رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان- نروژ ؛کسب مدال طلا توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع/نفرات برتر چهار وزن نخست مشخص شدند

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان- نروژ ؛کسب مدال طلا توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع/نفرات برتر چهار وزن نخست مشخص شدند
حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان 86 و 125 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ به مدال طلا دست یافتند.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان سال 2021 روزهای 10 و 11 مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد. و در پایان حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان 86 و 125 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.
 
نتایج کشتی گیران کشورمان در چهار وزن نخست به شرح زیر است:
 
در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 9 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 10 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و طلسم شکست این کشتی گیر را شکست و به مدال طلا دست یافت.
 
در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 9 بر 2 گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از 32 سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.
 
 
61 کیلوگرم: 1- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) 2- داتون فیکس (آمریکا) 3- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) ... 11- رحمان عموزاد (ایران)
74 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 3- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) ... 8- یونس امامی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیوید تیلور (آمریکا) 3- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)
 
فردا در مسابقات 2 وزن پایانی عرفان الهی در وزن 70 کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.
فرداشب نیز علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور به ترتیب در فینال اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.
۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.