بسکتبال (فیبا) اختصاص دارد.

* "جوهنو فولرتون" اخیراً بعنوان هماهنگ کننده پایگاه وب و رسانه های خبری در دایره بازاریابی و رسانه های خبری فدراسیون بین المللی قایقرانی بادبانی (ایساف) به این فدراسیون ملحق شده است. وی جایگزین "دیوید نابمن" سردبیر خبری می شود. "جوهنو فولرتون" سالها در رویدادهای قایق بادی Keelboat, (قایق مسابقه با تیر دائمی کف ـ مترجم) در اروپا، استرالیا و کاری بین به رقابت پرداخته است.
فدراسیون بین المللی ورزشهای زمستانی
* در بیانیه خبری فدراسیون بین المللی اسکی (FIS) آمده است که "فریتز واگنر برگر" در تاریخ بیست و سوم مارس در سن 73 سالگی دیده از جهان فروبست. فرتیز واگنر برگر اسکی باز سابق
رده بالای اسکی آلپاین رئیس فدراسیون اسکی آلمان بود و سپس عنوان رئیس افتخاری را تصاحب کرد. نامبرده که در فدراسیون بین المللی اسکی از سال 1971 عضو شورا بوده، به عضویت هیئت اجرائی درآمده، خزانه دار و رئیس کمیسیون مالی بود و همچنین ریاست بنیاد "مارک هودلر" را بر عهده داشت.
کمیته های ملی المپیک 
* کمیته ملی المپیک ال سالوادور برگزاری "اولین روز آموزش مدیریت ورزشی " را بما اطلاع داده است که در آن تعداد 50 داوطلب از شهرهای آکاجولکا، سونسونات، سونزاکات و سان مارکوس شرکت کردند. هدف از این رویداد که از سوی آکادمی المپیک ال سالوادور سازمان یافت ارتقاء سطح آگاهی از موضوع های ورزش و تمرین آن برای منافع جامعه می باشد. این رویداد بعنوان بخشی از برنامه امنیت شهروند سازمان ملل متحد و نمایندگی های ان، یونیسف، UNDP (برنامه عمران ملل متحد)، OPS و ILO (سازمان بین المللی کار) با همکاری شورای ملی امنیت عمومی، شهرداری های مختلف و کمیته ملی المپیک ال سالوادور برگزار شد.
* این هفته در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک اسپانیا "روشهای تغذیه و بهداشت در روزهای ورزش" را در حضور " ترینیداد جیمه نیز" وزیر بهداری و "الجاندرو بلانکو " رئیس کمیته ملی المپیک راه اندازی شد. هدف از این رویداد نشان دادن منافع فعالیت جسمانی و ورزشی برای آینده برتر جامعه تا بدانجا که مقدور بوده می باشد.
* USOC، کمیته المپیک ایالات متحده، اسامی مربیان سال 2009 را فاش ساخت. برندگان عبارتند از:
 "باب برادلی" (رده ملی)
 "اسکات مور" (رده پارالمپیک)
 "جان وینگفیلد" (رده توسعه)
 "برایان مک کوچئون" (رده داوطلب)
" هیدی تیرت" جام Councilman Seience" Doc" را دریافت کرد. این جام ها در کنفرانس "مدرسین مربیگری ملی " در تاریخ هفدهم ژوئن در ساواناو ـ جورجیا " اعطاء خواهند شد.
* انجمن المپیک هند با برخورداری از پشتیبانی کمیته بین المللی المپیک اولین سمینار ملی خود را پیرامون برنامه آموزش ارزشهای المپیک (OYEP) از بیست و دوم الی بیست و ششم مارس در دهلی برگزار کرد.این برنامه کمیته بین المللی المپیک رسماً توسط ریاست آی . اٌ . سی در جریان بازیهای جوانان کشورهای مشترک المنافع در اکتبر 2008 در "پون" راه اندازی شد. نمایندگان ملی از ایالات مختلف هند و مناطق متحد در جریان این همایش به این برنامه و منابع آموزشی آن تعلیم ارزشها : نرم افزار آموزش المپیک toolkit معرفی شده و پیشنهاداتی پیرامون چگونگی استفاده از راهنما به گونه ای موثر به آنان ارائه گردید. شرکت کنندگان همچنین فرصت یافتند تا دفتر مرکزی کمیته برگزاری بازیهای کشورهای مشترک المنافع و برخی از محل برگزاری مسابقات را مورد بازدید قرار دهند. در این بازدید " سورش کالمدی" رئیس و "راندیر سینگ" (عضو کمیته بین المللی المپیک) دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور داشتند. گواهی مشارکت توسط " راندیر سینگ" و "تی.ا. سیتهول گاندا " مدیر توسعه و همکاری بین المللی آی.اُ. سی بین حضار توزیع گردید.
