اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک

رئیس
* ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در این هفته در ویدی، مقر کمیته بین المللی المپیک، با "مارگارت تالبوت"رئیس شورای بین المللی علوم ورزش و تربیت بدنی (ICSSPE) و " دتلف دومون" مدیر اجرایی آن همچنین با هیئت اعزامی از فدراسیون بین المللی کیک بوکسینگ به سرپرستی "آلکساندر والیز" دبیر کل ملاقات کرد.
اعضاء
*"دنیس اسوالد" بعنوان استاد فوق العاده پاره وقت حقوق ورزشی در دانشکده حقوق دانشگاه نوشاتل (سوئیس) توسط شورای کشور برای یکدوره چهارساله از اول ژانویه 2010 الی سی و یکم دسامبر 2013 منصوب شده است. او پیشتر وظیفه استاد دائمی را با تصدی کرسی حقوق ورزشی بر عهده داشت.
* "ماریو پسکانته" ناظر دائمی جدید کمیته بین المللی المپیک در سازمان ملل متحد در تاریخ پانزدهم مارس در نیویورک (آمریکا) انتصاب نامه خویش را به بان کی ـ مون
دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه داد. ایندو پیرامون اهمیت نقش ورزش که می تواند در جهت صلح و توسعه ایفاء نماید به مذاکره پرداختند.
* کمیته بین المللی المپیک در این هفته اعلام کرد که سه شهر با پاسخ به پرسش نامه گنجانده شده در "دستورالعمل پذیرش داوطلب کمیته بین المللی المپیک" برای داوطلبی بیست و سومین بازیهای المپیک زمستانی در سال 2018 درخواست ارسال نموده اند. مونیخ (آلمان)، آنسی (فرانسه) و پیونگ چانگ (جمهوری کره ـ کره جنوبی) تا پانزدهم مارس فرصت داشتند تا پرونده های خود را به دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک در لوزان ارسال نمایند. گزینش شهر میزبان در دورمان (آفریقای جنوبی) در تاریخ ششم ژوئیه 2011 انجام خواهد شد.
فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی
* فدراسیون بین المللی شمشیربازی (FIE) بما اطلاع داده است که "والنتینا وتزالی" موفق ترین شمشیربازی زن در تاریخ از کشور ایتالیا تائید کرده است که وی بعنوان سفیر شمشیربازی در اولین بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور شرکت خواهد کرد. بدین ترتیب وی در فعالیت های مختلف در برنامه فرهنگ و آموزش (CEP) شرکت خواهد نمود. نامبرده با اغتنام از این فرصت تجارب خویش را در اختیار ورزشکاران نوجوان و شرکت کنندگان YOG قرار داده و به سئوال های آنان پاسخ و ارزشهای المپیک را ارائه خواهد داد.
* دوره ژیمناستیک برای همه با برخورداری از حمایت همه جانبه وزیر آموزش سری لانکا اخیراً در "سری جایا واردنا پورا کوت" برگزار شد. متجاوز از 60 نفر به دعوت برگزار کنندگان و "تاتسوئو آراکی" مدیر دوره و نایب رئیس کمیته ژیمناستیک برای همه فیگ ندای مثبت دادند. به لطف مساعی مقامات ملی و پشتیبانی کارشناسان فیگ اولین ژیمناست های سری لانکائی توانستند در رویدادهای بین المللی به عبارتی در ژیمناسترادای جهانی 2007 در "دورنبین" (اتریش) شرکت نمایند.
