کلنگ احداث نخستین زورخانه دانش آموزی یزد بر زمین زده شد

کلنگ احداث نخستین زورخانه دانش آموزی یزد بر زمین زده شد

کلنگ احداث نخستین زورخانه دانش آموزی یزد در مهرماه سالجاری و ایام بازگشایی مدارس با تماس تلفنی دکتر باران چشمه بر زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، مراسم آغاز احداث این زورخانه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، موحدی فر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، مدیرکل حراست آموزش و پرورش استان یزد، مدیرعامل موسسه خیرین مدرسه ساز، شهردار یزد، اعضای شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از مسوولان و ورزشکاران در این استان با هنرنمایی مرشد علیرضا حجتی برگزار گردید که دکترمهرعلی باران چشمه همزمان با تماس تلفنی خود با مسوولین حاضر در مراسم افتتاحیه این زورخانه ضمن تسلیت ایام 28 صفر، شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، از دست اندرکاران احداث این زورخانه به ویژه مسوولین وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش های دانش آموزی تقدیر و تشکر کرد.

دکتر باران چشمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی لندی، دانش آموز فداکاری که منش پهلوانی و از خودگذشتگی را برای هم نسل خود مشق نمود و در تاریخ ایران برای همیشه ماندگار شد، در سخنانی اظهار داشت: این رشته که همراه با ارزش‌های معنوی است، نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد . بر همین اساس با توسعه این رشته باید فعالیت‌های بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان انجام شود.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور در ادامه افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای نیاز به فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی بیشتری برای ترغیب حضور قشرهای مختلف مردم در زورخانه‌ها، خصوصاً جوانان در گود زورخانه دارد که تحقق آن حمایت همه جانبه مسئولان و رسانه‌های گروهی را می‌طلبد.

دکتر باران چشمه با اشاره به اینکه حضور جوانان در گود زورخانه و فعالیت در ورزش‌های پهلوانی که با عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت علی (ع) همراه است آنها را در برابر انواع آسیب‌های فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد، بیان داشت: ورزش پهلوانی یادگاری ارزشمند از گذشته در تاریخ ایران زمین است که همراه با فداکاری، جوانمردی، صداقت و صفا، فروتنی و پرهیز از خودخواهی و خودبینی است و در گذر زمان همچنان جایگاه خود را در جامعه حفظ کرده است.

۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.