* بتازگی توسط کمیته ملی المپیک چک مطلع شده ایم که در نشست باشگاه بازی جوانمردانه چک ورزشکارانی که احترام و بازی جوانمردانه را بنمایش گذاشته اند مورد تمجید قرار گرفته و بدین ترتیب الگوئی برای نسل جوان و کل جامعه بر جای گذاردند. این بطور کامل توسط " واکلاو چالوپا" دارنده مدال المپیک و اسطوره پاروزنی چک در طول سابقه ورزشی اش بنمایش گذاشته شد. اولین جایزه به "مایکل اسمولا" تعلق گرفت که مسابقه امدادی را در مسابقات قهرمانی جهت یابی جهان در سال 2009 بدلیل آنکه " مارتین جوهانسون " سوئدی از یک آسیب دیدگی پیچیده در عذاب بود متوقف ساخت. " تیری گئورجیو " فرانسوی و " آندرس نوردبرگ " نروژی ورزشکاران مستقیم اسمولا نیز مسابقه را متوقف کردند. توسط "کوتا پیکووا " رئیس باشگاه بازی جوانمردانه و "میلان چیراسک " رئیس کمیته ملی المپیک جوائزی اعطاء شد.

کمیته های برگزاری بازیهای المپیک
ونکوور 2010
* کمیته برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی در سال 2010 در ونکوور (وانوک) اعلام کرده است که تقریباً یک تن مواد پزشکی و داندانپزشکی باقیمانده از بازیها بمنظور یاری رساندن به قربانیان زمین لرزه دوازدهم ژانویه به هائیتی ارسال خواهد شد. وانوک با نیروهای کانادائی همکاری می کند تا این موارد ارسال شود. اولین محموله روز شنبه بیست و هفتم مارس ارسال و دومین آن طی هفته ها و ماه های پیش رو ارسال خواهد شد.
سوچی 2014
* سوچی، شهر میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی آینده، هفته گذشته از پرچم بازیهای المپیک و پارالمپیک در مقابل صدها شهروند استقبال بعمل آورد. "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور فدراسیون روسیه به افتخار این رویداد تاریخی برای سوچی و روسیه نطقی ایراد کرد.
ریو دو ژانیره 2016
*کمیته برگزاری برای بازیهای المپیک 2016 در ریو دو ژانیرو در تاریخ بیست و دوم مارس روز جهانی آب را با راه اندازی برنامه آموزش زیست محیطی شرکت دولتی آب و فاضلاب(Cedac) جشن گرفت. هدف از این برنامه آگاهی کودکان در سنین نوجوانی از نیاز به استفاده از آب به روش ملی و اقتصادی بمنظور حفظ محیط زیست می باشد این روش استفاده از آب یکی از نکات مهم طرح زیست محیطی بازیهای ریو 2016 می باشد "واگنرویکتر" رئیس Cedac "آدریانا آنسلمو" بانوی اول ایالت ریو دو ژانیرو همچنین دهها کودک شرکت کننده در پروژه امدادرسانی برای جامعه ای متشکل از جوانان فقیر در این مراسم حضور داشتند.
بازیهای المپیک نوجوانان
سنگاپور 2010
*بلیت برای بازیهای المپیک نوجوانان (YOG در سنگاپور در سطح جهانی از تاریخ سی و یکم مارس در معرض فروش قرار گرفت. تقریباً 320000 طغری بلیت برای 158 مسابقه در 26 رشته ورزشی مختلف در دسترس می باشد.
سازمان های برسمیت شناخته شده
*آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) شهرهای علاقمند را برای برگزاری چهارمین کنفرانس جهانی پیرامون دوپینگ در ورزش در پایان 2013 فرا می خواند. این کنفرانس نقطه اوج بررسی آینده از
آئین نامه جهانی ضد دوپینگ خواهد بود که وادا در سال 2012 راه اندازی خواهد کرد. شهر میزبان توسط هیئت موسسان وادا در تاریخ بیست و یکم نومبر سال جاری برگزیده خواهد شد.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.