* فدراسیون بین المللی تنیس (ITF) و تالار مشاهیر بین المللی تنیس اعلام کرده اند که "هاینز گریم" سوئیسی به پاس تشریک مساعی اش بعنوان مدیر ورزشی به مدت پنجاه سال دریافت کننده جایزه مشهور "دستاورد طلائی" در سال 2010 می باشد، "گریم" بازیکن سابق جام دیویس قبل از آنکه از سال 1980 تا سال 1994 نایب رئیس و پس از آن نایب رئیس افتخاری در سال 1995 شود مسئولیت کمیته مسابقه تنیس سوئیس را در سال 1968 عهده دار بود. نامبرده بنیانگذار مشترک فدراسیون تنیس اروپا در سال 1975 و پس از آن رئیس این فدراسیون از سال 1978 تا سال 1993 بوده که بعداً بصورت رئیس افتخاری مادام العمر آن در آمد. وی در فدراسیون بین المللی تنیس از سال 1983 تا سال 2001 در چندین مشاغل انجام وظیفه نموده و پس از آن نایب رئیس افتخاری فدراسیون بین المللی تنیس شد.
* اتحادیه بین المللی ورزشهای سه گانه (تریاثلون) بما اطلاع داده است که مربیان و مسئولین فنی از کشورهای مصر، سوریه، اردن، عراق، تونس، و عمان در اوائل ماه مارس در قاهره (مصر) در همایش تأییدیه چهارروزه که توسط "احمد ناصر" رئیس فدراسیون ورزشهای سه گانه مصر در مجتمع ورزشهای کمیته ملی المپیک برگزار شد شرکت کردند. "لیبی بودل" مدیر توسعه ورزش اتحادیه بین المللی ورزشهای سه گانه (ITU) با گروه نیرومندی از تسهیل کنندگان دوره در این همایش حضور داشت. مسئولینی که جدیداً صلاحیت احراز کرده اند پس از همایش در اولین مسابقات قهرمانی ورزشهای سه گانه کشور با حضور ورزشکاران از سایر کشورهای عرب زبان شرکت کردند.
کمیته های ملی المپیک
* کمیته ملی المپیک ال سالوادور بتازگی اولین دوره مدیریت ورزشی را که پیشتر در اواسط ماه فوریه بعنوان بخشی از پروژه "ورزش برای صلح و توسعه" آغاز بکار کرده بود که مشترکاً توسط کمیته ملی المپیک، برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ال سالوادور و وزارت دادگستری و امنیت عمومی برگزار شد به پایان برده است. تعداد 31 شرکت کننده در این دوره همگی دیپلم و سی دی مذاکرات پیرامون موضوع هائی چون کار با داوطلبین، برگزاری رویدادهای ورزشی، طرح های توسعه و قوانین و برنامه های رویداد را دریافت نمودند.
* کمیته ملی المپیک گواتمالا در اوائل ماه مارس کارگاهی پیرامون پیشگیری و مبارزه علیه دوپینگ برگزار کرد که در آن 32 نماینده از فدراسیون ها و انجمن های ملی ورزشی همچنین کارکنان مدیریت فنی کمیته المپیک شرکت کردند.موضوع اصلی این کارگاه اطلاع رسانی پیرامون عواقب استفاده از مواد ممنوعه در ورزش بود. "کارلوس آلفردو هرمس" رئیس هیئت مدیره سازمان ضد دوپینگ ناحیه ای برای آمریکای مرکزی و کلمبیا و قائم مقام کمیسیون پزشکی مدیریت این رویداد را عهده دار بود.
* کمیته ملی المپیک لیتوانی هفته گذشته با مشارکت مدیریت ورزش و مربیان
فدراسیون های ملی اسکی و ورزش دو گانه (بایاثلون) مذاکراتی بعمل آورد . کیفیات اجرائی ورزشکاران توسط "آرتوراس پوویلیوناس" رئیس کمتیه ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفت. نامبرده همچنین پیرامون اقدامات جاری و آینده بمنظور توسعه ورزشهای زمستانی در کشور نطقی ایراد کرد. نمایشگاهی پیرامون ورزشهای زمستانی المپیک نیز در این راستا دایر شد. افزون بر آن، اولین جلد دانشنامه ورزشهای لیتوانی، طرح ابتکاری اداره لیتوانی برای تربیت بدنی، رسماً منتشر شد. "والواس آدامکاس" رئیس جمهور و "آنجل روپسین" و "ویرجیلیوس آلکنا" قهرمانان المپیک در بین شخصیت های حاضر در این رویداد بودند.
* "سباستین شرایرر لورت دو مولا" ورزشکار موج سواری جایزه بازی جوانمردانه 2009 را از سوی کمیته ملی المپیک پرو و باشگاه پاناثلون لیما در حضور "ایوان دیبوس" عضو کمیته بین المللی المپیک دریافت کرد. "خوزه کوئیفیونس گوانزالز" و " لوئیس مورنو" بترتیب رؤسای دو سازمان یاد شده بالا در مورد بازی جوانمردانه ورزشکار جوان در مسابقات قهرمانی موج سواری جهان در "کاویز" (اسپانیا) که در جریان آن او تصمیم گرفت که مقام چهار برتر خویش را رها کرده تا به یاری ورزشکار اسپانیائی که دچار مشکل شده بود با استفاده از کمک های اولیه بشتابد توضیح دادند.
سنگاپور 2010
* کمیته برگزاری برای بازیهای المپیک نوجوانان 2010 در سنگاپور از روی نمونه مشعلی که در مراسم حمل مشعل المپیک نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت پرده برداشت. مشعل مذکور از یک شهر در هر قاره : برلن ( آلمان) ، داکار (سنگال) ، مکزیکوسیتی (مکزیک) ، آوکلند ( نیوزیلند) و سئول (کره جنوبی) عبور خواهد کرد.
سازمان های به رسمیت شناخته شده
" فیل کراون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) و عضو کمیته بین المللی المپیک در حالیکه بازیهای پارالمپیک زمستانی در ونکوور برگزار میشد نشان پارالمپیک را به " جری جانستون" به پاس اشتراک مساعی با اهمیت وی برای جبنش پارالمپیک اعطاء کرد. جانستون پیرامون توسعه ورزش پارالمپیک در کانادا برای مدت بیست سال همچنین در سایر کشورها مثل استرالیا انجام وظیفه نموده است. وی در بین سایر موارد انجمن کانادا را برای اسکی معلولین در سال 1976 تأسیس کرد. او در سال 2003 به تالار مشاهیر ورزشهای پارالمپیک کانادا راه یافت.
* ما همچنین مطلع شده ایم که در این هفته در ونکوور اولین کنفرانس پزشکی مشترکاً از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته برگزاری برای بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2010 (وانوک) برگزار شد.
در این کنفرانس بیش از 60 نفر از جمله گروه پزشکان و اطباء عمومی، نمایندگان ورزشهای مختلف همچنین پژوهشگران شرکت کردند آسیب دیدگیها در ورزش در بین موضوع هایی گنجانده شده بود که در این کنفرانس مورد حل و فصل قرار گرفت . بدلیل موفقیت چشمگیر این اولین کنفرانس تصمیم چنین اتخاذ شد تا این تجربه برای بازیهای پارالمپیک آینده تکرار شود .
* آکادمی بین المللی علوم ورزش و فن آوری (AISTS) اعلام کرده است که مهلت درخواست برای پیشکسوتان در مدیریت ورزش و فن آوری در سال 2010 سوم ماه مه 2010 تعیین شده است این دوره مباحثی چون مدیریت و اقتصاد، فن آوری ، قانون، جامعه شناسی و طب را زیر پوشش خواهد داشت که همگی به ورزش ارتباط دارند. 
* فدراسیون بین المللی سینما و تلویزیون ورزشی (FICTS) اخیراً اعلام کرد که اکنون ثبت نام برای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی " سینما و تلویزیون ورزشی 2010 " آزاد می باشد این جشنواره از بیست و هشتم اکتبر الی دوم نوامبر در میلان (ایتالیا) برگزار خواهد شد.
۲۹ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.